Povestea Strumfilor!

Daca tot am vorbit de strumfi(intr-unul din comentariile mele), noii prieteni ai Catincai si foarte vechii prieteni ai mamei ei (aveam 5 ani cand i-am descoperit!)…am cautat povestea lor si am aflat ca pe 23 octombrie strumfii vor sarbatori a 51 zi de nastere.

IMG_5905

Ca paranteza, inainte de a incepe povestea strumfilor…vreau sa va spun ca, intr-un fel, lor le datorez curajul de a incepe sa vorbesc franceza. Aveam 5 ani si eram absolut indragostita de ei (locuiam in alta tara cu parintii mei)…existau niste carti pe care trebuiau lipite autocolante cu strumfii pentru a crea o poveste. Aceste autocolante se gaseau in centrele in care se vindeau reviste, iar eu, la fiecare iesire din casa, chiar si pana la coltul strazii, ii ceream mamei sa mergem sa cumparam Panini (acele cartonase autocolante!). Ca sa ma determine sa vorbesc franceza (iti amintesti mama?) mama mi-a zis ca daca vreau Panini va trebui sa ma duc sa-mi cumpar singura, sa le cer singura…asa ca, de fiecare data imi dadea banuti si ea statea la usa…iar eu ma duceam si ceream si plateam si-mi cumparam. Astia au fost “primii pasi” in vorbitul limbii franceze si doar faptul ca-i iubeam pe strumfi atat de mult m-a facut sa vorbesc alta limba decat cea natala!!

Povestea strumfilor

smurfen

Micutii pitici albastri cu pantalonasi si fes alb, care masoara “trei mere inaltime” sunt belgieni. Ei s-au nascut, acum 51 de ani, datorita ideii unui desenator belgian, Peyo, care a publicat o poveste intr-o revista de benzi desenate…in acea poveste piticii erau doar niste “figuranti”.

la inceput

In scurt timp, au devenit personaje principale…pana cand au “primit” o poveste numai a lor. In 1960, au aparut si primele figurine (brelocuri de chei!) infatisandu-i pe micutii strumfi- pana in prezent au fost vandute peste 300 de milioane de figurine strumf. Strumfii au patruns rapid si in lumea muzicii…pentru ei au fost compuse cantece care au fost mari hit-uri in Belgia si Franta.

In 1981, Hanna& Barbera s-au decis sa creeze o serie de episoade de desene animate….cu strumfii. Peste 256 de episoade au fost urmarite in peste 30 de tari.

In acest moment strumfii sunt o adevarata industrie: jucarii de plus, jocuri, figurine, carti, centre de activitate, desene animate, si peste 10 milioane de CD vandute….o “industrie” adorata de milioane de copii.

Desi creatorul lor nu mai este in viata, sarbatorirea celor 50 de ani de existenta s-a facut cu mare fast in toata lumea, cu atat mai mult cu cat Strumfii sunt “parteneri” UNICEF.

smurf-1

Despre lumea strumfilor

Strumfii sunt inalti cat trei mere puse unul peste altul

Oraselul strumfilor, pe care oamenii nu-l pot vedea, are 100 de locuitori- 99 de strumfi si strumful sef, 99 de baietei si doar o fetita, strumfita. Se spune ca strumfita a fost initial creata de Gargamel, un vrajitor rau, pentru a aduce discordia intre strumfii baietei, dar strumful sef a reusit s-o faca sa devina “de-a lor”.

Strumfii au propriul limbaj…care poate fi invatat foarte repede. Este suficient sa inlocuiti verbele (sau doar o parte din verb) cu “strumf”.

Singurul strumf care are “varsta” este Marele Strumf – 542 de ani. Restul nu imbatranesc niciodata…bebelusul ramane mereu bebelus, iar pe strumfita nu o intreaba nimeni cati ani are pentru ca este nepoliticos!

Strumfii locuiesc in casute sub forma de ciupercute.

smurfhouseandsmurfsAT

Personajele principale din lumea strumfilor!

Azrael

Motanul vrajitorului Gargamel…un motan rau si prost care ii pandeste mereu pe strumfi, sperand ca intr-o zi se va alege si el cu “un strumf la micul dejun”.

azrael

Gargamel

Vrajitorul cel rau! Traieste intr-o casa absolute oribila, in mijlocul padurii. Ii uraste pe strumfi si face tot ce-i sta in puteri pentru a-i prinde. Din fericire este suficient de prost…iar strumfii reusesc sa scape de fiecare data ! 

gargamel

Marele Strumf

 Seful orasului (un gen de primar/presedinte, dar bun !). Il veti recunoaste dupa barba alba si hainele rosii. Este singurul strumf care are boneta rosie. Este un alchimist priceput si un sfatuitor bun..toti strumfii apeleaza la el si el isi face intotdeauna timp pentru ei.

