Mic indrumar al mamicilor „incepatoare”- din experienta proprie

Nu stiu cat si cui va folosi acest mic dictionar…sunt experiente pe care eu le-am invatat „din mers” singura, observand-o pe Catinca, lucruri pe care le-am invatat de la unchiul pediatru de care v-am mai vorbit sau din experienta altora din jurul meu…le-am aplicat pe Catinca si am avut „rezultate bune”. M-am gandit ca poate va vor folosi una deintre voi care se confrunta cu diverse probleme, dileme…nu este un capitol complet…voi adauga in fiecare zi, la fiecare categorie ce imi amintesc.

 

Bagajul pentru la spital

Geanta ta

– vata, multa vata…. si fese de tifon steril (deja taiate- daca ai ghinion de epizotomie…sunt obligatorii)

– garmastan – crema minune care vindeca ranile sanilor si dupa care poti alapta imediat

– sfarcuri din silicon

– camasi de noapte- vreo 3 – cu nasturi in fata (alaptezi mai usor), chiloti (multi)

– sutien special pentru alaptat

– incarcatorul de la telefon, reviste

– farduri- macar in ziua in care iesi din spital sa nu arati palida in poze :D, perie, periuta de dinti, crema de corp si de fata (nu prea vei avea chef…dar mie una mi se deshidrata pielea ingrozitor), deodorant, gel de dus.

– apa de baut

– hainele cu care iesi din spital

– bani marunti de 5 si10 lei noi sa aveti pentru dat in stanga si in dreapta

– pompa manuala de muls…s-ar putea sa aveti nevoie ca sa „dati drumul” la laptic

– colace de wc de unica folosinta – se gasesc in comert, la cutie, sunt din hartie si sunt excelente pentru mizeria din spitale

Geanta lui Bebe

– In majoritatea spitalelor bebe sta infasat doar cateva ore…dupa aceea te lasa sa-l imbraci cu hainutele lui. Ca atare…body-uri nou-nascut (eu le-am preferat intotdeauna pe cele cu capse pe umar pentru ca nu stau labartate la gat- daca iei din cele care se suprapun pe umar…trebuie sa fie musai masura lui bebe, altfel vor sta labartate).

– paturica subtire de bumbac (sau foarte groasa daca este iarna),caciulita, sosete – credeti-ma, eu am nascut pe 40 de grade si in ziua in care am scos copilul din spital erau 18 grade si ploua torential….norocul meu a fost ca ii cumparasem un set din acela complet care avea si bluza cu maneca scurta, si body cu maneca lunga si paturica, si cipilica…ce mai, a fost salvator.

– biberon pe care lipiti un plasture alb din ala clasic si scrieti numele – daca tot ii dau supliment de lapte contra vointei tale macar sa-i dea cu biberonul lui nu cu altul!

– Bepantene

–   Un gel de dus – recomand cu multa caldura Mustela (noi la Sanosan am facut alergie), iar in spital mi s-a spus clar ca daca am Jhonson pot sa-l arunc la gunoi pentru ca ei nu folosesc asa ceva pentru copii)

– Baneocin pudra – va fi folosit pentru buric

– Pampers masura 1 -un pachet (nu duceti la sectia de neonatologie niciodata mai mult de 4 pampersi odata ca dispar si va treziti fara!)

– tifon steril – pentru sters ochisori sau gurita

– cerceii daca este cazul – eu i-am pus in ultima zi, inainte de a pleca

Ce sa nu uiti sa iei cand PLECI DIN SPITAL

– toate hartiile si analizele bebelusului, fisa de externare si diagnosticele puse de medic, carnetul de vaccinari

– legaturile de identificare de la manuta si piciorus- eu le pastrez cu mare drag

– placuta de identificare de carton de la patutul lui bebe – la noi a existat asa ceva – era scris greutatea cu care s-a nascut, numele, lungime, ziua, ora, etc.

– Florile :D…o sa radeti, dar am primit un morman de flori….un buchet imens, absolut superb de trandafiri mici de la tati…si le-am uitat pe toate…eram asa preocupata sa plec…ca….

Ce sa nu faceti in spital????

– Nu sariti la beregata asistentelor de la neonatologie desi veti fi tentate de foarte multe ori sa o faceti…dar nu uitati…copilul ramane acolo…asa ca mai bine…”le bateti” la final, cand plecati.

