Visul copilariei mele!

Cand eram copil, bunica din partea tatalui meu avea o vecina al carei sot fusese pasionat si colectionar de casute de papusi. Dupa moartea acestuia vecina ei pastrase doar ultima casa facuta de acesta. De cate ori mergeam la bunica mea vroiam sa vad casuta…era o minune din lemn, luminata in interior, cu balcoane, cu geamuri din geam, complet mobilata si accesorizata cu niste chestii atat de mici ca de abia le puteam tine intre degetele mele de copil. De atunci, adica din copilarie, nu am mai vazut de aproape o astfel de casa, dar undeva, in fundul sufletului a ramas sadita samanta dorintei de a avea asa ceva. Primele mobile miniaturale le-am vazut intr-un magazin in Viena. Magazinul era dedicat colectionarilor de gen si…era inchis!  Au trecut anii si ajunsa la Bruxelles am descoperit, absolut accidental, un astfel de magazin…si mi-a casunat rau de tot, mai rau decat unui copil de 3 ani ca vreaaau si euuuuu! Daca va amintiti, am primit de la Mos Nicolae acea pianina mica, mica, cu scaun si doua accesorii: o farfurie decorativa din portelan si o vazuta, ambele cat buricul unui deget. Mos Craciun (de aia il iubesc eu atat de mult pe Mos Craciun, sotul meu! :D)  insa mi-a indeplinit visul: mi-a adus intr-un plic banutii cu care sa ma duc sa-mi achizitionez casuta pe care o visez din copilarie. Azi,  pentru ca tot l-am dus pe unchiuletul Catincai sa viziteze Bruxellul si am ajuns prin zona, m-am decis ca este momentul sa ma duc sa o comand. Surpriza mare a fost ca am si luat-o, dupa ce am petrecut vreo ora in magazin rasfoind catalogul si incercand de zor sa ma decid pe care. A fost o alegere tare grea….sunt toate atat de frumoase, dar pe masura ce le creste „frumusetea” le creste frateee pretul pana la cer!:D  Pentru amatori, costurile unei astfel de casute sunt in felul urmator: casa de baza are un cost bazat pe numarul de camere, compartimentare si finisare exterioara. Casa de baza inseamna casa nepictata (deci mdf natur), cu geamuri, usi si scari interioare (si ele nepictate sau nedecorate). Unele case au variante (cum are si a mea) de a aduga la ele un demisol (niste camere in plus), o gradina, un foisor, un garaj  etc…costul unui astfel de „accesoriu” este de regula aproape egal cu cel al casei de baza (adica mare). Dupa ce ai cumparat casa…aici incepe distractia…trebuie s-o mobilezi, s-o luminezi, s-o decorezi etc, etc….dar asta este o alta poveste. 😀

Alegerea mea finala: o Casuta Victoriana, 70x42x67 (sa vad unde o sa o pun!). Ca extensii se poate alege pentru ea: un demisol si o veranda (pe care insa nu le-am luat!). Casa are 4 camere +doua camere la mansarda. Casa nu este montata, dar kitul cuprinde, lipciul si instructiunile de montare.

Norocul mare ca a fost unchiuletul cu noi ca altfel nu stiu ce ma faceam pentru ca este foarte, foarte grea.

Desi nu-mi sta in caracter sa astept….ma tot invart pe langa cutia care troneaza in hol si nu ma indur s-o deschid. Stiu sigur ca gata, acum ca o am, am inceput un drum lung, de colectionar adevarat. 😀 Stiu, poate pentru unii va suna pueril, dar mi-am dorit toata copilaria, adolescenta si parte din viata de adult sa imi iau asa ceva…iar acum, chiar am emotii. De’ fiecare cu sticletii lui…unii colectioneaza bani, chibrituri, timbre…etc!

Magazinul de unde am cumparat-o este, cum spuneam, special dedicat colectionarilor (nebuni?!) de asa ceva…deci gasesti de toate. Este o „lume” aparte, in care daca intri nu-ti mai vine sa iesi. M-am abtinut cu greu sa nu cumpar inca nimic (in afara de casa). Va trebui sa ma gandesc, sa fac un plan ce si cum mobilez si de abia dupa aceea voi incepe sa le cumpar, incetul cu incetul. Recunosc….bugetul meu de cheltuieli lunar va suferi niste modificari…pentru ca de acum voi redirectiona niste banuti si pentru ea….dar sunt happpyyyyy, so happy!

Aici gasiti site-ul magazinului…puteti arunca un ochi sa vedeti minunile  de mobile miniaturale si casele http://www.lacourteechelle.com/produits.htm

Aceasta este casa mea, intr-o forma finisata (adica vopsita – dar poti s-o pictezi sau sa o decorezi prin tehnica servetelului cum iti trece prin cap)  fotografiile sunt de pe site-ul sus mentionat!

Aici este varianta de casa cu demisol si cu veranda

Iar aici este interiorul de la varianta cu demisol (adica are doua camere in plus fata de casa mea!)

PS: Catinca este foarte fericita ca acum am si eu casuta pe care am visat-o si mi-a zis ca pana o mobilez, daca vreau, imi imprumuta cateva din mobilele din casuta ei!:D Va dati seama ce o sa iasa…..

2 răspunsuri so far »

  1. 1

    Rux said,

    :))! Ce dulce e!!! Sunt curioasa ce mobila iti cedeaza:P


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