20533

marele strumf

Strumfita

 Strumfita trimisa de Gargamel in orasul strumfilor era rea si urata, venita sa-i invrajbeasca pe strumfi. Utilizand alchimia, Marele Strumf a transformat-o intr-o strumfita frumoasa care le fura inima locuitorilor strumfi. Este feminina si frivola…si toti strumfii ii dau tarcoale.

pack%20schtroumpf

strumfita

Bebe strumf

Intr-o noapte, o barza l-a adus pe bebe strumf in orasul strumfilor. Nimeni nu stie de unde vine, dar toti l-au “adoptat” si-l iubesc asa cum e el…cu parti bune si multe nazdravanii.

bebestrumf

20540

Strumful cu ochelari

Singurul strumf care ia totul in serios ! Pentru el tot ce spune Marele Strumf este sfant. Isi petrece timpul certandu-i si facandu-le morala celorlalti si mai este si paracios. Din toate aceste cauze se trezeste mereu cu tot felul de probleme.

s cu cohelari

Strumful bucatar

Caciula si sort imaculate…si maiinile vesnic ocupate. Toata lumea stie ca atunci cand treci pe langa ciupercuta (casa) strumfului bucatar iti va mirosi a briose, prajituri si tarte. Strumfii il adora !

bucatarul

Strumful fermier

  Limbaj « din topor », salopeta verde si palarie de pai. In general, strumful fermier nu se prea implica in viata soaciala a orasului…prefera compania salatelor sale !

 fermierul

Strumful gurmand

Pe el nu-l intereseaza decat mancarea. Mananca tot ce gaseste, oricand gaseste. Cel mai des il veti intalni pe langa ciupercuta Strumfului Bucatar. Deviza lui ? Traiesc ca sa mananc !

grumandul

Strumful “gica-contra

 Nu are importanta ce i se  sugereaza…el va fi intotdeauna « contra »- este un negativist convins ! La prima vedere este enervant, dar veti descoperi ca are o inima de aur !

gica contra

Strumful constructor

 El stie sa faca de toate – nu numai ca repara absolut orice, dar si inventeaza tot felul de masinarii : un avion, o masina, un tren si chiar si un aparat de strumfat ploaia si soarele.

constructor

Strumful muzician

 Canta la toate instrumentele muzicale care ii ies in cale, dar din pacate nu are deloc talent la muzica…ceea ce-i face pe ceilalti sa fuga de el !

 muzicianul

Strumful gras

Il veti recunoaste usor dupa tatuajul de pe brat (o inima!). Este mereu in forma si practica absolut toate sporturile…..chiar daca i se spune ca este grasut. Este un strumf pe care te poti baza mereu …

grasul

Strumful farseur

 Eheee…el traieste prin si pentru glumite ! Ofera cadouri care iti explodeaza in fata si face tot felul de glumite. Strumfii se supara deseori pe el, dar il iarta repede…mai ales cand farsele sale se intorc impotriva lui !

farseurul

Strumful lenes

Este capabil sa doarma oriunde si in orice conditii, chiar si pe un santier. Primul lui gand, dimineata cand se trezeste, este « la ce ora se va intoarce in pat ». Simpla idee ca ar trebui sa munceasca il oboseste ingrozitor. 

lenesul

Strumful poet

Cu o pana in mana si un papirus in cealalta…il veti intalni mereu in padure cautand « inspiratie ». Toata ziua  cauta rime si este mereu cu capul in nori.

poetul

Strumful cochet (metrosexualul)

 O floare la scufita si o oglinda in mana…asa il vei vedea mereu pe acest strumf obsedat de infatisarea sa. Delicat si sensibil isi petrece mult timp cu strumfita discutand despre cosmetice si infrumusetare !

 cochetul

Strumfii…..o lume de pitici albastri, atat de asemanatori noua si totusi atat de diferiti! O lume in care noi, adultii, regasim propria noastra lume (cu aceleasi tipologii!)  tratata insa cu amuzament si cu vesnicul happy-end. O lume magica pentru copiii nostri care ii iubesc din prima clipa. Lumea strumfilor….o lume pentru care eu prefer sa raman copil – macar pentru putin timp cat ma joc cu fi-mea si cu strumfii sau cat ma uit la desenul animat!

19 Răspunsuri so far »

  1. 1

    Simona said,

    Buna. Foarte frumos prezentat! Mi-am adus aminte de perioada in care ma uitam si eu la desenele animate cu strumfii. Iar fetita ta este o dulce!

  2. 2

    oanamada said,

    Simona, bine ai venit! Ma bucur ca mai sunt si alte persoane…ca mine!:D Ma gandeam ca sunt singura care a ramas cu astfel de nostalgii copilaresti si care se bucura ca are o fetita pasionata de aceleasi personaje ca sa “se mai joace si ea putin”! Multumim pentru complimente si ne-ar face placere sa te citim si noi!

  3. 3

    alina said,

    I-am iubit si eu pe strumfi, mult. :) Sunt curioasa unde as putea gasi DVD-uri, pt fete, acum. Aici in nici un caz … n-am vazut.