– Nu plecati de acolo pana nu va invata cineva cum sa va mulgeti si cum sa evitati sa faceti furia laptelui…eu am tras-o rau cu ultima parte.

– daca aveti RH negativ cereti in mod expres, imediat ce nasteti (si stati pe capul lor!), sa i se faca copilului grupa sanguina si RH-ul (oricum e bine sa cereti grupa sanguina)…daca bebe are tot rh negativ ca si voi sunteti imunizate…daca nu trebuie sa faceti vaccinul…

– Nu va sfiiti sa puneti intrebari, sa cereti lamuriri si sa spuneti daca ceva vi se pare in neregula….cu voi sau cu bebe.

Prima zi acasa

– Nu stiu cum sunt altii, dar eu si sotul meu aveam oroare de ideea ca vom fi pisalogiti si „sfatuiti” permanent de toata Catinca Maria 0129lumea, care, binevoitoare..va da  buzna sa ne ajute…sotul meu si-a luat concediu…mult concediu ca sa stea cu noi, sa ne cunoastem, sa ne obisnuim impreuna…si a fost absolut minunat. Nu am admis decat o singura runda de vizite…familia toata, la un loc, a doua zi dupa venirea acasa..prietenii si alte rude au avut de asteptat o vreme…cam o luna…si atunci au privit printesa din tocul usii….este mai bine ca bebe sa nu vina in contact cu lume o vreme…

– Noi am decis ca este mai bine pentru noi sa incercam sa ne descurcam singuri, sa invatam ce si cum sa facem cu un bebe atat de mic, sa fim o familie…asa ca, ajunsi acasa…aveam totul pregatit- camera fetitei, cadita de baie, scutece, canapea extensibila la ea in camera, unde am dormit cu randul pana pe la 5 luni cand am lasat-o sa doarma singurica.

– Prima zi acasa e stresanta rau…ai tot timpul tentatia sa te duci sa vezi ce face, sa stai langa ea, sa vezi daca respira, de ce doarme atat…parca e magnet…la fel sunt si urmatoarele saptamani, dar incet, incept te mai relaxezi.

 

Sfaturi nocturne de alaptat si hranit

– Daca ai laptic sa alaptezi…e bine, e la purtator…sfatul meu este sa nu aprinzi niciodata lumina noapte…nici cand mai creste bebe…in felul asta va invata sa faca diferenta intre zi si noapte. Catinca, a avut de la bun inceput, in spatele patutului o lampa de veghe care sta aprinsa noaptea si a fost ultrasuficienta.

– Daca alaptezi mixt sau doar formula…este important sa ai langa bucatarie sau chiar in bucatarie un cosulet, in care sa-l puneti pe bebe…in felul acesta cel care se va trezi noaptea (noi ne trezeam cu randul si tati se descurca de minune!) il ia repede pe bebe in brate si-l duce cu el cat prepara laptele… (a noastra urla rau de foame!!!) si celalalt doarme in continuare….noi aveam langa bucatarie carutul cu landou….

– Laptele formula se prepara greu cand bebe urla langa tine si ai impresia ca dureaza o vesnicie…de la soacra mea idee…un termos, in care se punea de cu seara apa fiarta fierbinte….rezolva problema rapid…pentruca scuteai timpul pierdut cu incalzitul apei…am avut si incalzitor de biberon…dar nu era atat de eficient…ala este bun cand pleci undeva cu masina (pentru ca de regula acestea au si adaptoare de masina).

– Daca stii ca bebe este in perioada de colici, prepara in fiecare zi cate un biberon de ceiut contra colicilor

– Desi parerile sunt impartite, eu i-am dat fetitei mele apa destul de devreme, cred ca pe la 5 luni…pentru ca ea si-a scos mesele de noapte pe la 3 luni si jumatate – patru si uneori se mai trezea si ii era sete…nu plangea, doar mieuna putin cu ochii inchis..ii dadeam putina apa si adormea la loc…asa ca, intotdeauna, laga patul ei sta un biberon plin cu apa.

– daca alaptati, nu tineti bebele la san cu orele chiar daca mai adoarme…atunci cand Catinca adormea.la san sau cu biberonul in gura…ii punem mana usor pe obraz sau pe nasuc si ii mai dadeam un imbold….

