Varicela a la turc sau …

Inainte de fiecare vacanta avem cate o patanie. De regula e legata de mine, de sot, de masina…de orice…dar nu de fi-mea! Anul asta insa….dimineata ne-am trezit cu mic cu mare, incantati foc ca plecam in vacanta. Catinca n-a avut somn, la 7.30 era in picioare, fara sa o trezeasca nimeni desi aveam avion spre Turcia la 12.30. Toate bune si frumoase pana la 9.30 cand i-am scos bluza sa o schimb si am constatat cu stupoare ca e plina de bubite. Pe corp vreo 9, pe picioare vreo 5, pe maiini vreo 4. Primul gand a fost la paianjen sau purice…apoi m-am panicat! Am sunat toti pediatrii cunsocuti, am sunat la Puls si la Medsana sa ma duc cu ea in drum spre aeroport. E Sfanta Maria, nimeni nu lucreaza, dar toti mi-au zis ca e putin probabil sa fie varicela deoarece nu exista semnele varicelei si sunt multe bubite, dar niciuna cu pustule, cu lichid. Am plecat la fel d ein ceata….si am ajuns aici in Turcia. Hotelul are medic asa ca inainte de absolut orice (inclusiv de cazare) ne-am dus s-o vada. Teoretic nu pare varicela, practic vedem pana maiine in ce se transforma bubitele. Cunostintele mele despre varicela sunt destul de aprofundate – eu am facut la 17 ani, sotul la 29 de ani, fetita prietenei mele acum vreo 2 ani…le-am cam vazut, le cam stiu. Mie una nu-mi arata a varicela, dar nu sunt doctor!Asa ca nu-mi ramane decat sa ma rog sa fie purice, paianjen sau, in cel mai rau caz, o intoxicatie aliementara sau o alergie. Ciudat, bizar, nu exista semne…niciunul, de nimic. Copilul mananca de rupe, e vesel, danseaza, bubitele nu au lichid (arata mai degraba ca niste muscaturi urate de tantar/paianjen), sunt grupate- cate doua, cate 3 pe diverse portiuni ale corpului si de azi de dimineata nu s-au inmultit. Nu are febra, nu are mucisori, nu are ganglionii umflati…..Pe de alta parte nici partea cu intoxicatia alimentara nu prea sta in picioare…nu vomita, nu are greturi, nu o doare burta, nu nimic. Asa ca, din respect pentru altii…am facut doua bai in mare dupa-amiaza (ca la piscina nu se pune problema pana la confirmarea unui diagnostic), nu am stat deloc la soare si am mancat, in masura poisibilitatilor, fructe, legume si pui la gratar. Maiine la 12 mergem din nou la medic sa ne spuna verdictul. Pana la aceasta ora totul era ok, dar avem o noapte la mijloc….noapte in care eu una cred ca nu se va schimba nimic…sau ma rog, vreau sa cred asta! Daca avem ghinion de varicela…trebuie sa gasim o metoda sa ne intoarcem fuguta acasa ca doar nu o sa stau aici s-o ingrijesc inchisa intr-o camera de hotel din balconul careia vede toate minunile pamantului. Sa ne tineti pumnii….mi s-ar rupe sufletul pentru ea sa nu se bucure de vacanta mai ales ca azi a fost in al noualea cer cand a fost la nisip si la baie in mare!

 

Lasă un răspuns

