Legatura intre scoala, metrou, dulceata si Adam si Eva!

Ieri am primit un bilet in caietul de corespondenta in care invatatoarea imi scria sa ma duc urgent sa-i fac fetei abonament pe toate mijloacele de transport ca maiine (adica marti) are nevoie de el ! Hmmmm? !

Stiam de la sedinta cu parintii ca abonamentul se face la metrou, este GRATIS pana la 12 ani (adica il faci acum si il are pana la 12 ani), pe toate mijloacele de transport: metrou tramvai, autobuz si un autobuz special care circula pe aici prin oras (nu stiu ce e cu el si unde duce!)

Am intrebat-o pe Catinca unde merg si mi-a raspuns cu nonsalanta: ” La Piata!”

– La piataaaaa? Ce sa faceti acolo?

– Sa cumparam fructe pentru dulceata!

Din ce in ce mai stupefiata…am continuat.

– Ce dulceata?

– Dulceata de fructe, ne decidem acolo de care.

– Adica voi o sa faceti dulceata sau face bucatarul?

– Nu, noi facem dulceata, la bucatarie, cu bucatarul!

:D…si liniste!

Asadar…azi fata mea a fost cu metroul (cu vesta reflectorizanta ca asa se umbla pe aici cand sunt cu scoala si cu colier cu numele scolii si numarul de telefon in caz ca se pierde vreunul). Fara mine! A fost la piata. Fara mine! A cumparat fructe si a cascat ochii la tarabe (stiu exact ce vindeau aia acolo…si ce paiine si ce ceasuri de mana, mese de par pentru fetite, legume, peste din ala de care fac eu etc :D). Maiine face dulceata! Fara mine! (bine, la faza asta ma bucur…nu-mi place sa fac dulceata!). Cand a ajuns la scoala a trebuit sa se gandeasca la o propozitie legata de plimbarea lor si sa i-o spuna profesoarei. Aceasta i-a scris propozitia in caietul de lucru din clasa si ea a trebuit s-o rescrie de cateva ori.

A venit acasa cu tema pentru ziua de azi: sa duca o reteta de dulceata (de prune sau de mere…) pe care sa stie s-o explice colegilor.

Mama mi-a sugerat dulceata de prune si de mere…asa ca m-am apucat si am scris reteta, ingrediente, cantitati, mod de preparare si am invatat-o impreuna. Sa nu se duca copilul cu lectia nefacuta la scoala! 😀

Pana aici ati inteles legatura intre scoala, metrou si dulceata!

Ce-i cu Adam si Eva? Catinca face 2 ore de religie pe saptamana. O ora de religie ortodoxa (aici iti alegi ce religie vrei sa faca copilul daca nu esti intr-o scoala catolica) si o ora de religie si morala unde se invata lucruri generale, comune tuturor religiilor si percepte morale de baza. Profesorul de religie ortodoxa este grec (belgianizat desigur). Ei bine….Nicholas le-a povestit ieri istoria cu Adam si Eva…si, din spusele Catincai, „au ajuns pana la frunze!” 😀

Stupoare! Doamne, ce-i invata pe astia la scoala?! -Care frunze?

-Pai alea pe care le purta Adam cand a iesit din ascunzatoare. Stii, cred ca eu sunt cam interesanta pentru copiii de la mine din clasa care nu prea stiu multe despre Romania.

– De ce mami?

– Nicholas a zis ca frunzele alea pe care le purta Adam sunt de la un copac care se gaseste la noi in Romania….

Ce credeti ca a facut ma-sa in secunda 2? Evident, s-a repezit la calculator si a googalit sa vada ce naiba de frunza purta nenea Adam ca habar nu avea! 😀 Da, era vorba despre smochin! (in viata mea nu mi-am pus problema ce frunze purta Adam…cred ca saptamana viitoare urmeaza sa aflu si cei soi de mar era ala din aceeasi poveste! :D)

M-am dus victorioasa sa-i spun copilului ca frunzele erau de smochin si m-a privit intelegatoare….

– Stiam ca sunt de figue…dar n-am stiut sa-ti traduc asa ca ti-am zis frunze pur si simplu! 😀

2 răspunsuri so far »

  1. 1

    E din ce in ce mai interesant la scoala. Pe bune, vreau sa fiu si eu scolarita acolo!!!!


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

