Gradinita si gradina!

Da, in sfarsit ne-am hotarat! Mai bine zis…in sfarsit ne-am dus si am fost acceptate! Dupa indelungi miscari de trupe (ca si aici iti trebuie „una alta” ca sa bagi copilul la gradi fara programari prealabile!) am reusit sa rezolvam cu gradinita! Ieri, pentru Catinca, dar si pentru mine, a fost o zi foarte importanta! Am fost sa vizitam gradinita si sa purtam toate discutiile! Cum toate miscarile le face secretara (ca sa nu credeti ca este prea mare diferenta fata de Romania!)…am purtat discutiile cu cine trebuia…adica cu doamna secretara sefa! Fiind zi pedagogica…gradinita era aproape goala…doar copii care erau la program de ingrijire (adica cei ai caror parinti nu aveau cu cine sa-i lase!). Mie mi-a convenit situatia pentru ca in felul asta am evitat contactul cu multi copii (v-am zis ca este epidemie de varicela!). Gradinita pe care am ales-o este una independenta (adica nu este o gradinita care tine decat partial comuna- sector!- ceva de genul semi-privat) si pentru care se plateste, anual o taxa (calculand am ajuns la concluzia ca platim exact cat am plati in Romania pentru o gradinita particulara (fara mancare!) sau pentru una de stat (cu mancare si atentii). Conditiile sunt foarte bune, ma declar multumita…mai ales ca fiind o gradinita cu o taxa anuala nu are acces toata lumea (ma refer la categorii de persoane…ca sa ma exprim elegant „mai putin curate”). Am vizitat toata salile pentru maternelle (pentru ca pe noi asta ne priveste!), bucataria (foarte mare si curata- vazuta doar din tocul usii pentru ca acolo se intre doar cu boneta si halat!), wc-urile (singura mea problema legata de gradinita!).

Mi-a fost dat meniul pentru o luna (luna martie) spre vizionare…ca sa-mi fac si eu o idee ce mananca copiii astia. In mare sunt extrem de impresionata de felul in care aleg sa le faca meniul…dar am si ceva probleme pe care nu stiu cum le voi rezolva.

In primul rand, fiind o gradinita independenta, respecta toate religiile existente (inclusiv in ceea ce priveste alimentatia). Ca atare, pentru musulmani, in zilele in care li se da carne de porc (da, da….le dau carne de porc la copii sub 3 ani) se face un meniu diferit. Meniul este format obligatoriu din felul 1 (am constatat ca sunt supe de tot felul, in principal de legume, cat mai diversificate!), felul doi (aici am eu probleme – o zi pe saptamana este miel, una porc, una pasare – pui, gaina, una este de legume si o zi pe saptamana este meniu international (mexican, unguresc, tailandez etc) si desert (in general fructe, dar si creme de fructe, de vanilie sau prajiturele). Problema mea este mielul si porcul. Lasand la o parte o multime de lucruri pe care ea nu le-a mancat pana acum gen fasole, varza, sparanghel, rechin, creveti etc, etc….sau a mancat foarte rar gen ciuperci, chiestia cu porcul si cu mielul m-a cam incurcat ….mi se pare extrem de devreme sa-i dau asa ceva…daca la creveti, rechin si alte „animale” inotatoare ma impac mai repede cu ideea la porc si mai ales la miel mmmm, nu-mi convine deloc. Am exprimat aceasta nemultumire si doamna secretara mi-a explicat ca pana in septembrie cand va intra intr-un an scolar nou (acum va intra doar ca sa se acomodeze, cu program partial), daca ma inteleg cu educatoarea poate putem face cumva ca in zilele in care nu-mi convine meniul sa-i dau eu mancare de acasa. De fapt lucrurile stau cam asa…mancarea se plateste separat (ceva de genul 3 euro pe zi), dar daca alegi optiunea mancariii date de la ei..pe asta trebuie sa mergi. Daca nu, poti trimite copilul cu pranzul de acasa. Nu se prea pot amesteca pentru ca este greu sa le tina cineva evidenta…vom vedea ce facem! Micul dejun, din ceea ce am inteles este o chestie foarte misto! O grupa de copii are in jur de 25 de copii. Prin rotatie, conform unor norme alimentare impuse de gradinita, fiecare parinte aduce micul dejun pentru copii…asta inseamna 25 de iaurturi, sau 25 de fructe, sau 25 de branzici cu biscuiti etc.

