Casuta pentru papusi, hand made!

V-am povestit acum multa vreme despre ideea mea de a face, impreuna cu Catinca, o casuta pentru papusi. Ceea ce nu v-am spus este ca, pana de curand (cand am facut publica dorinta) mi-am dorit in secret o casuta din aceea cum au colectionarii adevarati, mobilata putin cante putin cu toate minunile, cu lumini cu toate cele…exact ca aceea pe care am vazut-o cand eram copil, la vecina bunicii mele dinspre tata. Poate, daca sunt cuminte, mi-aduce Mosul una. 😀

Revenind la casuta noastra hand made…de la pozele initiale, cu niste cutii de pantofi am ajuns in sfarsit spre final. Casa este gata, am muncit mult la ea, mai avem finisajele…adica sa spalam geamurile, sa facem retusuri pe unde se mai vede cartonul, pe unde am lipit stramb (adica pe unde a lipit Catinca stramb). Asteptam sa ne aduca Mos Niculae mobila natur pe care s-o picteze Catinca in culorile asortate ambientului ales de ea.

Iata rezultatul (nu puteam cere perfectiune pentru ca mami este la prima incercare, iar Cati are preferintele ei), dar ne declaram multumite de marea casuta (care ocupa mult loc, dar ne face fericite!)

Poze si explicatii (daca va bate gandul sa va apucati de asa ceva!):

Casa se face din cutii de pantofi, de preferinta de aceeasi dimensiune, altfel va veti chinui ca mine sa le potriviti! Se folosesc 8 cutii, 4 pentru fata si 4 pentru spatele casei. Cele pentru spatele casei se lipesc una de alta, cele pentru fata se lipesc fiecare (cu ceva care poate permite articularea lor-adica deschidere/ inchidere) de laturile exterioare ale cutiilor care formeaza spatele.

In prima imagine aveti spatele casei -4 cutii lipite una de alta si imbracate unitar cu un carton subtire. Geamurile au fost decupata inainte de lipirea cartonului, astfel incat dupa lipirea acestuia sa se poata decupa frumos, fara a lasa urme urate. Geamurile sunt facute din folie de plastic tare. Verdeata de pe casa se gaseste la punguta (aici, in Romania nu stiu daca exista) si este special facuta pentru a decora constructii de acest gen…este destul de migaloasa la aplicare- trasezi cu lipici zona si o pui pe deasupra prin presare.

Spatele casei

Fata casei

Casa deschisa- „articulatiile” casei au fost facute din hartie gumata (nu stiu cum se numeste) care este elastica si permite deschiderea si inchiderea, fara sa se rupa.

Tot din hartie „gumata” am facut ramele de la geamuri, usile si jaluzelele. Dezavantajul acestei hartii este ca se taie stramb, pentru ca este elastica. Avantajul – creeaza impresia de tridimensional.

Lipirea este destul de dificila pentru ca fiind elastica se stramba si se deplaseaza. In fotografia de jos…voi fi nevoita sa colorez cu verde zonele unde s-a deplasat pentru a nu se vedea cartonul roz.

Jardiniera este facuta din acelasi carton ca si cel aplicat pe casa, umpluta cu iarba decorativa si cu flori cumparate ca atare.

Toate abtibildurile sunt aplicate de Catinca (nu sunt pe gustul meu, dar e casa ei!:D)

Oglinzile interioare sunt facute din bucati specifice mozaicului…se vand ca atare in magazin, la pungute. Noi am ales bucatile din oglinda si bucatele mici albe pe care le-am combinat/sau nu cu postav si autocolante.

Autocolantele in cazul de mai jos albe, se vand la folie, dar pot fi inlocuite cu bucatele desenate si decupate dupa bunul plac.

Mi-a placut foarte tare ideea Catincai…ea si-a dorit asa ceva pentru ca vazuse in curtea unui prieten al nostru, dar a fost tare greu s-o fac. Este facuta din bete de frigarui, taiate pe masura, lipite, pictate si de abia dupa aceea am lipit iarba si am pus florile.

Gardul l-am cumparat ca atare

Cosul l-am cumparat, l-am umplut cu iarba si am pus flori.

Camerele

Nu au inca toate o destinatie precisa, dar Catinca a ales tapetul, parchetul si toate cele!

Bucataria

Podul

Covoarele sunt facute din material subtire care aici se vinde la foaie A4, pe care am aplicat prin lipire, autocolante sau bucatele de hartie.

Roaba, din lemn natur, pictata de Catinca

Mobila pe care o asteptam arata cam asa…doar ca este din lemn natur si este dezasamblata. Mai jos un dulap pictat si decorat de Cati

Dragii mei…cam asta e casuta noastra. Sper ca v-a placut si promitem sa postam poze cu ea mobilata si umpluta cu papusi.

19 răspunsuri so far »

  1. 1

    Lixa said,

    Am ramas cu gura cascata! Vreau si eu o fata careia sa-i fac asa ceva! Ti-a iesit foarte bine vila, se vede cata munca a intrat.. si cata rabdare 🙂 Felicitari!

  2. 3

    Diana Z. said,

    Arata excelent!
    Incredibil cata munca, migala si dorinta de finalizare.
    Felicitari!

    • 4

      oana said,

      Multumesc mult Diana…eu sunt pretentioasa de felul meu si sunt multe detalii care nu au iesit asa cum as fi vrut eu, dar am zis ca asta este farmecul…s-o las pe Cati sa participe cat mai mult…si sa fie mandra ca este facuta de ea impreuna cu mami!

  3. 5

    adelamaria said,

    Wow! Incredibil!…Nu am cuvinte! Cata rabdare poti sa ai???…Ce proiect minunat! Bravo, mami! Bravo, Catinca!!

  4. 7

    carminaca said,

    INCREDIBIL!!!! Bravo fetelor pt rabdare. Arata supertare. Cata migaleala la casuta. Inca o data felicitari, mai multe nu pot spune. Vorba francezului, sunt bouche bee sau asa ceva, nu? 🙂

    Carmina

  5. 9

    Roxana said,

    Foarte frumos a iesit. Va felicit pentru imaginatie si rabdare si pentru dedicatie, foarte foarte frumos.

  6. 11

    Laura Frunza said,

    Wow, este minunata! Abia astept sa fac si eu asa ceva cu fata mea. Hartia din aia elastica am vazut, cred, la Casa Retro. Nu mai retin acum denumirea ei. Iar materialul pentru covoare e fetru (filz) cumva?

    • 12

      oana said,

      Laura, multumim. Nu stiu unde se gaseste hartie din aia…aici se vinde la foi A4 si este disponibila in zeci de culori. Da, covoarele sunt facute dintr-un fetru subtire care aici este folosit pentru a crea tot felul de tablouri si tot felul de aranjamente. Pupici

  7. 13

    Mihaela Contiu said,

    Minunata idee! Abia asteptam sa terminati sa o vad cum arata la final! Felicitari fetelor pentru lucru in echipa 🙂 si design si rabdare! Asteptam si impresiile locatarelor, sigur vor fi permanent cu zambetul pe buze. 🙂

  8. 15

    Carina said,

    Ma-ti lasat fara cuvinte!

  9. 17

    Rux said,

    Si mie imi place foarte mult ideea decoratiunii de pe balcon:D!!
    Covorasele sunt din fetru subtire sau alt material:D?

    • 18

      oana said,

      Covorasele sunt din fetru subtire…n-a fost o ideea foarte buna pentru ca nu se poate lucra prea mult fara perfoaratoare performante…la vremea aia nu aveam…acum ne gandim sa facem altele. 😀

  10. 19

    adriana said,

    foarte tare


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

