Supa crema de dovleac cu portocala

La cererea unei prietene (vezi ca ma tin de cuvant da?) postez reteta de supa de dovleac, favorita Catincai.

Ingredientul de baza este dovleacul si morcovul…ingredientele optionale (ori/ori) sunt portocala sau marul. La gradinita ea a mancat-o facuta si cu mar si cu portocala, dar acasa o prefera cu portocala.

Se fierbe intr-o oala mare un dovlec (de dimensiune mica-medie) curatat de coaja si taiat cubulete si doi morcovi mari. Cand s-a inmuiat dovleacul se  baga bucatelele de dovleac si morcovul taiat la blender pana se transforma intr-o crema groasa. Crema se varsa inapoi in apa in care au fiert si se adauga o portocala stoarsa sau un mar ras pe razatoarea marunta. Se adauga foarte putina sare, de preferat deloc (ideea acestei supe este tocmai aceea de a fi dulce). Se mai lasa la fiert 15 minute. Supa se mananca evident, cu celebrele crutoane.

Este o supa destul de neobisnuita pentru noi romanii (care nu prea facem supe de legume cu fructe), dar este extrem de sanatoasa. Cei de la gradinita mi-au zis ca daca se face cu portocala se poate adauga in supa si o lingurita de ulei de masline, dar eu una n-am simtit „nevoia” sa o fac.

15 răspunsuri so far »

  1. 1

    […] Supa crema de dovleac cu portocala Thu Jan 20, 2011 17:41 pm La cererea unei prietene (vezi ca ma tin de cuvant da?) postez reteta de supa de dovleac, favorita Catincai. Ingredientul de baza este dovleacul si morcovul…ingredientele optionale (ori/ori) sunt portocala sau marul. La gradinita ea a mancat-o facuta si cu mar si cu portocala, dar acasa o prefera cu portocala. Se fierbe intr-o oala mare […] […]

  2. 2

    Beatrice said,

    Interesanta reteta,insa nu ma omor cu crutoanele.Cand am fost mica si bolnava(aprindere la plamani)am servit supa de chimen cu crutoane intr-o veselie,asa ca…… sa nu mai vad crutoane!Eu obisnuiesc in schimb sa fac ciorbita de mere,e delicioasa.Pupici la fete frumoase.

    • 3

      oana said,

      Crutoanele sunt optionale…te inteleg, eu am aceasta problema cu bananele (mica fiind am avut scarlatina si pediatra frantuzoaica i-a zis maica-mii sa-mi dea cat mai multe banane- de atunci nu le mai suport nici mirosul nici gustul si mi se face rau imediat, a fost un cosmar pentru mine sa o hranesc pe fetita cand era micuta cu asa ceva). Sa postezi si tu pe blog reteta de la supa ta…suna tare interesant si eu sunt mare amatoare de chestii din astea, mai „altfel”.

  3. 4

    eumiealmeu said,

    o s-o încerc şi eu. mrerci mult.

  4. 6

    D@n!el@ said,

    MULTUMEEESC. am cam avut de munca zilele astea, si azi m-am bagat sa caut reteta; asa ca am fost ff incantata :); te anunt de rezultate; SI: e super vestea cu Catinca si franceza; nu tr pierduta conexiunea ce tocmai s-a realizat; e important sa o invete de acum, pt ca o va sti la nivel „nativ”; pupam la voi

  5. 8

    Alice said,

    ce fel de dovleac, ca sa inteleg si eu

    • 9

      oana said,

      In primul rand, buna ziua Alice si bine ai venit pe blogul nostru. Ca sa intelegi si tu 😀 : dovleacul este cel portocaliu, rotund. Numai bine

  6. 10

    cristina said,

    de la cate luni se poate da aceasta supa?fetita mea are 7 luni.ii pot da?

  7. 14

    Azi i-am facut si eu fetitei mele de aproape 7 luni. De cand am inceput diversificarea au fost cateva mancaruri care i-au placut foarte mult, dar cum a mancat supa de dovleac nu a mancat nimic. E cea mai buna mancare de pana acum. Multumim pentru reteta!


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