Oricum, in marele dosar pe care-l am de completat (ditamai teancul de hartii) exista un exemplar de doua foi care se duce la medicul si la bucatarul gradinitei, exemplar in care sunt scrise toate doleantele tale privind alimentatia copilului, toate alergiile de care sufera, probleme de sanatate care necesita un alt tip de alimentatie, interdictii pe care le pun parintii ( de genul : nu are voie ciocolata sau zahar sau tort etc).

Apropo de dosar – exista o foaie in care completezi doleantele tale medicale: de exemplu daca doresti sa-i fie luata temperatura zilnic, sa fie verificat medical cu o anumita ritmicitate, sa fie urmarite anumite aspecte – motorii sau de alta natura etc.

Mai am o foaie in care trebuie trecute toate persoanele de contact…adica noi doi, plus inca o persoana care sa poata fi contactata in anumite cazuri, care sunt persoanele care au voie sa ia copilul de la scoala (adica daca nu-l trec pe taica-su nu o poate lua sub nici o forma!).

Una peste alta sunt multe formulare de completat si imi place atentia acordata detaliilor, chiar daca am de muncitila hartoagele alea.

Revin la problema wc-urilor. Wc-urile sunt asa: 4 wc-uri cu usi inchise pentru copii mari si 4 wc-uri deschise, fara usi (ca sa nu-si prinda degetele!), de dimensiune foarte mica (speciale pentru copii mici). Copiii sunt incolonati, la numite ore si adusi gramada la wc. Daca au nevoie la alte ore vine cineva cu ei! Problema mea: wc-urile alea nu au colace, nu au nimic si sunt folosite ca atare. Sincer, ma asteptam la colace cu punga din aceea de unica folosinta pe ele…dar nu! Nu-mi surade deloc ideea ca ar putea lua diverse chestii de pe wc (oricat de curate ar fi si chiar sunt pentru ca acolo este o tanti care numai asta face!). Voi incerca sa „negociez” cu educatoarea sa-i dau un colacel din ala de copii pe care sa-l puna pe wc cand se duce…sa vedem daca vrea!

Pe scurt, reactia Catincai! I-a placut! I-a placut foarte tare! S-a repezit la corturi, la jucarii, la casute (este plin de jucarii de toate felurile si toate marimile!). A povestit cu mult entuziasm despre patuturile mici (care sunt ca niste targi cu picioare- adica niste chestii dintr-o panza foarte groasa cu picioare de vreo 10 cm pe care se pune pernuta si paturica si se face nani), despre jucarii, despre ce a vazut acolo…

Sa vedem ce se va intampla cand s-o trezi singura! Ma ia groaza cand ma gandesc! Ma ia groaza si cand ma gandesc ce s-o intampla cu mine cand m-oi trezi singura si fara copchilu’ meu ….offff! Nici nu vreau sa ma gandesc!

A socializat foarte bine cu doamna secretara…ba chiar a plecat fara mine cu aceasta…in alta camera, sa faca niste copii la buletinele noastre…

Pentru inceput cam asta este. Catinca va incepe gradinita pe 17 mai. As fi vrut putin mai devreme pentru ca asa nu apuca decat o luna si jumatate de gradi ca la 1 iulie incepe vacanta, dar nu se poate pentru ca pe 8 mai este nu stiu ce sarbatoare si copiii pregatesc deja scenete si alte chestii si mi s-a spus ca nu s-ar integra, nu si-ar gasi locul exact in mijlocul acestui proces! Pentru inceput va merge cu program partial..pana la 12 sau daca sta la masa, pana la 13, urmand ca de la 1 septembrie sa mergem cu program plin! Acum trebuie sa ma apuc sa fac dosarul ala si chiar am de munca zdravan la el!

Asta a fost ieri….azi, a fost gradina! Am gradinarit amandoua ca niste „gospodine” ce suntem (ca asa spune Catinca!). Am taiat toate crengile aiurea din gardul verde, am smuls buruieni, am greblat, am sapat, am pus gazon nou si ingrasamant de regenerare peste cel vechi…Catinca mi-a umplut toata bucataria de apa…carand apa cu un faras de copil „ca sa creasca iarba mare”! A desenat cu creta niste chestii suprarealiste pentru bunici si acum doarme dusa.