  4. 4

    adra_bell said,

    Ce draguti strumfii, eu nu-mi aduc aminte de ei sub numele asta, ii stiu ca “smurfi”, asa se numeau pe bulgareste, iar seful era “takto smurf”.

  5. 5

    oanamada said,

    @ Alina DVD-uri crad ca gasesti sa comanzi pe net! Franta cred ca este cea mai potrivita..ca ei au toate seriile. In caz ca nu, pot sa-ti cumpar eu si sa-ti trimit.
    @ Adra…da, smurf este denumirea belgiana (cred ca flamanda!). Francezii si belgienii vorbitori de franceaza le spun Schtroumpfs. Cantecele originale despre strumfi si coloana sonora a desenlor animate sunt in franceza. Cea care a creat cel mai cunoscut cantec despre strumfi este Dorothee…o tipa (frantuzoaica) care facea, cand eram eu copil, niste emisiuni de copii superbe (un gen de Marian Ralea si Abracadabra mult mai reusite!). In orice caz…takto smurf suna genial :D.

  6. 6

    adra_bell said,

    Alina, sigur sunt strumfi pe torenti:D
    Oana, chiar suna haios in bulgara, era mai degraba “takto smârf”, un sunet intermediar intre u si â

  7. 7

    oanamada said,

    Adra…una peste alta bulgarii erau in top, cand eram noi copii, in materie de desene animate, filme pentru copii si pentru adulti….chiar am si eu o dilema (de vreo 10 ani ne tot contrazicem in familie!) “Sclava Isaura” a fost la bulgari sau la TVR?

  8. 8

    adra_bell said,

    La TVR, imediat dupa Revolutie. Tin minte ca era intrerupta de reclama la pantofii “torshion” (transcriere fonetica) si la unii italieni “Defonseca”. La un moment dat s-a suprapus un episod peste nunta unui var, toata suflarea feminina a tulit-o de la nunta si s-a dus sa vada ce i-a mai facut Leoncio “frumoasei” (intre noi fie vorba, mie mi se parea chiar uratica actrita:D)

    • 9

      oanamada said,

      Ahaaaa…deci am avut dreptate! De abia astept sa le aduc la cunostinta! :D Multumesc mult…Tot ca paranteza…si mie mi se parea cam uratica, dar filmul mi se parea magic…..cred ca daca l-as vedea azi mi s-ar parea o amarata de telenovela facuta cu buget minim! :D

  9. 10

    ghiocel07 said,

    Ce draguti sunt! Mai ca-mi vine sa-ti fur unul!

  10. 11

    Rodica said,

    Buna Oana, hai ca m-am bagat la tine pe blog mai serios! :) m-ai facut curioasa si iaca asa m-am pus pe citit pe sarite ici si colo… dar sa revin la subiect…. m-ai terminat cu povestea strumfilor.. Adeluta mea e topita dupa pocoyo, tot un baietel imbracat in albastru…. si mie la vremea mea mi-au placut mult desenele animate cu strumfi… ai idee unde se mai gasesc filmele de desene animate altudeva decat pe torenti? :D cred ca i-ar place tare mult si adelutei mele… nah ca mi-ai mai starnit curiozitatea cu ceva!

    salutari!

    • 12

      oanamada said,

      Rodica…strumfii cel mai bine ii iei de pe torente. In rest ii gasesti in alt limbi, fara subtitrare. Exista site-uri (cel mai bun este Amazon.fr) de unde poti lua filmele, dar le iei in franceza. Daca vrei..ma pot uita si aici si daca iti gasesc sa-ti iau, dat tot in franceza.

  11. 13

    Rodica said,

    thanks…. o sa pun sotul la treaba! pe torente nu altundeva [:D]

  12. 15

    Monica said,

    Superba poveste!sunt putini care isi aduc cu drag aminte de strumfi si reusesc sa tina minte si cele mai mici detalii despre ei. Eu ma joc cu copiii am o firma care se ocupa de evenimente si bineinteles costume de strumfi si oameni calzi ce le poarta cu drag! Copiii ne tin minte si ii cheama pe strumfi la zilele lor de nastere iar noi venim cu costume si pentru ei. Important este ca noi toti si tu cu superba poveste ii tinem cat se poate de prezenti in vietile copiilor!
    O zi colorata si felicitari!Monica

    • 16

      oana said,

      Monica, ma bucur ca mi-ai scris …asa stiu si eu la anul de unde iau costume de strumfi pentru ziua fetei. Anul asta tematica a fost Hello Kitty, dar a spus ca la anul vrea strumfi! :D

  13. 17

    Lorena said,

    buna
    am gasit si eu strumfii pe torrente, dar mi-ar place sa gasesc si subtitrare in limba romana la ei…ai idee daca exista asa ceva si unde pot gasi?????

  14. 19

    Monica said,

    Cu drag ne vedem la anul.Noi facem petreceri si am putea sa ne vedem la una dintre ele.Ma gandesc eu la o solutie! O zi colorata!
    Monica


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,491 other followers

