Cu fi-mea, la sectie de politie din Bruxelles

Azi a fost o zi de kk. DACA vreodata, in viata voastra, aveti de gand sa va dati copilul sa faca muzica la Bruxelles…NU o faceti la scoala Ecole de Musique Tchaikovsky din Bruxelles, din Georges Henri, scoala care apartine unei rusoaice cu pretentii de mare pianista si sarlatanca. Eu…in incapatanarea mea am dat-o acolo . Un an de zile nu a progresat mai deloc la chitara, instrument pe care si l-a dorit, nu am direcctionat-o noi! Profesorul avea o metoda care s-a dovedit ineficienta, greoaie, plcticoasa etc…de ajunsese copilul sa nu mai vrea sa repete. Scopul…chitara, pentru ea, pentru ca a cerut-o NU pentru ca visam noi sa fie chitarista! I-am propus sa renunte – nu a vrut! Intoarse din vacanta de vara am aflat ca a va schimba scoala (cea obligatorie) si va urma cursurile Scolii Europene si, sub presiunea noastra, a acceptat sa cerem o amanare (adica sa scriem la scoala de muzica sa cerem sa nu-si piarda locul si sa reia de la 15 octombrie in loc de 1 sept, timp in care sa se obisnuiasca cu noul ritm, scoala etc). Am telefonat, am primit confirmare telefonica si am fost invitata sa trimit si un email. L-am trimis si dupa 3 zile am primit ca raspuns la email o confirmare ca e ok. Dupa alte 3 zile (cu REPLAY) ..o factura pe octombrie. Am scris inapoi…am primit un raspuns bizar cum ca profesorul Catincai pe nume Alexandre se numea brusc Catherine si ca eu trebuie sa platesc cursurile. I-am scris inapoi incompetentei …ca sper ca glumeste si sa citeasca in acelasi email mai jos confirmarea ca fiica mea are suspendate cursurile pana in data de 15 octombrie si ca habar n-am cine este Catherine…profesorul ei numindu-se Alexandre. Raspunsul sec a fost: „Profesorul s-a schimbat. Alexandre nu mai preda in scoala noastra. Profesoara este Catherine. Vom factura din 15 octombrie.”. O saptamana mai tarziu (va jur ca am pastrat corespondenta) primesc un email de reamintire ca NU am platit factura pe octombrie. Evident, imi sare tandara si fac scandal, tot pe email spunand ca este lipsa de bun simt, de profesionalism etc , etc…NIMIC! Trec zilele si sun pentru ca vroiam ca acea factura sa fie anulata! Nici pardon nici…Ma rog…ajungem la 15 octombrie, se anuleaza factura si duc copilul la noua profa (intre noi fie vorba MULLLLT mai buna decat primul!) Noua profa, la indicatiile scolii, ma pune sa cumpar carti noi de chitara, in valoare de vreo 35 de euro. Le cumpar de la secretariat UNDEEEEE aflu cu stupoare ca am o restanta de plata, niste taxe de inscriere anuale, care trebuiau facturate in ianuarie si au fost facturate in iulie- 20 euro. Mi s-a zis ca mi-a fost trimisa factura pe email in iulie (evident vrajeala!). M-am hatanat cu secretara vreo 7 zile. In final…dupa ce am fost amenintata ca nu o mai primesc pe fata la curs…am zis sa platim pentru ca bietul copl nu avea vina, iar ei sustineau ca au trimis email in iulie (eu nu am primit!). Concluzie: amenintari, rahaturi, porcarii, o gramada de bani nejustificati! Si vine luna noiembrie! Catinca bolnava, noi cu mutatul…cui I-a stat capul sa-i anunte ca nu se duce copilul sau sa plateasca (concluzia..Cati nu a fost 3 sendinte – bune de plata conform regulamentului si neconstentate de noi). Eram constienta ca voi pierde banii pentru cele 3 saptamani de haos+boala…darrr: saptamana trecuta duc copilul la chitara si sunt chemata ca la scoala „la colt” de  catre secretara! Aici NU se umbla cu cash…ii solicit factura din nou promitand ca voi plati imediat ce voi avea cum si explicandu-I frumos ca ne-am mutat, ca suntem in santier etc, etc.Ea spune ok, no prob! FACTURA, pe noiembrie-decembrie fusese emisa pe 25 noiembrie, cu intarziere de…calculati voi cat era saptamana trecuta. Evident…am uitat, nu, nu am uitat, la NAIBA… factura era fix ultimul lucru la care ma gandeam cand eu am vreo 60 de cutii nedesfacute, un copil de dus la scoala, acte si alte porcarii de facut.Finalul! MA JUR ca daca eram in Romania o calcam in picioare pe secretara! Am lasat copilul la scoala de muzica si am plecat! Am bagat-o la propriu pe usa si m-am dus, 30 m mai incolo sa platesc parcarea si sa stau in masina (e ingrozitor de frig pe culoarele scolii). Ajunsa insa la masina (2-3 minute) am avut un sentiment bizar (stiu….e neobisnuit…dar mie CHIAR mi se intampla!). M-am intors…am deschis usa si m-am trezit nas in nas cu Catinca…cu ochii iesiti din orbite, plangand, bantuind pe culoarele scolii de muzica! Scoala e la parter, da direct in strada, la un trotuar de 1 m pe langa care trece, foarte aproape autobuzul si daca nu feresti capul…ori te agata, ori iti da una cu oglinda dupa ceafa!

