Haga, un oras care merita vizitat

Profitand de zilele libere de sarbatoare ne-am decis  ieri sa dam  o fuga pana la Haga. Vremea se anunta bunicica (a se citi 20 de grade fara ploaie) …merita sa incercam. Mie mi-a placut! Mi-a placut  Haga. Nu este in topul cel mai inalt al preferintelor mele, dar este un oras foarte frumos. Daca vremea nu ne-ar fi dat de furca (ba vant, ba frig, ba cald, de nici nu stiai ce sa pui sau scoti de pe tine) cred ca mi-ar fi placut mai mult. Asa…am fost destul de preocupata sa-mi feresc o ureche  (care ma cam supara) si s-o imbrac-dezbrac, imbrac-dezbrac pe Catinca. Revenind la Haga…dupa parerea mea nu este un  oras tipic olandez…nu ca cele pe care le-am vazut pana acum. Asa cum m-a socat Frankfurt (care mi se pare fabulos) prin modul in care au reusit sa imbine arhitectura veche cu cea noua….asa m-a surprins placut si Haga. Un centru mare, vechi, esentialmente destinat shoppingului, statului la terase, cu stradute mici presarate cu magazine si muzee. In spatele acestui centru se ridica zgarie nori cu forme neobisnuite (o chestie tipica olandezilor care au o pasiune pentru cladiri atipice).  Galerii vechi prin care treci de pe o strada pe alta, cladiri vechi modernizate intr-un stil aparte, parcari de biciclete, canale …e frumos. Ma voi intoarce acolo cu placere. Ce m-a socat in acest oras….cred ca mai mult decat in orice alt oras olandez (nici chiar in Amsterdam nu am simtit atat de tare acest sentiment)…dependenta lor de biciclete. Dependenta lor a ajuns atat de departe incat pietonii au cam 30 de cm de trotuar, masinile cate o banda micuta si  biciclistii restul. Daca nu esti atent biciclistii NU te feresc…ei au prioritate, oricand, oriunde si aparent oricum. Un alt lucru- de altfel veti vedea si o fotografie de acest gen mai incolo este curajul si modul in care-si cara copiii cu bicicleta. Ca om care merge cu bicicleta la plimbare, de placere, mi s-a parut deosebit de periculos…eu una nu mi-as pune bebelusul si pe Catinca asa cum i-a pus nenea din poza de mai jos. Au diferite moduri de a-si cara copii cu bicicleta si isi cara in aceleasi moduri si cainii sau pisicile. 😀

Dupa ce ne-am plimbat prin centru, am dat o raita prin magazine – Catinca si mami fiind cele mai castigate la faza asta (Catinca sandale si mami balerini :D) am vrut sa mergem sa vedem 2 muzee despre care citisem inainte. Ghinion: unul era in renovare, celalat se inchisese deja. Cand sa iesim din oras am decis sa ne oprim la un targ mare pe langa care trecusem la intrare. Targul era un fel de Romexpo tematic- china, indonezia si india. Tong, Tong  fair era insa cam de 3 ori mai mare decat Romexpo si, din punctul meu de vedere nu avea absolut nici cea mai mica legatura (ca si organizare sau nivel) cu acesta. Am intrat in cu totul alta lumea…parca m-am teleportat in tarile mentionate mai sus. La loc de cinste metrajele de rand sau pretioase ale tarilor respective, miros de betisoare parfumate amestecat cu mirosul puternic al mirodeniilor si mancarurilor specifice. Bijuterii, pietre semipretioase, vestimentatie tipica si multa, multa mancare si condimente. O lume pestrita, colorata, aromata, parca citeam carti! Am gustat diverse, ne-au placut si nu prea…sunt convinsa ca daca stii ce sa cumperi chiar si „novice” in bucataria lor fiind, gasesti chestii care sa te fascineze…dar noi nu intelegeam olandeza si nici celelalte limbi in care erau scrise minunile alea. Am vazut acolo niste fructe al caror nume nu numai ca nu-l cunosc, dar si infatisarea lor imi este total straina. Am stat si am privit indelung, am mirosit (am adulmecat ca un catel) am admirat tesaturi si danteluri, pietre pretioase, dar si panze colorate de tot felul. I-am privit pe niste neni cum spargeau nuci de cocos si iti dadeau (contra cost evident) nuca cu pai in ea sa bei, am incercat s-o conving pe Catinca sa bea un suc de papaya, banana si inca o chestie verde (un fruct din ala despre care nu stiu nimic). A fost realmente spectaculos. Am plecat de acolo cu niste prajituri indiene (ca un fel de halva in straturi – unul cu banane, unul cu fistic, unul cu cioco si unul cu rom) si cu o geanta de care imi doream de multa vreme, o geanta goblen. A fost in mod cert, o experienta!

Recomand cu drag  Haga, este un oras de vazut!

  Piata centrala cu terase                                                                                                                                                        

 

 

 

 

 

 

Strada din centrul vechi

 

 

 

 

 

 

 

 

Hello Kitty wedding!

                                         

„Parcare” de biciclete

Cafenea si magazin

Magazin design interior

Fuga prin Haga..aici ne jucam!

Pauza pentru unii…alergare pentru altii! Aici deja ploua1 😀

3 minute mai tarziu…am scos gecile!

5 minute mai tarziu le-am pus la loc…nu ca sa facem poze cu florile astea frumoase, dar a inceput vantul!

 

Daca la muzeu nu se poate…atunci muzeu in aer liber…un gen de castel pe care, traversandu-l, ajungeai in alta parte a orasului.

 

 

 

 

 

 

 

 

Am ajuns in partea cealalta a orasului (centrului)

 

Leapsa!

 

Nenea cu doi copii!!!

Haga noua!

 

Haga…intre vechi si nou!

 

Drumul de intoarcere…pauza de tigara si „bestia” mea neagra (care a „implinit” o saptamana) la primul ei drum lung.

2 răspunsuri so far »

  1. 1

    Ce frumos !
    Sa stapanesti „bestia” cu placere 😀 !
    Pupici dulci si pentru printesa !


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

