Doamne, Doamne nu e peste tot la fel!

Nu doamnelor si domnilor nu o sa ard in focurile iadului! Credeti-ma pe cuvant! Doamne, Doamne ma va iubi „for real” dupa aceasta postare! Pe langa el ma vor iubi cateva cunostinte – tocmai se lupta cu sistemul din Romania si probabil multe „necunostinte” care se lupta cu sistemul din Romania! Oana, o cunostinta „dintr-o bucata” pe care o stiu din tineretea mea/ a ei  (ma rogg…in adolescenta..ca  de abia acum suntem tinere!), si-a dat copilul la scoala pregatitoare…si nu vrea ca fi-sa sa mearga la religie! Scoala romaneasca insa…te pune sa semnezi sa faci cereri ca nu vrei…dar iti posteaza copilul in clasa de religie pentru ca da, scoala NU e capabila sa gestioneze o situatie de genul! Pe genunchi, ca orice chestie care se face la stilul smuls in Romanica!

Doamna, Oana, ia foc si vizualizeaza manualul plin de rugaciuni+ copilul care baga deja cruci multiple dupa prima ora de religie! E normal? Tata popa sau „duamna draguta de religie” ma injura deja cu ceva ura (necrestineasca) pentru ce scriu eu si Oana (dap, ne numim la fel!). Oameni buni….am auzit zilele astea de copii ai caror parinti au refuzat religia…e inspaimanatator ce se intampla: copiii stau pe culoar, parintii sunt chemati sa-i pazeasca (fac cu randul) sau copiii sunt tinuti in clasa si li se induce una alta pana ajunga sa „bata”  cruci si plang dupa o cartulie plina de rugaciuni neexplicate, habotnice, fara legatura reala cu ceea ce este credinta! De partea cealalta a baricadei…am prieteni invatatori care imi spun sincer (eu nefiind implicata – spre norocul sistemului de invatamant romanesc!!! 🙂 ) ca fixarea orelor de religie in mijlocul zilei NU este o strategie ci doar o necesitate (oameni de profil putini) si ca NU exista solutii pedagogice sau administrative pentru genstionarea situatiei ALTFEL decat este.

Dragi romani si mai ales ne-dragi decidenti care mi-ati marcat anumite alegeri si conceptii….iaca cum stau lucrurile:

