Agonie si extaz…Eurovision si patriotism!

De ieri incoace imi tot intra in ochi mesajele scrise de unii pe Facebook. Azi, aceste mesaje „s-au comportat” de-a dreptul ca nisipul ala batut de vant care iti intra in ochi si te face sa lacrimezi. Eurovisionul asta naste pasiuni frate, nu gluma! Pasiuni, manifestari patriotice, agonie, extaz….chiar nu pot sa inteleg! Rationamentul meu poate fi gresit, poate sunt eu prea cerebrala..sau ce?

De ani de zile…asta ca sa nu zic de zeci de ani, Eurovision nu mai este ceea era…bun, ok, este o traditie, este un concurs, dar la modul cel mai sincer, ce vedete internationale, ajunse in topurile mondiale si ramase pe acolo pe un loc oarecare a mai produs acesta? Nu vreau sa spun ca nu insemna ceva…inseamna, dar intr-un context restrans, de palmares…”celebritatea” din punct de vedere muzical nu este si nici nu cred ca va mai fi data de un astfel de concurs sau de castigarea unui astfel de concurs. Cu toate astea, lumea muzicala din Romania ia foc, in fiecare an, dupa preselectie…a devenit deja o rutina sa vezi dupa fiecare astfel de preselectie scandaluri si acuze. Dincolo de asta, Eurovision trezeste in publicul consumator (fidel sau mai putin fidel) pasiuni arzatoare, extaz din ala cu „sa le tinem pumnii stransi” sau „buni, rai, sunt ai nostri si ne reprezinta tara”. Ca sa-l citez pe Mircea Badea…”atunci, bine!”. Mai oameni buni, tara ne-o repezinta marile soprane care ridica in picioare mii de oameni pe marile scene din lume. Tara ne-a reprezentat-o Ozone care se canta in toata lumea, la toate radiourile si care generase o adevarata „isterie” muzicala la nivel mondial. Asta ca sa vorbim despre muzica ca vad ca restul lucrurilor, cum ar fi sporturile (in afara fotbalului!), arta (indiferent de forma ei: teatru, pictura etc) trezesc foarte putin extaz.

Mi se pare cel putin deplasat sa spun in contextul „Eurovision” „buni, rai sunt ai nostri si trebuie sa-i sustinem”…mi se pare deplasat sa spun asta in orice context. Viata m-a invatat ca atunci cand vreau sa inaintez trebuie sa sustin „bunul”, nu „bun sau rau la gramada, cum o fi”. Excesul asta de „fibrilatii”, pumni stransi, emotii duse la extrem si patriotism prost canalizat ne facem sa uitam sau sa sarim exact peste esenta lucrurilor: din cauza asta NU ne vede nimeni si da si din cauza asta suntem vazuti asa cum suntem vazuti la nivel mondial…pentru ca noi sustinem „bun sau rau…cum o fi”! Pote gandesc prea dur, dar de multe ori, cand vad astfel de manifestari duse la extrem (ca sa nu zic prostie!) ma gandesc ca noi, romanii, suntem ca niste copii mici care se bucura de orice jucarie, oricat de proasta calitativ ar fi doar pe principiul ca „au si ei ca ceilalti copii din parc” …ok, e frumos sa te bucuri ca un copil, dar sa fim seriosi, suntem adulti (sau cel putin asta pretindem ca suntem!) si deja ar trebui sa stim ca da, calitatea conteaza. Revenind la celebrul Eurovision, n-am nimic cu el nici cu Paula Seling…eu am ce am cu mentalitatea asta tipic romaneasca. Pana la urma si la coada eu cred cu tarie ca, mai mult de jumatate din cei care privesc cu lacrimi de emotie, cu gatul uscat si cu pumnii stransi reprezentantii nostri acolo…asteapta cu inima stransa sa se iste un nou scandal…ca doar asta se intampla de fiecare data nu? Si tot de fiecare data urla ziarele si televiziunile (care apropo, anul asta au subiecte despre care sa vorbeasca si pun pariu ca vor trece usor peste marele Eurovision) o saptamna despre ce si cum s-a intamplat, cine si cum ne-a furat si nu ne-a votat, cat de buni si de mareti eram si uite, iar ne-a urmarit ghinionul! Dorinta asta  acerba de can-can, de scandal mediatic, de barfa mondena nu face altceva de fapt decat sa confirme cat de putine valori reale aveam si cat de mult ne agatam de „vedetele de carton”, de fastivaluri si concursuri „imbatranite” …si na, ca iar il pomenesc pe Badea (nu ca as fi vreun fan inrait al lui, dar baiatul spune multe si de cele mai multe ori le spune si foarte bine!)..si uite asa ajungem sa umplem ziarele cu Bianca a lui Bote, cu Monicuta si, o data pe an, trufanda, cu „persecutiile” la care suntem supusi la Eurovision.