Mai jos aveti poze de ieri…dupa ce ne-am intors de la gradinita!

14 răspunsuri so far »

  1. 1

    lalasdesign said,

    Bafta multa printesei la gradi .
    Si noi am fost ieri sa il inscriem pe Andrei insa va incepe abia in toamna.
    Oana daca la wc as comenta si eu la miel nu mi-as face probleme iar la porc o data pe saptamana iar mi se pare relativ ok ca ma consolez ca e o bucatica mica 🙂
    La noi la gradi porcul lipseste insa de tot, miel primesc si ei dar rar.

    • 2

      oanamada said,

      Ohooo…bafta si voua! La voi cum este cu wc-ul? Uneori am impresia ca sunt eu exagerata…chiar nasa Caticai (mama de doua fetite!) imi spunea acum doua zile ca de ce imi bat atata capul ca pana la urma si noi am stat pe astfel de wc-uri copii fiind!
      Legat de mancare…ce sa-ti zic…aici alimentatia este complet diferita de a noastra si frica mea cea mare nu este porcul in sine sau mielul in sine (desi eu nu i-am dat deloc!) ci faptul ca in alimentatia ei vor intra brusc foarte, foarte multe lucruri noi…si grele. Ori daca la legume nu-mi fac atat de multe probleme, pentru ca fi-mea este un copil permanent constipat, la cum pica la digestie chestiile grele, grase etc…asta ma omoara pe mine! Nu vreau sa-i obosesc ficatul si stomacul, brusc, cu alimente de genul asta. Poate o sa incerc sa-i dau de Paste niste miel si sa-i bag, pana in toamna, porc.

  2. 3

    lalasdesign said,

    Au wc-uri din astea micute dar cu capac de plastic.
    Eu sunt la al doilea copil Oana asa ca din start sunt mult mai relaxata 🙂 inclusiv la alimentatie.
    Nu exageram cu nimic insa nici restrictii severe nu are 🙂
    E o idee buna sa i le introduci tu treptat acasa.
    E adevarat ca ai mei au stat tare bine amandoi la capitolul digestie, nu am avut niciodata probleme stomacale.

    • 4

      oanamada said,

      Laura…stiu ca esti la al doilea copil…si nasa fetei este la fel…de aia am zis ca poate sunt eu putin exagerata…:D
      In alta ordine de idei…tu ai baieti deci ideea cu wc-ul e mai „soft” decat la fetite…nu ma gandesc decat la nenorocitii aia de viermi intestinali pe care i-ar putea lua…

      Nici Catinca nu are probleme cu stomacul…tocmai..are un stomca de fier, e chiar prea constipata…dar da, eu am fost extrem de drastica in privinta alimentatiei si cred ca si la al doilea copil as face la fel…mai ales ca la noi in familie mai toata lumea sufera de diverse boli stomacale….asa ca un teren „minat” exista intr-un fel sau altul.

  3. 5

    ayandari said,

    helou, domnisoara mea preferata merge la gradi…ti-na-na-na-na-na.Bravo, sa fie intr-un ceas bun si sa va mearga struna acolo tot timpul ce vi-l veti petrece la gradi.Am si o dedicatie pentru Cati, o poezie micuta cu care-i intampinam noi pe copii la inceputul lor de drum:
    ” Gradinita de copii
    Plina e de jucarii
    Papusele, ursuleti,
    Calusei si tot ce vreti
    Dimineata-n zori de zi
    Vezi multimea de copii
    Venind veseli, multumiti,
    Pentru lucru pregatiti „

    • 6

      oanamada said,

      Multumim mami de Ayan…foarte draguta poezioara ta! Mi-as dori sa aiba parte Cati la gradi de o „madame” draguta ca tine care s-o primeasca cu sufletul deschis si cu poezioare!!!Pupici

  4. 7

    Paula said,

    Multa bafta Catincai la gradinita!

