Muzeul de benzi desenate si strumfii

Cat a fost sora mea aici, intr-o zi friguroasa si ploioasa, am ales sa mergem sa vedem Muzeul de benzi desenate din Bruxelles. Desigur, m-am gandit ca fi-mea este cam mica pentru asa ceva si nu va intelege prea mare lucru, dar sora-mea, la 15 ani, mai mult ca sigur va considera interesant ceea ce va vedea acolo.  Intr-un fel, a fost exact invers: cu exceptia catorva zone, bezile desenate din muzeu erau ori ale unor desenatori contemporani belgieni, ori ale unor desenatori renumiti, dar ceva mai putin cunoscuti pe meleaguri romanesti.

Catinca in schimb s-a distrat de minune, i s-a parut tare frumos, iar existenta zonei cu prietenii ei strumfii a a facut-o tare fericita. A fost foarte interesata de niste benzi desenate contemporane, cu foarte multe animale, m-a pus sa-i citesc vreo cateva dintre ele. Ma declar impresionata de felul in care este amenajat muzeul, care, desi nu este foarte mare, are tot felul de puncte de atractie, vitrine cu figurine din benzi desenate, exponate in „marime naturala” reprezentand diverse obiecte din anumite benzi desenate, foarte multe zone in care s-a creat un ambient special, legat de benzile desenate ale salii respective..

 Dupa vizita ne-am dus si in biblioteca de benzi desenate pentru copii unde fetele au rasfoit cateva carti de benzi desenate (acolo am avut acces gratuit pentru ca am vizitat muzeul). Biblioteca este mare, foarte bine organizata, un loc ideal unde te poti duce cu un copil pasionat de asa ceva, in zile specific belgiene, ploioase si reci.

 Ultima oprire, piperatul magazin de figurine din desene si benzi desenate.

Una peste alta  muzeul merita vazut, dar ca sa-l „gusti” la adevarata sa valoare trebuie sa cunosti mai mult decat superficial benzile desenate. Cred insa ca muzeul este foarte bun pentru cei din generatia care a „prins” cu adevarat magia benzilor desenate, au inca suflet de copil si varsta in jur de 30-40 de ani (majoritatea benzilor desenate sunt cele care au fost la moda in copilaria celor din targetul de mai sus).

La intrare

„Citind” benzi desenate

Masina timpului

Facand poze la vapoare

Coltul desenatorului

„Sunt printesa…uite ce castel am!”

„Din astea are si Dana si Cristi” (prietenii nostri )

Vin avioanele….

Copacul magic din poveste

O vitrina cu casuta unui soricel

Lumea Stumfilor

Masa strumfului croitor si cateva din hainutele facute de el.

Casuta strumfilor in marime naturala

Pianul strumfilor

Cusca in care-i inchide Gargamel pe strumfi

Orasul strumfilor

„Uneltele” strumfului pictor si cateva din picturile sale.

Toti strumfii

Benzi desenate cu strumfi

„Mami…nu ajung sa vad bine!”

In biblioteca…benzi desenate cu strumfi

Biblioteca

Magazinul

8 răspunsuri so far »

  1. 1

    doi bebe strumfi Cred k a fost o adevarata nebunie!!! Recunoaste ca si tu te-ai distrat, k doar strumfii irezistibili atat pt cei mici, cat si pt cei mari!!!

    • 2

      oana said,

      Cristina….din punctul asta de vedere (strumfii) eu sunt un copil mare. Copilaria mea, in jurul varstei de 4-5 ani, a fost dominata de existenta strumfilor si Catinca se joaca azi cu unul din strumfii pe care mi i-a cumparat mie mama…doar ca nu este atat de interesant precum marea ei colectie…ca el este mai batran si mai uzat! 😀 Cand ma duc sa-i cumpar strumfi…sunt ca ursul lasat langa borcanul cu miere…:D. Asa ca DAAAAA, tare mi-au mai placut „lucrusoarele” strumfilor…alea pe care le-am si postat! 😀

      • 3

        normal k ti-au placut strumfii, cum sa nu-ti placa asa ceva!! Si eu fac parte din generatia strumfilor, stii bine! Mi-au placut atunci, imi plac si acum… Tare bine i-ar sta unui strumf la mine acasa (asa mare cum am vazut in pozele tale). Acum, cred ca m-as cam bate cu fi-mea pe el daca as afea asa ceva:))

      • 4

        oana said,

        Auzi, un strumf din ala cat jumatate de deget este vreo 5-6 euro…unul din ala cum ai vrea tu…cred ca e mult mai mult! 😀

  2. 5

    szqwer said,

    Cand am fos mai mica eu am fost indragostita nebuneste de strumfi, nu exista iesire a lui taica-miu fara sa aduca si strumful necesar printesei lui.Oare ce-am facut cu acea colectie de strumfi?Muzeul este minunat, mi-ar placea si mie sa il vizitez.In alta ordine de idei ma bucur enorm ca ai revenit la postari care va definesc, pupici.

  3. 7

    Beatrice said,

    Ce fain!Bine ca ne arati si noua ,ca pana ajungem noi acolo cred ca inchide.Distractie placuta in continuare.Pupici multi.


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