Copilul a intrat in clasa si profesoara (fara sa fie vinovata) a intrebat-o unde sunt. Fata I-a zis ca in masina, in parcare (puteam sa fiu 300m mai jos la shopping – ceea ce fac de regula!). I-a spus ca-I pare rau, dar ca nu am platit factura pe noiembrie-decembrie (deci nu era ca si cum aveam restante de luni e zile …doar putin peste o saptamana) si a trimis-o la secretariat…2 usi mai incolo…sa ma sune secretara ca sa rezolv problema! Pana aici..era doar istorie si nervi! COPILUL intra in secretariat ii spune idioatei sa ma sune ….si aia, stiind exact situatia…ii spune ca nu ma suna si o da AFARA…spunandu-i sa plece! Distanta intre secretariat si usa de la intrare (care da direct in strada aglomerata!) e de max 6 metri. Copilul meu incepe sa tremure de nervi, plange si se indreapta spre usa (fara sa vrea sa iasa pentru ca a FOST invatata sa nu o faca in situatiii extreme!). Exact in acel moment eu intru e usa si dau cu ochiii de ea! Ghici ce? Am batut-o pe secretara? Cine ma cunoaste va spune ca da! Cine traieste in Belgia si stie mersul…va spune NU! EXACT! NU …am facut un circ infernal….atat de mare incat s-au oprit  cursurile si toti parintii de pe culoare au auzit (asta era scopul)! Intr-o Belgie cu alerta terosista 3 in 4 TU,  dai un copil de 8 ani afara? Adica eu iti las copilul pe mana, te mai  si tu il dai afara? Daca Catincai I se intampla ceva?  Le-am anuntat ( intre timp a venit si idioata de directoare ca imi tot spunea ca ce ma dau de ceasul mortii ca fetei nu I s-a intamplat nimic si ca eu am veni…DAR daca nu veneam????) ca ma duc sa fac plangere la Politie! Proastele naibiii…mergand pe principiul ca „atacul e cea mai buna aparare”…au luat-o la picior, pe jos si au ajuns la politie inaintea mea (sectia e la 3 minute pe jos…dar mai mult cu masina pentru ca trebuie sa cauti loc de parcare!). IN Belgia….singurul mod sa-ti faci dreptate este legea…si, desi mi-ar fi placut rau de tot sa ii „explic” pe limba mea secretarei in ce pericol mi-a pus copilul….am ales „surasul” Belgian. Le-am vazut prin geam in sectia de politie…de fapt Cati le-a vazut si era nervoasa rau! Atat de nervoasa incat era in stare sa coboare singura si sa intre in sectie! Am reusit sa gasesc loc de parcare dupa vreo 15 min…plecasera! Fara sa fie admise la comisar! Pentru ca…. in PROSTIA lor…s-au dus sa spuna ca eu nu am platit din septembrie  (dahhhh????- aveam dovezile de plata pe telefon si le-am aratat la politie! :), dar oricum nu conta pentru ca POlitia nu este interesata de spete comeciale sau plata). Ca atare…au spus ca le-am amenintat:….da, asa e.. dar…ca vin la Politie…so what???? Pana la urma „hartuite si amenintate” au plecat fara audienta…doar la biroul de sortare! In schimb eu am ajuns la comisar! Pentru ca a arunca un copil in strada e GRAV! Discutabil dupa lege (probabil nu voi ajunge in instanta pentru ca am ajuns la Catinca INAINTE sa iasa din cladire!….ma rog,ea nu avea de gand sa iasa…dar DACA ea nu era „scolita” de noi in acest sens????”) Din pacate, nici macar marea lege Belgiana NU te acopera 100%. Comisarul, desi tata de fata de 10 ani, afirmand si el ca le-ar fi calcat in picioare pe”doamnele” imi spune ca legea nu ma acopera in fata judecatorului care va spuna ca in cateva minute NU se putea intampla nimic copilului DACA iesea…si nu a iesit…pentru ca am intrat eu si e cuvantul lui contra cuvantului secretarei etc, etc! Concluzia…omul a fost impresionat de judecata logica a Catincai, de lipsa ei de frica, panica si inhibitii in interiorul unei sectii de politie. A fost impresionat pentru ca are si doi copii din care unul e fata de 10 ani si a inteles EXACT ce am simtit eu. Din pacate…sansele noastre sunt minime! Minim…o sperietura grava pentru nesimtite si iresponsabile, maxim…o amenda DACA institutia abilitata cu protectia copiilor in mediu scolar si extrascolar gaseste ceva de amendat. Un Potential judecator de penal va folosi cele 3 minute, va folosi faptul ca Catinca NU a iesit etc….Ca si in Ro……nici Belgia NU este scutita de legi ambigue! SI TOTUSI….DACA copilul meu iesea din scoala si patea ceva? De ce au refuzat sa ma sune? Daca copilului meu I se intampla ceva in afara scolii, cu mine la DOAR 30 M?  PS: Azi am avut o zi urata! Catinca insa mi-a dat o lectie la final: ” OK mami….n-as fi plecat oricum din scoala…te asteptam…dar eu la scoala asta nu mai vreau sa vin! NU vreau insa sa renunt la chitara!”…

Azi…am invatat ca Begique sucks a lot din cauza unei nesimtite…si ca fiica mea E INTREAGA SI RESPONSABILA! (ceea ce conteaza mai mult decat orice pe lume…multumesc Doamne!) Am stat 2 ore la Politie…un om minunat, tata si el, neputincios in proportie de 80%, dar dragut! Copilul meu insa…made MY DAY! Love you my girl….

Lasă un comentariu