 

Nani, nani, somn usor

De la bun inceput fetita mea a dormit agitat- la fel de agitata a fost si in burtica, la fel de agitata este si acum…cand Catinca Maria 211doarme in cele mai ciudate pozitii…Cand era foarte mica…nu dormea pe burta si nici nu am incercat s-o fortez sa faca asta de frica ca se sufoca…de regula o culcam pe o parte…cu o pernuta la spate si ne trezem si o intorceam pe partea celalta ca sa nu amorteasca…minunea nu a durat pentru ca se foia si dadea ocol la pernuta aia de ne apucase disperarea…asa ca i-am cumparat o pernuta speciala care o ajuta sa stea numai pe o partea (si incazul acesteia ne trezeam si o mai intorceam noi). Am preferat dormitul pe o parte…desi se spune ca pe spate ar fi mai sigur…din cauza ca fata noastra regurgita foarte des si-mi era frica sa nu se inece in somn

– Salteaua pentru pat noi am luat-o din fibra de cocos (pe cea mai groasa) si a fost excelenta..este excelenta.

– Eu nu prea am folosit paturici pentru Catinca desi avem o colectie…agitata fiind se dezvelea, mi-era frica ca si le trage in cap, peste fata, etc…asa ca, de la bun inceput i-am luat saculet de dormit si chiar si in ziua de azi doarme asa…daca il obisnuiesti de la inceput bebe va dormi…daca incerci sa-l inveti mai tarziu, pe la 5-6 luni…este foarte, foarte greu, daca nu inutil. Saculetul mi-a permis sa o imbrac cat de subtire sau cat de gros am vrut eu…in functie de vreme…la mine ideea a fost sa aiba piciorusele si spatele cat de cat acoperite. cel mai bun saculet pe care l-am avut cand era bebe era unul care se inchidea cu capse pe umeri si fermoar pe lateral…din 3 miscari, practic o dezveleai complet, fara s-o trezesti si puteai s-o schimbi si in somn). Cand a mai crescut…am folosit unul cu fermoar pe mijloc si bretele fixe, gen bluzita fara maneci..care este foarte bun pentru ca nu-si poate scoate maiinile din el asa cum incepuse sa faca cu primul….

Catinca Maria 0682– Nu am crezut ca imi va fi atat de folositor cand l-am cumparat, odata cu patutul…dar cosuletul a fost o piesa de rezistenta la noi in casa. O luam cu mine in sufragerie in cosulet…o puneam pe canapea si gata. O caram cu cosuletul dupa mine oriunde in casa. Noaptea, a avut o perioada de vreo 2 saptamani in care, daca pierdea suzeta, incepea automat sa tipe…ii punei suzeta se culca la loc…si asta de vreo 15 de ori pe noapte…la un moment dat, sotul meu a venit cu ideea ca cel care doarme cu ea in camera sa puna langa el cosuletul (noua ne-a fost intotdeauna frica sa dormim cu ea in pat). Se dormea cu o mana pe cos si se baga suzeta la loc fara eforturi si ridicat din pat…:D. Am folosit cosul pana cand a inceput sa stea in fund si sa se balangane in el…asa ca l-am scos din uz….

De mare ajutor ne-a fost sin perna de alaptat pe care, dupa ce Catinca a inceput sa stea in fundulet i-o puneam pe post de suport, gen fotoliu si o lasam sa se joace…bine..uneori mai si adormea.

Plimbarea (cu masina, cu carutul)

Masina este pentru mine acel lucru de care nu ma pot lipsi…asa ca, fata mea a mers cu masina incapand de cand avea 3 zile. Noi am luat un carut care are si scoica si landou si carut sport si tare ne-au fost utile…ulterior, scoica a fost inlocuita cu un scaun de masina adecvat greutatii si varstei ei.

Catinca a adorat si adora sa mearga cu masina…de altfel, pana acum cateva luni, masina era modul cel mai sigur in care o puteam adormi pe Catinca- daca vroiam sa doarma, o puneam in masina, dadeam o tura…si gata.

Din ceea ce am vazut pe la prietene constat ca este extrem de important sa pui copilul in scaun de masina/ scoica inca de la inceput…daca-l obisnuiesti asa..nu vei avea probleme cu el cand va mai creste…si nu va refuza sa stea in scaun de masina…

O regula pentru masina…niciodata nu mananca in masina, nici biscuiti nici altceva, nu bea apa decat daca ma opresc…nu vreau sa se inece (mai pui o frana, mai iei o groapa, doua 10…ca de, e plin  de cratere peste tot!)