Poate credeti ca am innebunit…dar chiar ma infurie rau de tot sa vorbim despre patriotism, despre buni, rai sunt ai nostri in astfel de contexte…asta este singura valoare care ne poate creste in ochii lumii? Asta este tot ce ne-a ramas de promovat? Asta este tot ce avem noi? Cu asta incepem sa schimbam imaginea romanilor? Pfuiiii…..daca da, inseamna ca este grav!

Concluzia: dupa cum probabil va asteptati deja, sambata seara nu voi tine pumnii stransi pentru Paula Seling, nu voi face audienta postului care difuzeaza Eurovisionul, nu voi fi patrioata. De ce? Pentru ca iar vom lua locul taspe, pentru ca iar ne vor „fura”, pentru ca iar vom avea ghinion si pentru ca vreau sa-mi pastrez extazul si patriotismul pentru ziua in care voi auzi o melodie a unui roman urland la toate posturile din strainatate, in toate discotecile, in toate barurile, in toate topurile internationale…

6 răspunsuri so far »

  1. 1

    floridecamp said,

    m-am bucurat enorm pt ei ca s-au calificat!!!!!indiferent cine participa sunt ai nostri.hai romania!!!!!

    • 2

      oanamada said,

      Flori de camp…apreciez eleganta ta la modul cel mai cinstit…mi-ai criticat postarea in cel mai elegant mod posibil…:D. Da si eu ma bucur pentru Paula, mai ales ca am si cunoscut-o (am facut aceeasi facultate!), dar atat…va fi, cum am mai spus, un palmares personal foarte bun…repet insa, pe mine altceva ma irita!Asa ca ma limitez in a spune: „Succes Paula”!

  2. 3

    cojocarii said,

    mie chiar nu-mi place melodia noastra! … nu o consider demna de Eurovision. Exista mai multa valoare in tara noastra. Cu solistii nu am nimic, ba chiar apreciez anumite melodii ale Paulei, insa asta NU.
    Imi pare firsc sa sustinem valoarea.

    • 4

      oanamada said,

      Mie imi place foarte mult vocea Paulei si apreciez foarte multe din melodiile ei. Nu este o cantareata „comerciala”, nu este pe gustul oricui. Mi se pare ca melodia de la Eurovision nu o reprezinta deloc, nici costumele nu o reprezinta. Mai mult, prestatia de la preselectia din Romania mi s-a parut mult mai buna decat cea de la calificarea in finala. Da, ai dreptate, melodia nu este la nivelul la care ar trebui sa fie pentru Eurovision…

  3. 5

    alina said,

    mie sa stiti ca mi-a placut mult melodia…si a fost mult mai buna decat multe pe care le-am auzit in finala…..nu-s un fan al eurovision…nu m-am mai uitat de ani de zile….dar piesa asta chiar mi-a placut…Recunosc ca nu o reprezinta pe paula dar e fainuta……si chiar m-am bucurat cand am vazut ca au iesit pe locul 3…..

  4. 6

    D@niel@ said,

    mda. iti dau dreptate cu articolul de mai sus. am auzit lalaiala romaneasca si ma bucur ca au luat locul 3 -asa am inteles de la stiri. Nu mai reusesc de multi ani sa stau treaza la vre-un Euro-spanac de genul asta. sorry. e important sa-i sustinem pe ai nostri care lalaie, nu sunt la fel de importatni ca fetele de la Oltchim, si nici ca olimpicii la matematica, asa ca e normal sa nasca pasiuni o astfel de participare. un punct in plus pentru costumatia dizeuzei (costumasul negru mulat din ce aratau la stiri). cred ca a scos puncte bune :D.
    a…si sa nu uitam: Hai Romania! (acest tigru est european al economiei)


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

