A Paris, mon cher!

Weekendul asta am decis sa mergem la Paris. Cum tati avea liber joi si vineri…am plecat de joi pana sambata. Am fi stat noi pana duminica, dar am zis sa aiba Catinca o zi la dispozitie sa se odihneasca din moment ce maiine este ziua cea mare, ziua in care incepe gradinita. Asa cum v-am mai povestit, de Paris ma leaga multe amintiri, ma leaga momente din copilaria mea…Eram putin mai mare decat Catinca si da, acolo am mers prima data la gradinita. Au trecut 30 de ani…si nu ma asteptam ca mintea mea de copil sa fi stocat atat de multe informatii in imagini care sa-mi foloseasca 30 de ani mai tarziu. Am recunoscut fara mare greutate strada unde am stat, am recunoscut imediat cartierul, magazinul de fructe de la coltul strazii etc…am recunoscut locurile pe unde ma plimbau mama si cu tata…mi s-a parut totul familiar, intr-un mod ciudat, usor umbrit de vreme si modificat de modernism… Am simtit o stragere de inima cand am intrat in Paris…franturi de imagini din mintea mea se suprapuneau acum cu realitatea….Parisul este altul decat il stiau ochii mei de copil si totusi acelasi cand l-am privit prin ochii Catincai: cladiri imense, vitrine pline cu minunatii, lumini multe, aglomeratie, Tour Effeil.

In mod cert Catincai ii vor ramane in minte asa cum mi-au ramas si mie anumite locuri pentru ca le va lega de ceva. Unul dintre ele va fi cu siguranta Tour Eiffel din cauza luminitelor de pe toata suprafata lui, din cauza caluseilor de care s-a indragostit si din cauza ca „l-a tinut” ca sa nu cada. Al doilea va fi Catedrala Sacre Coeur unde a „castigat” prima ei medalie (a se citi a scos singura de la un aparat o medalie inscriptionata cu Sacre Coeur)…in rest, numai ea stie ce va tine minte. Experienta proprie imi spune ca un copil tine minte exact lucrurile la care nu se asteapta adultii.

Am privit Parisul cu ochii adultului care a invatat tot liceul (liceu de franceza) despre istoria Frantei, despre monumentele de acolo, cu ochii adultului „indopat turistic” de magia Parisului, de romantism, de Sena, de cafenelele pariziene, de pictori si buchinisti, de pietele de flori, de Champ Elysee si magazinele de lux, de magia gradinilor Tullerie unde azi se sta la plaja pe scaune de lemn sau in iarba, de Bateau Mouche care aluneca incet pe Sena….am ajuns la concluzia ca daca as fi trait la Roma probabil nu as fi fost atat de impresionata cum am fost cand am vizitat-o…..Parisul mi s-a parut maret, luxos, frumos,cosmopolit, dar  nu mi-a atins coarda sensibila asa cum ma asteptam…. In mod cert a fost vorba  si de vreme care ne-a dat rau de furca…am dardait de nu mai puteam! (prognoza spunea 17 grade – au fost maxim 8 grade, vant taios, ploaie-  asa ca si eu si sotul am plecat ca niste flori…doar Catinca a avut haine groase adecvate vremii- urmare logica…eu m-am „captusit” putin !). Daca veti vedea in unele poze mutra mea ceva mai posomorata e din cauza ca eram super ofticata ca nu prea puteam face mare lucru pe frigul ala…

Am apucat sa facem un tur complet al Parisului cu autobuzul turistic, din care ne-am dat jos in cateva puncte importante. Desi imi doream foarte mult n-am reusit sa ajung sa vad George Pompidou …una din imaginile care mi-au ramas in minte din copilarie si nu am reusit s-o conving pe Catinca sa se lase pictata de unul din pictorii din Montmartre (era deja foarte obosita cand am ajuns acolo!). Data viitoare…pentru ca in mod cert va exista o data viitoare…sper cat mai curand! N-am apucat sa fac nici shopping pentru ca am fost pe fuga, dar nu am ratat unul din magazinele unde mergeam cu mama…din pacate, ochii de adult l-au gasit acum complet neinteresant. I-am luat totusi Catincai de acolo o fusta si o pereche de pantaloni de marinar…

In mod cert Parisul este un loc in care este extrem de greu sa mergi, ca turist, cu un copil mic, fie el si foarte cuminte cum a fost Catinca. Ai atat de multe de vazut, este atat de  multa aglomeratie….Totusi, trebuie sa spun, Catinca a fost extrem de cuminte si as putea spune chiar mai rezistenta la „alergatura” decat noi adultii.  I-a placut foarte mult Parisul, i-a placut sa se plimbe peste tot pe unde am fost si a dormit lemn dupa plimbarile noastre lungi. A mers cu toate mijloacele de transport posibile – pentru prima data: metrou, tren, funicular, vapor, autobuz turistic….:D.

