Paradis de culori, arome si papusi!

Cand eram copil am petrecut cativa ani in Franta, la Paris. De cateva zile incoace imi retraiesc cu multa placere copilaria si ma bucur din inima ca fiica mea poate avea parte de asa ceva. Belgia incepe sa isi imbrace hainele de sarbatoare si peste tot pe unde te misti „domneste” mirosul de gauffre, castane coapte, mere trase in zahar colorat, vata de zahar roz si vin fiert. Vitrinele au prins viata si te simti obligat sa te opresti in fata fiecareia dintre ele pentru ca ai parte de un spectacol pe cinste. Un paradis de culori, arome, papusi si jucarii miscatoare…intr-un oras intunecat si pe zi ce trece mai ploios. Exact ca in copilaria mea! Catinca priveste cu ochi mari, mirati si fericiti fiecare vitrina si se entuziasmeaza la fiecare ca si cum ar vedea cel mai frumos lucru de pe pamant. Sa traiesti intr-o tara care stie sa decoreze si stie sa iti „induca spiritul sarbatorilor” este minunat…nu numai daca esti copil! Asa ca imi retraiesc zambind copilaria.

In vizita la noi sunt verii sotului meu, doi oameni foarte dragi mie…asa ca de cand sunt ei aici ne plimbam si ne tot plimbam….In urmatoarele  postari veti vedea povesti, mai mult in imagini, ale ultimelor zile….. pentru ca am o intreaga „colectie de poze” , o parte facute de noi, o parte facute de Dan (varul sotului)!

Vizitei la Brugge ii voi dedica o postare separata pentru ca, in opinia mea, este cel mai frumos oras (dupa Venetia) pe care l-am vazut in viata mea. Un orasel cu un farmec absolut unic, care, acum de sarbatori…cred ca intrece aproape orice …

Asa ca…sa incepem!

Bruxelles se „pregateste” de sarbatori!

In fiecare Comuna (a se citi sector!) se organizeaza unul sau mai multe Targuri de Craciun a caror singura legatura cu cele de Romania o constituie casutele de lemn. In rest gasesti civilizatie, foarte multe lucruri cu adevarat deosebite (veti vedea in pozele din urmatoarele postari!), destul de multa curatenie (raportat la numarul urias de oameni care se perinda pe acolo!) si extrem de multa mancareeee…dulciuri….si tot felul de minuni care te fac sa te ingrasi cu succes. Intr-o saptamana poti egala rapid numarul de kilograme pe care le-ai lua in mod normal intr-un an! 😀

Da, aia de sus sunt carnati!!!

Mai jos…globuri de sticla! Clasice, frumoase, elegante!

Bradul din Grande Place…in timpul impodobirii!

Intilnire cu Mosul! Da…Catinca s-a bucurat atat de mult..incat era sa-l luam acasa…si pe Mosu’ si pe prietenii lui! L-a tinut de mana, a vorbit cu el, i-a spus pentru a mia oara lista cu dorinte, s-a dat pe langa el fluturand din gene….ce mai, iubire mare!…. Aceasta mini scena de Craciun este amenjata la intrarea intr-un restaurant care nou ne place mult…restaurantul arata in interior ca o biblioteca veche (cu prima ocazie fac poze!), cu mii de carti puse in bibliotecile care ocupa toti peretii. La intrare este ca o mini tersa acoperita…pe care am avut surpriza sa descoperim asta! Cred ca va dati seama cam unde am stat eu mai multa vreme!

Iubirea patimasa pentru Mosul a fost invinsa insa in momentul in care, in ciuda unei ploi nemernice, am decis sa mergem 20 de metri mai incolo in Targul de Craciun. Nu asta a fost marea bucurie ci faptul ca acolo se gaseau ce altceva decat caruseluri….ole! Asa ca mami si Carmen au stat in ploaie, iar Cati s-a dat in vapor, apoi in avion, apoi vroia din nou si din nou…pana ne-am udat la maxim…noi…ca ea era echipata complet si corespunzator. Nu, nu sunt o mama nebuna care-si tine copilul in ploaie..aici toata lumea isi tine copilul in ploaie…pentru simplul motiv ca daca n-ar fi asa…am sta tot timpul in casa! 😀 Asa ca ne-am adaptat! Nu ne mai speriem de ploaie!

O intilnire de „gradul 0″…celebrul „colonel „…cum care colonel? Elefantul din Cartea  Junglei!

Si ploua, ploua si nimeni nu pleaca acasa!

Taraba cu ursuleti…altfel decat muzicali si chinezesti…taraba cu bomboane, vata de zahar si celebrele mere de care va vorbeam!

Acum…in avion!

Pongo gigant….si puii lui! Evident..ciocolata!

A doua zi…cu forte proaspete! Cu Dan, Carmen si tati la Cinquantenaire si Muzeul de arta….mami lipseste din peisaj pentru ca are intalnire de taina cu Mos Craciun si Mos Niculae ( uite asa am bifat tot ceea ce exista pe lista Catincai…si ce nu exista 😀 si am devalizat magazinele de jucarii unde era calcare in picioare)

Maiine…poze de la Brugge!

5 răspunsuri so far »

  1. 1

    alina said,

    frumos, sa va fie de bine plimbareala. 🙂

  2. 2

    ayandari said,

    absolut minunat, sa va fie de bine plimbarea asta frumoasa si sa ne mai aduceti poze noi sa ne incante sufletul si ochii.

  3. 3

    oanamada said,

    Multumim dragelor! O sa tot am timp dupa plecarea verilor sa postez…sincer, imi vor lipsi…ma obisnuisem cu ei prin preajma!

  4. 4

    carminaca said,

    uite, citind, mi-au dat lacrimile… ca-mi doresc si eu pt ilinca plimbari d-astea, mai ales acum, in perioada asta cand asimilieaza si-si da seama de multe, multe lucruri. am fost la praga sapt trecuta si-mi venea sa mor ca n-am luat-o si pe ea sa vada, ca si acolo incepuse sa se impodobeasca orasul si erau magazine multe multe cu jucarii de lemn si marionete… dar ni s-a parut complicat pt doar 3 zile.
    sa va bucurati mult de saptamanile astea luminoase si cand o dai pe catinca intr-un carusel, s-o dai tare, tare cat pt 2 fetite 🙂

    va pupam si distractie maxima,
    carmina si ilinca 🙂


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

