O pisica lesinata

 O poveste lunga cu efect intarziat ! Intr-o seara Catinca statea pe oala si tot vorbea, se tot foia si isi tot facea de lucru. Era tarziu si trebuia sa doarma. Ca atare…ma apuca pe mine sa i-o spun pe aia cu « la popa la poarta… » spunand in loc de pisica moarta..pisica lesinata. Intrebare instantanee : «  ce este aia lesinata ? ». « lesinata, inseamna ca sta intinsa in iarba»….A tacut brusc si a devenit serioasa….cand s-a ridicat de pe oala ma intreba: «  A plecat pisica aia mami ? ». Brusc mi-a venit ideea sa folosesc pisica in scopuri extrem de importante….asa ca pisica lesinata a devenit pisica buna care o pazeste sa faca  diverse lucruri si o aplauda daca le face si devine rea si il ia pe Coco, pe x sau pe y daca nu face anumite lucruri. Din acea zi cum vede o pisica ma intreaba daca seamana cu pisica lesinata. Incet, incet…si-a format o imagine proprie: Pisica lesinata nu seamana cu Matou (motanul vecinei), este colorata (nu stiu in ce culoare), are ochi frumosi (de ce oare ?), e pufoasa si iubeste copiii cuminti…la cei care nu sunt cuminti le ia « jucariile iubite ». Avand in vedere ca la fi-mea nu prea functioneaza pedepsele….existenta pisicii lesinate este foarte buna mai ales ca o inspaimanta suficient cat sa faca ceva, dar fara sa se simta terorizata . Zilele trecute mi-a zis ca a visat pisica lesinata…ca o mangaia si il pupa pe Coco pentru ca fusesera cuminti.

10 răspunsuri so far »

  1. 1

    alina si ema said,

    :)) super tare…am ras cu lacrimi de pisica lesinata :))

    • 2

      oanamada said,

      Sa vezi ce rad eu cand imi spune pe un ton serios ca o sa o aplaude pisica lesinata ca a dormit frumos sau ca nu vrea sa vina pisica lesinata sa-i ia nu stiu ce….

  2. 3

    ayandari said,

    acum la varsta asta intra in functie „elementul-surpriza” :-D.Serios, pedagogic vorbiind, copiii nu trebuie speriati sau infricosati ci trebuie sa-si faca aparitia un element d-asta surpriza care sa-i priveasca , sa ii indrume la anumite chestii la care ei nu sunt receptivi.Daca vei lua o pisica mare de plus si ti-o pui in fata si vorbesti cu alt ton ( mai gros de exemplu) spunandu-i ce si cum sa faca vei ramane uimita ca ea chiar va crede ca a vorbit pisica :-D.Sunt uimitori copiii,asa-i?Ce minte pot avea, bietii de ei :-D.

    • 4

      oanamada said,

      Ai mare dreptate…sa stii ca la inceput mi-a fost putin frica ca am facut o prostie si am speriat copilul…era asa serioasa cand i-am zis ca vine pisica lesinata si il ia pe Coco daca nu doarme….totusi, ei ii plac foarte mult animalele, pisicile in mod special de cand are „vecin” un motan…asa ca nu s-a speriat…a fost mai mult contrariata…si acum este suficient sa miorlai din camera cealalta ca sa-mi zica imediat…”auzi, e pisica lesinata…vrea si ea mancare saraca”. Azi i-a si „gatit” la bucataria ei, un ou ochi si o cana cu lapte „ca pisicilor le place laptele”!:D

  3. 5

    flory said,

    La noi functioneaza bau bau. Ne sperie ea pe noi:))))))))))))

    • 6

      oanamada said,

      Flory….bine ca va sperie pe voi si nu pe ea! Eu una l-am urat pe bau-bau si am si citit ca din punct de vedere psihologic nu este deloc bine sa le induci copiilor temeri din astea cu bau-bau sau alte chestii nedefinite ca forma si continut…asa ca m-am ferit de el….si cand intr-un final a auzit de bau-bau….i-am explicat ca nu exista asa ceva si ca este doar o poveste, o gluma! 😀 Asa ca nu crede in existenta lui bau-bau….

      • 7

        alina si ema said,

        ema il iubeste pe bau bau :)) nu stiu cine i-a zis ca sa nu se mai duca la baie ca vine bau-bau…(desi am explicat clar tuturor sA NU O SPERIE CU BAU-BAU, INJECTII CATELUL, ETC…DAR CAND N-AI CU CINE TE INTELEGE :)) ).si fiinda nu a vrut sa inteleaga ca nu exista bau bau am schimbat povestea:)) asa ca noi iesim de la baier in chidem usa si stingem becul sa aiba unde dormi bau bau ca lui ii e frica de oameni si daca ramane lumina aprinsa si usa deschisa nu vine…..si a gasit intr-o carte de povesti o aratare si senina ii spune bau bau de prima oara cand l-a vazut in carte….si acu de cate ori vrea cartyea imi cere pe bau bau si mi-l cauta si mi-l arata si rade….. si-i place la neunie melodia cu bau bau…asa ca toata ziua striga bau bau dupa mine sa-i pun melodia :))

      • 8

        oanamada said,

        Super tare povestea! Mi-ai dat o idee sa caut si eu melodia aia! 😀

  4. 9

    carminaca said,

    hihi, ce de variante :)) hai s-o spunem si pe a noastra, ca nici noi nu am vrut cu bau bau. cred ca nici nu stie ce e ala, ca n-am avut ocazia sa-i spunem. tadaaam: la noi sperietoare e „OACA”, ce vine de la broasca. ca i-a spus tac-su demult, demult sa nu se spropie de o groapa ca acolo e oaca si iese la ea :)) si de atunci oaca asta e pe jos si o ia de picioare daca nu se urca in pat, vine si ii ia jucariile daca nu se culca (la ea in pat sunt, nici mai mult nici mai putin, de 7 jucarii, toata lumea, cum zice ea), etc etc. e multifunctionala oaca asta :)) partea buna e ca nu e speriata de broaste in general.
    iar de cand cu desenele, ca in sfarsit s-a intamplat minunea si a inceput sa le urmareasca, atunci cand iesim afara noi ne intalnim cu balloo, cu mowgli, cu shanti, cu pongo sau cu sarpele sau cu cine om avea noroc :))

    pupici si de la ilinca si de la carmina

    • 10

      oanamada said,

      Oaca..ai????:D Da, este o vesiunea complet noua….cat despre desene..ce sa-ti zic, bucura-te ca nu e dependenta…nici Catinca nu era, dar de cand cu Barbie asta, cu strumfii si cu masinile (Cars!) am dat de belea!)


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