Vreau sa ne intoarcem acolo…mai am multe locuri prin care vreau sa pasesc….weekendul asta a fost experimental…urmatorul il vom planifica mai bine! Suntem la doar 3 ore si jumatate distanta (cu masina!) si ar fi pacat sa nu mergem din nou!

Joi – Ziua 1

Vineri – Ziua 2

Sacre Coeur favorita Catincai!

Montmartre

Cu vaporul

Sambata, ultima zi!

Jardin de Tullerie+Louvre

Am plecat spre casa…ora 18 si ceva…Cati deja doarme!

Asta e pentru bunica mea…ca sa ma creada ca e lumina si la 9 seara…am ajuns acasa!

12 răspunsuri so far »

  1. 1

    lalasdesign said,

    Superb !!!!
    Cati este o dulceata pariziana mai ales cu bascuta pe cap.
    Si e foarte inalta , daca nu as sti cati anisori are as fi putut jura ca are aproape 5 .

  2. 3

    ada said,

    Draga Mami nu ai explicatii la multe fotografii! Vrei sa ma incerci ?Cred ca prin Bucuresti prin anumite zone s_ar putea sa ma ratacesc,in Paris in nici un caz.

    • 4

      oanamada said,

      Departe de mine gandul sa te incerc…doar ca nu le stiu pe toate pe de rost ca tine…iar la unele mi-a fost lene sa scriu pentru ca sunt prea evidente! Ca sa nu mai vorbim de faptul ca tu ai batut
      strazile alea niste ani buni! 😀

  3. 5

    mamica_de_sebastian said,

    Superbe poze,se vede ca v-ati distrat de minune..Cit despre Paris visam si eu o data sa ajung acolo,acum visez doar la mari si nisipuri:)).Cred ca….clima e de vina

    • 6

      oanamada said,

      offf…si eu visez la plaje…sa zac la soare cu picioarele in nisipul cald….pana una alta m-a pocnit o viroza de toata frumusetea…:D

  4. 7

    thea said,

    Intamplarea face ca week-end-ul trecut sa fi fost la Paris. Noi am ajuns vineri dupa amiza, pe ploaie, dar de sambata vremea a fost buna de umblat pe jos – soare, uscat, nu din cale afara de cald…. Duminica dimineata am stat la soare pe Champs Elysees. Ati plecat tocmai cand s-a indreptat vremea….

    • 8

      oanamada said,

      Buna Thea…stiu si noi am prins putin soare sambata la Louvre, dar daca intra in nori te lua cu fiori de frig…spre dupa-amiaza cand am plecat era chiar foarte bine si caldut…asta e…2 zile de dardaiala si juma de zi cu soare! 😀 data viitoare! Oricum, eu sunt varza de racita…bine ca nu s-a imbolnavit copilul!

  5. 9

    thea said,

    Sa te faci bine! 🙂 Eu n-am gust, miros, voce…. habar n-am avut ca am mancat o salata cu usturoi (eu nu mananc usturoi de obicei) plus ca la cat imi doream sa intru in parfumeriile pariziene, fara miros n-am prea avut ce cauta acolo :)…

    • 10

      oanamada said,

      Multumesc mult…si tu sa te faci bine! Apropo de mancare…la hotel nu mi-a placut mancarea din meniu, dar micul dejun gen bufet a fost super. In schimb am mancat in Cartierul Latin la un restaurant si mancarea a fost absolut delicioasa.

  6. 11

    ghiocel07 said,

    Ma bucur ca v-ati simtit bine la Paris, iar Catinca parca face parte din peisaj. Din 1 iunie plecam si noi in concediu, s-ar putea sa atingem si acest obiectiv desi nu este sigur. Margem cu masina asa ca totul este posibil.

    • 12

      oanamada said,

      Ghiocela…ce sa zic…iti doresc ca oriunde ati pleca sa aveti vreme buna si sa va puteti bucura de calatorie. Parisul e de vazut indiferent ce preferinte ai avea! Cat despre vacanta voastra…daca va bate gandul sa treceti si pe la Bruxelles, da-mi un semn, poate ne vedem!


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

