Despre baieti, fetite si cornetele

De cand am nascut-o pe Catinca m-am intrebat daca ma voi descurca in momente cheie, cum voi reactiona la primele discutii „intre fete” cum ii voi explica anumite lucruri mai delicate….si de fiecare data mi s-a parut ca „momentul” este departe. Vreau sa fiu o mama moderna, o mama „prietena”, vreau ca fata mea sa poata vorbi despre orice cu mine, fara sa-i fie vreodata jena sa intrebe. Nu vreau sa cresc acest copil intr-un glob de sticla, sub egida despre „lucruri rusinoase nu se discuta”. Cum spuneam…aceste momente mi se pareau foarte departe, dar ieri am fost „lovita” de primul fulger :D.

Cand s-a trezit dupa-amiaza din somn, stand pe wc, Catinca m-a strigat sa-mi mai comunice cate ceva din ceea ce a facut ea la gradinita…importanta informatiei era majora din moment ce nu suporta amanare. Mi-a spus pe un ton senin ca:

„Azi la gradi am fost la wc toti si fetite si baietei….si pe wc era un baietel care avea asaaaa…un cornetel aici jos.”

Habar nu am ce mutra am facut, dar m-am abtinut cu greu sa nu ma apuce rasul (am ras apoi de una singura toata seara). Dupa un moment de stupefactie am inteles ca a venit momentul sa-i explic fetitei mele o prima diferenta intre baietei si fetite. Deja v-ati dat seama: haioasa denumire de „cornetel” (de unde o fi facut oare ea o astfel de asociere?!) este sinonimul popularului ciucurel, cocosel etc, etc. 

Pana ieri, Catinca nu a vazut baietei dezbracati sau mai bine zis a vazut la mare in Romania (ca numai la noi in tara se mai tin copiii dezbracati pe plaja), dar era prea mica sa-si aminteasca. N-am ferit-o sau nu m-am straduit s-o feresc de goliciunea copiilor, dar nici nu am considerat necesar sa vorbesc despre asta pentru ca m-am gandit ca nu va intelege ea prea mult la doi-trei ani. Pentru ea, diferenta intre baietei si fetite era faptul ca baieteii au parul scurt si nu au cercei….ceea ce mi s-a parut suficient…pana ieri!

M-am apucat sa-i explic ca toti baieteii au „cornetel” (credeti-ma ca nu pot scrie cuvantul fara sa rad si mi-e frica la modul cel mai sincer ca nu voi mai putea vreodata sa privesc un cornet de inghetata sau orice fara sa ma gandesc la aceasta poveste :D) si fetitele nu au…asa cum baieteii nu au sani si nu trebuie sa poarte sutien cand se fac mari. I-am explicat si faptul ca acestea sunt discutii intime (a fost mai greu cu explicatia cuvantului intim decat explicatia privind cornetelul) intre copii, mamici si tatici…discutii pe care nu le purtam cu strainii sau cu ceilalti copii de la gradi. I-am explicat functia de baza a cornetelului…ce mai, educatie anatomica nu gluma. Se pare ca a fost multumita de explicatie, mai ales dupa ce mi-a insirat o lista de barbati si baieti pe care ii cunoaste, intrebandu-ma daca toti au „cornetel”.

Credeti ca s-a terminat! Oh, nuuuu!

Azi-dimineata am ajuns la gradi si exact inainte sa plec mi-a zis ca face pipi asa ca ne-am dus frumos la baie unde era o fetita si surpriza…un baietel care defila cu pantalonii in vine pentru ca nu reusea sa ii ridice. Stiu ca radeti de mine cand cititi asta, dar daca ati fi in locul meu….

Catinca a trecut pe langa el si brusc si-a dat seama…s-a intors catre mine foarte senina si imi spune:

„Uite mami, asta este cocoselul-cornetel despre care am discutat ieri”.

Mda….cam asta a fost raspunsul meu..in timp ce-l ajutam pe pusti sa-si traga pantalonii. Frate, nu-i usor sa vorbesti despre astfel de lucruri cu un copil de 3 ani si eu chiar nu sunt o pudica de felul meu…dar ma tot gandesc sa nu ratez explicatiile!

Culmea este ca, desi ma asteptam sa-l ia si pe tatal ei la intrebari aseara, nu a facut-o, nici macar nu a pomenit despre subiectul in cauza. Sa fie un semn ca explicatiile mele au fost suficiente? Eu asa sper! 😀

Acestea fiind spuse…va las si ma pregatesc de noi „bombite” venite de la fata mea care creste pe zi ce trece!

10 răspunsuri so far »

  1. 1

    ayandari said,

    Am ras cu lacrimi…si cu ocazia asta mi-am amintit de-o fosta colega de-a mea, invatatoare la o clasa vecina si mama de baiat :-D.Nu stia cum sa-i explice de ce dimineata , la trezire, ” cornetelul” sta mereu drept si-l si doare uneori. 😀 Iaca la fete e parfum fata de explicatia pe care trebuie s-o dai in cazuri din astea complicate cu cornetelul dureros :-D.Pe mine deja ma ia capul cand ma gandesc la intrebarile astea! Oricum , la varsta Catincai devin foarte curiosi sa-si descopere partile intime, realizeaza diferntele intre ei si incep totodata sa si faca deosebiri de alt gen intre genuri.Eu zic ca te-ai descurcat minunat cu explicatiile 😀 va pupam

  2. 3

    Ada said,

    Super tare…la cornetel nu ma gandisem, vb ta acum ma gandesc la inghetata ma gandesc la altceva. Eu zic ca e ok expicatia, si cred ca a inteles despre ce e vb. Stii care e culmea, ai mei nu mi-au pus astfel de intrebari si doar sunt baiat si fata…ciudat

    • 4

      oana said,

      Ada, cred ca ai tai nu au pus intrebari pentru ca au crescut impreuna si atunci toata povestea a fost cumva integrata „in peisaj” si perceputa ca ceva normal

  3. 5

    cojocarii said,

    mda… greu! 🙂 Tare haioasa faza! 🙂 Ma bucur ca mai am pana acolo. 😛

  4. 9

    Super amuzant!!!!Cand ma gandesc ca va trebui sa dau si eu aceste explicatii , candva ….Dariei , parca imi vine sa ma apuc de acum de teme 🙂 .Uite e bine , ca ne povestesti aventurile voastre , invatam si noi ;).Pupam fetele

    • 10

      oana said,

      Sincer, eu am inceput sa ma gandesc la lucruri de genul asta in momentul in care fi-mea a inceput sa puna intrebari despre orice. Eu, de regula am replica la orice, dar cu ea, am ramas de multe ori fara cuvinte 😀


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