  1. Am fost crescuta sa cred in Dumnezeu…nu sa fiu habotnica, nu sa ma tarai pe sub mese…sa pup toate icoanele pe care le-au mai pupat vreo 200 inaintea mea in aceeasi zi, nu sa ma tarasc pe genunchi in jurul bisericii….Bunica mea…care traieste si nu este o habotnica m-a invatat sa cred in CEVA! Eu cred in Dumnezeu si nu in biserica, eu cred intr-o putere si nu in institutii, eu nu dau doi bani pe sutane, carti, manual, cladiri….ci doar pe ceea ce cred eu si simt eu!
  2. Pe fiica mea am invatat-o despre Doamne, Doamne cand au murit cateii nostri de 20 si ceva de ani! BLASFEMIEEEE! Dap…dar credinta  nu are legatura cu animale, om…sau…da, are….daca esti habotnic…:) Avea 3 ani si i-am vorbit de o potentiala viata de „dupa” . O stie pe aia cu inger, ingerasul meu….si da…a spus-o CAND si DACA a vrut ea
  3. Copilul meu stie sa aprinda o lumanare la biserica pentru bunici, strabunici….fara cruci si matanii….si stie…la fel de bine, ca si fara lumanare se poate gandi la ei si ii poate avea in suflet! URASTE sa pupe icoane, refuza sa se spovedeasca (da, la presiuni repetate am cedat la un moment dat si am incercat…dar copilul a spus un NU hotarat si am terminat si cu asa ceva!)
  4. Cel mai important din viata copilului meu este faptul ca NU am fost nevoita vreodata sa-I explic ca a crede in CEVA inseamna sa mearga la biserica, sa bata cruci, sa se uite la popi burtosi (care mai si injura in timp ce cauta prin Biblie….va rog…sa nu aud comentarii…eu sunt cea care am fost marcata de acest lucru!). Copilul meu a avut NOROCUL sa poata intelege religia, sa poata  dezvolta dorinta de a crede in ceva…in ce vrea ea…intr-un Dumnezeu asa cum vrea ea sa-l perceapa! Pentru ea Biblia este o poveste foarte tare, foarte incitanta, plina de poze, de interactivitate! Cand am intrebat-o prima data de rugaciuni s-a uitat la mine cu o privire lunga, intrebatoare…..habar NU avea despre ce vorbesc si facea religie de vreo 3 luni! Profesorul ei era grec si le-a spus totul ca pe o Istorie a Religiilor, adecvata varstei de 7 ani! Faceau desene, imaginau, transcriau sentimente. CINE nu vroia religie…alegea morala….neutru, cu un concept de  buna crestere, de atitudine in societate, de bine, rau etc! NICIUN copil pe culoar, plangand sau batand cruci in contradictie cu structura religioasa a familiei.
  5. Catinca a avut colegi musulmani, protestanti, catolici etc.S-a intamplat sa fie proful de ortodoxa bolnav…si a fost dusa la sectiunea de ebraica….pentru ca nimeni sa nu fie prejudiciat in vreun fel….profesoara de religie a ales sa discute cu ei despre un subiect neutru-ca sa nu afecteze credinta vreunui copil.
  6. Azi citeam cu tristete comentariile de la postarile Oanei de pe FB….mai toti parintii explicau cat de prost e manualul cat de proasta e organizarea, cat de inutila e renuntarea sau adeziunea….cat de….M-am dus la scoala sa o iau pe Cati! Din acest an Cati este la scoala Europeana din Bruxelles. Cand a iesit de la ora, odata cu ea a iesit si profesorul de religie! Ma jur ca omul era din filme! Slabut, costum negru, camasa alba si o cruce minuscula la rever! Barba si par alb perfect pieptanate si o privire, subliniez…in pamant. Undeva la 60 de ani, o geanta neagra tip servieta! Catinca mi-a facut semn si mi-a spus: ” mami el e profu de religie…e genial! Azi am discutat despre zodii si despre faptul ca ele inseamna ceva din punct de vedere astrologic si nimic din punct de vedere al chestiei aleia cand se spuna ca se prevede viitorul”. M-am uitat lung…NU, m-am ZGAIT la omul ala…pentru ca apoi sa aflu ca „Biblia NU este obligatorie in scoala si ca absolut orice subiect din lumea asta se poate discuta, regasi in Biblie…fara sa fie nevoie sa stai cu cartea in fata”! OLE! Da….asta vreau pentru ea! Vreau sa poata sa aleaga! Vreau sa simta daca vrea si poate sa simta, sa creada! Vreau un preot cum este proful ei …un preot care  arata a preot si care nici macar nu le-a spus la ce biserica este el (le-a zis ca slujeste, dar nu „I-a invitat” ). Vreau un prof ca grecul de la scoala anterioara… prof care le-a povestit in mod unic, absolut unic, despre Cina cea de Taina, despre Adam si Eva, despre Isus care a mers pe apa..despre orice…copilul meu venea si imi spunea povesti…nu Biblie! Omula ala a facut-o pe fi-mea sa ma roage sa-i „iau meditatii la religie” (stiu…am ras o ora de una singura in bucatarie ca sa nu frustrez copilul!).
  7. Concluzia mea, lipsita de patos, ura sau infatuare, ….sau orice are vrea sa ma acuze carcotasii….oameni buni, invatatori, inspectori si factori de decizie VA BATETI JOC de copii! Nu de azi, nu de ieri….de ani de zile, de zeci de ani! Daca un  parinte NU-I vrea pe „tata popa” sau pe cucoana aleasa de voi sa „predea” in mod trist si prost structurat RELIGIA…duceti copilul la biblioteca si macar lasati-l sa citeasca o carte cat angajatii vostri „predau” pentru copiii ai caror parinti au ales altfel! Schimbati legea si oferiti Istoria religiilor! Schimbati legea si oferiti optiuni! Schimbati legea si NU mai imbuibati preotii sau pseudo profesori! Oferiti copiilor o sansa sa creada in ceea ce vor EI si nu in ceea ce vreti voi! Va place sau nu chiar EXISTA parinti care vor sa lase copiilor lor optiunea de a alege un anumit drum al credintei ! Religia este o alegere NU un DAT! E pacat ca in numele lui Dumnezeu sa stricati viata, sa o complicati, sa aduceti lacrimi in ochii copiilor si amaraciune in sufletele parintilor! Dumnezeu NU este despre asa ceva! Eu una, fara sa fiu o mare credincioasa…simt si cred totusi cu tarie ca Dumnezeul MEU e unul care ma lasa sa aleg, care ma lasa sa-mi indrum EU copilul in credinta fara a-l forta sa ia deciziile religiei alese de mine, care imi da voie sa cred asa CUM SIMT, fara sa fiu legata de cladiri, de manual agreat,de lucruri semnate, de preoti ca acela pe care nu-l voi uita niciodata….preotul care m-a facut sa nu mai frecventez vreodata ora de religie si sa chiulesc fara remuscari (mai mult….am avut o problema sa mai intru in biserica in care el slujea, biserica de fite, de Dorobanti! 😦 ).

E pacat si rusine ce se intampla in Romania! Parintii o vad, copiii o simt pe pielea lor, profesorii o vad, dar le e frica sa o recunoasca fatis! Inspectoratul si „angajatii” lui aleg sa predea religie….cica au frica de Dumnezeu….sau fac precum tata popa care imi preda mie religie in anii ’90…injurand  cu „dracu” in timp ce cauta o rugaciune pe care nu o gasea in Biblie!?

E trist….

Lasă un răspuns

