Da mamelor, ipocritelor! Si voi ati fost bete!

Fata mea are 8 ani. Traieste in Belgia de la 2 ani si jumatate! Uimitor insa …a crescut cu Smiley, Moga, Loredana, Inna, Delia etc dar si cu Santana, Depeche Mode,   George Michael, etc. Prietenii stiu…ta-su a scris carti legat de muzica….deci chiar nu se poate spune ca este intr-un mediu in care nu are ce sa invete si ca nu I se face cultura muzicala, pe toate palierele. Problema 1: copilului ii place muzica romaneasca, asculta ZU si se uita la posturile tv de muzica romaneasca!  Problema 2: NU o intereseaza muzica difuzata in Belgia decat tangential …interes generat de faptul ca prietenele ei canta obsesiv anumite melodii.

IN vara, in vacanta, acasa in Romania, am auzit „Da mama sunt beata”. Nu e pe gustul meu, dar nici nu pot sa spun ca mi s-a ridicat parul pe ceafa de revolta….ba chiar am fredonat-o inconstient, la volan….o melodie…de consum…ca doar nu e Mozart! O saptamana dupa s-a iscat scandalul! De ce reactionez asa tarziu? Pai simplu…mi-a picat fisa ceva mai greu si azi mi-am amintit de niste chestii!

Scadalul, avea la baza faptul ca, vezi Doamne, melodia imprima niste chestii si niste lucruri rele, rele in mintea tinerilor! La momentul respectiv am vorbit cu fi-mea (auzind diverse comentarii) si, ca o mama responsabila, am incercat sa fac tampenia si idiotenia pamantului…sa-I explic copilului ca lumea se revolta pentru ca si pentru ca….Mintea simpla, curata, clara si concinsa a copilului mi-a spus, in cateva fraze…. la fel de simple: „Mami, dar nu inteleg…asta este doar un cantec…asa ca in Frozen…nu inseamna ca esti regina gheturilor …la fel si aici..! Nu inseamna ca e bine bei sau sa ajungi beata sau ca e bine sa faci asta asa…in general! Daca iti place cum suna melodia…e doar o melodie…nu e realitate, realitatea depinde de noi!”

La momentul respectiv….am ajuns la concluzia, o data in plus, ca mintea simpla si curata a copiilor e ceea ce avem noi nevoie, noi, adultii ciudati si incuiati…! A nu se intelege ca ignor potentiale semnale negative transmise prin sau de catre sau spre….dar la naiba, mamelor sunteti IPOCRITE!

VOI ati declansat acest scandal cu false pudori si revolte educationale nejustificate! I I wanna sex you all over,i wanna sex you up, i wanna be high si cate…cate altele……le fredonati cu ardoare in adolescenta si copilarie- nu ne rezumam la muzica de consum….pot sa merg la mamuti ai muzicii de mai mult de 5 -8 ani in urma!

Mai mult de atat ma infurie inca ceva: da, nu are legatura cu muzica, dar are legatura cu violenta si educatia si imprimarea unor chestii…..de genul mamelor care se fibrileaza profund, profund pentru ca o Delia (just a name!) isi permite aroganta sa SPUNA! Pe bune, voi „doamnelor perfecte”….preferati sa murmure… da mama, sunt beata…..uitandu-se la clipurile din ce in ce mai ciudate ale Deliei (dap…va vine sa credeti nu-mi place fata DELOC, dar ador echipa ei de creatie, de productie, clipurile ei bizare etc, etc!) sau ca citeasca Capra cu trei iezi (cultura, nu gluma…clasica si tot ce vrei) unde sunt invatati cum era cu capetele  decapitate cu dintii ranjiti? Unde e diferenta? Desigur…capetele ranjite…sunt clasice….Delia…e moderna si depravata! Pfuiii!

Exact: Delia nu propovaduieste moartea….doar chestii lumesti pe care, da, daca nu ati fost niste tocilare inchise in casa sau daca nu sunteti niste mincinoase….le-ati trait si voi in adolescenta   sau  tineretea voastra MACAR o data! So….doamnelor, lasati-o mai moale! Vreti valori….pai atunci inchideti copilul intr-o lume de Mozart si Dumas….pe bune acum…viata lui nu e in mainile voastre, va place sau nu!

Intr-o zi, cu soare sau nu, „da mama sunt beata” o sa fie un deziderat! A fost o vreme cand mama mea imi intindea tigara si imi spunea ca pot fuma cu ea numai sa stie ca nu ajung sa fumez/ sau fac  porcarii (toate sunt porcarii, dar ea se referea clar la tigari contrafacute sau droguri!) ! Cu toate astea ma feream de ea si credeam ca nu intelege!  In timpul asta aveam colegi si prieteni de suflet care SE DROGAU! Atitudinea mamei mele mi-a dat, incet, incet,  incredere si stabilitate! DA, am fumat pana acum un an, un pachet pe zi! Am fumat cu pasiune, am iubit tigara, nu a fost un viciu…DAR toleranta mamei mele legata de fumat a creat o plaja uriasa de incredere fata de ea si creierul meu a perceput mult mai clar si fara restrictii sfaturile ei contra droguri! NU m-am drogat niciodata, nici chiar atunci cand prietenii mei cei mai apropiati fumai „deja banala” iarba! O alegere pe care mama a facut-o! Puteam sa mor de supradoza intr-un anturaj de oameni care consumaru…sau sa ma decid, intr-o zi (asa cum am facut in final) ca nu trebuie sa mai fumez deloc! O strategie pe care unii nu o inteleg….dar mama a simtit-o! Multumesc mama pentru asta! Prefer sa stiu, in extremis,  ca fata mea va fuma (dar ca va fi deschisa si imi va spune asta si altele)…

Doamnelor iritate care injurati pe peste tot….vreti sau nu…NU puteti controla evolutia acestor generatii! Va trebui sa invatati sa faceti niste alegeri, sa renuntati la niste conceptii si la niste tipare!

Concluzia…”Da mama, sunt beata!” Delia….odata, demult, ai facut ceva urat,  foarte urat fara de sotul meu (si eu eram prin zona!)….totusi…EU, mama unei fetite de 8 ani care te place foarte mult….ma bucur de muzica ta, alaturi de copilul meu! Pastreaza-ti echipa de creatie, designerul si in general tot team-ul care „te construieste”….e de exceptie! Tu esti speciala!

Doamnelor, mame sau nu! Deschideti ochii si priviti dincolo de oameni, de muzica si mai ales de cuvinte….vreti sa ramaneti in lumea actuala si viitoare a copiilor vostri sau vreti sa fiti outside-eri?!

8 răspunsuri so far »

  1. 1

    g.cojocaru said,

    rezonez cu textul tau pana la virgula!


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un comentariu