    Cand am dus-o pe Roxi la cresa temerea mea cea mai mare era ca o sa se imbolnaveasca, mai permanent asa…asta din prevenirile mamicilor mai experimentate. Ca cica primii 2,3,4 ani, sunt asa, de sacrificiu. Ei, am zis, asta e un banc. S-o imbolnavi cat de cat, dar n-o fi bai. Si cand in octombrie am avut doua reprize de antibiotice, am zis ca turbez. Dar de atunci, n-am mai trecut pe la medic :D.

    La mancare, nici nu vroiam sa ma gandesc. La cat e de mofturoasa, am zis, cum o da D-zeu! Dar sunt foarte multumita de meniu. Au ceva de genul:
    – la ora 8, paine cu unt, sunca presata si lapte
    – 10 – fructe (mar, portocala, banana). Nu stiu daca le dau o felie sau un fruct intreg. Oricum Roxi acasa nu mananca fructe, doar suc de fructe.
    – 12 – ciorba de legume / pui / vita
    – felul doi, ceva cu legume si carne de pui / vita
    – salata (sfecla rosie / varza)
    – 16 – desert (salam de biscuiti – delicios, yam-yam, cred ca o sa cer odata reteta aia / turta dulce)

    La inceput imi spunea doamna ca nu a mancat, doar a gustat putina paine. Dar acum cred ca ciuguleste pe alese ce-i place.

    Are fiecare copil olita lui. Si chiar ii aseaza pe olitele lor. Odata doamna la parat pe un copil la taticul lui ca n-a vrut sa se aseze pe olita lui, ci avea o alta preferinta :).

    M-am cam lungit cu vorba, ce vrea sa zic: mi-am facut atatea griji, dar acum sunt de la foarte multumita in sus. Om fi avut bafta si de doamne, si de colegi, dar una peste alta, e bine.

    • 8

      oanamada said,

      Paula, in primul rand ma bucur ca ai trecut pe la noi. Eu trec pe la voi destul de des (cand am net!), dar recunosc…ca atat la tine cat si la alte fete nu am prea scris. Dar va citesc! Aliemtatia pe care o are Roxi mi se pare super ok (mai putin sunca!- Catinca nu pune gura pe mezeluri!), iar faza cu olitele este super…offf poate o conving si eu pe educatoare!Ma vucur ca esti multumita…sper sa am bafta ta ! Pupici

  5. 9

    D@niel@ said,

    stai linistita,. viermisorii ii poate lua frumos si din Romanica. se iau f usor, oricum. stiu de la o prietana (pediatra) ca ei nu au prea multe probleme cu mancatul carnii de porc, sau alte carnuri, si nici copii. eu cred ca e destul de mare Cati, a.i. sa experimenteze si alte gusturi. poate ar merita incercat macar cate putin. vad ca are niste plete superbe! sper sa se integreze fara probleme la gradi. sau mai bine zis…” sa va integrati” ff bine in noul program.

  6. 11

    ghiocel07 said,

    Bafta in noua etapa a vietii. Ma bucur ca-i place la gradinita. Lui Cisti nu i-a placut, probabil si pentru ca a mers de la doi ani jumate pana dupa sapte cand a mers la scoala. Sunt sigura ca totul o sa fie bine acolo.

  7. 13

    Bine v-am regasit! am lipsit destul de mult si mi-au lipsit povestirile tale. Mi s-a stricat calculatorul … si acum este stricat, dar sunt pe cel al sotului. Ca sa nu mai lungesc vorba: o sa fie bineee, o sa vezi!
    De saptamana aceasta si Sofia merge la gradinita, la o gradinita particulara care primeste copii de la 18 luni. Sunt foarte multumita si ea s-a acomodat. Mai face ceva spectacol dimineata, dar este ok. Este ok si ca a facut pasiune pentru antrenorul de sport si cand il vede, e topita dupa el …deh, e fata 😀 Momentan merge la programul normal, pana la 14 si cu masa inclusa. Peste 1 luna cred ca o bag la program lung. Este bine de una singura acasa, o sa vezi!
    Mult succes!
    Cu porcul, n-am nimic impotriva, am vazut ca si americanii dau la copii si ei considera ca e mai buna decat carnea de pui hormonizata. Dar cu mielul, si eu as avea o problema …


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