Pentru a o feri de soare..i-am luat parasolare speciale pentru laterala masinii, dar sunt din plasa…asa ca poate vedea prin ele pe geam.

Jucarii-  nu-i dau si nu i-am dat niciodata decat jucarii cu care nu se poate rani – din cauciuc, plastic moale sau plus….mai ales cand este in perioada eruptiei dentare si sta tot timpul cu obicetele in gura este periculos s-o lasi sa roada ceva mai tare…din aceleasi considerente – gropi, frane bruste etc.

Aer conditionat, geamuri deschise – Intotdeauna am avut grija…de regula tin deschis geamul d epe partea mea, pana la jumatate. Aerisirile de ventilatie de pe bord sunt orientate in sus (nu in laterala ca bat in geam si se duce aerul rece direct in spate) sau in jos, la picioare. Daca aveti guri de ventilatie sub scaunele din spate…este bine sa le acoperiti cu ceva…

Carutul l-am ales dupa mai  multe criterii. In primul rand sa fie usor de strans, daca se poate dintr-o singura miscare, fara a utliza forta…exista situatii in care vei fi cu bebe in brate si va trebui sa te folosesti de o mana si de picioare Catinca Maria 0214pentru a deschide carutul..ideal este sa testezi caruturile in acest mod inainte de a le cumpara. EuIMG_0365 am ales un carut  3 in 1 , de la Cam (landou, sport si scoica pentru masina) fiecare dintre componente putandu-se monta foarte usor pe scheletul carutului. Nu-mi regret alegerea..chiar a fost una fericita….am folosit multa vreme scaunul de masina pe post de carut- poza din stanga (ca sa nu mai car si landoul), iar dupa ce a venit iarna..am trecut la landou. In al doilea rand carutul trebuie sa fie cat mai usor (pentru a-l putea urca scarile, a-l putea pune in masina etc, etc), sa aiba roti mari cu pisbilitate de rotatie completa (nu fixe). Existenta copertinei de ploaie, copertinei de plasa pentru tantari, copertinei sa protectie solara sunt esentiale. Este bine sa alegi un carut cu doua directii – adica in care copilul poate sta atat cu fata la tine, cat si cu fata spre exterior ca sa vada in jurul lui.

La plimbare, scarile parcului sau ale casei/blocului, se urca mai usor cu spatele…adica tu prima si carutul cu spatele (copilul cu fata in directia opusa urcatului)…altfel vei fi nevoita sa te chinui sa urci tu rotile din spate…in loc sa tragi pur si simplu carutul spre tine.Catinca Maria 4306

Geanta lui bebe – ce contine in mod uzual

Geanta fetei mele a fost intotdeauna burdusita …nu stiu cum, dar sincer, am avut intotdeauna numai strictul necesar! Daca stie cineva un secret mai bun pentru diminuat cantitatea de lucruri din genti (in general!) sa-mi zica si mie! 😀

Iata ce avem noi in geanta –

 pampersi (mai multi cand era mica…acum ceva mai putini),

servetele umede (pentru sters la kk, pipi si pentru curatat manute, gurita etc),

cearsaf de schimbat de unica folosinta (din ala din comert care este absorbant ca un pampers pe o parte si plasticat pe cealalta!)

biberon cu apa (in termos- pentru a se mentine cald sau rece)

jucarii

un body de schimb, sosete sau dresuri de schimb (palarie sau sapca si o caciulita subtire/groasa), bluza de adaugat daca se face mai frig (hanorac, pulover etc)

vara – crema de soare, pulverizator cu apa improspatanta

cand mai creste- o banana sau covrigi de buzau (care ii dau numai in cazuri extreme) -eu nu sunt de acord cu hranitul copilului in parc…

Bebe bolnav

Panica maxima in cartier …. s-a imbolnavit bebe..stranuta des! „Stai cucoana linistita” imi zice pediatrul cand il sun disperata „este modul lor de a-si curata nasucul”. Pai bine, bine si eu de unde stiu ca-si curata nasucul sau e racit! Atentie la mucisori sa nu fie de culoare verde, curata nasucul des cu ser fiziologic si urmareste-l daca incepe sa-i curga nasul ceva mai rau! Bebe al meu a fost stranutacios tot timpul…si acum stranuta des…si da, nu era bolnav nici atunci nici acum!

Panica si mai mare….copilul meu are febra! Eheeee…aici sunt multe teorii..cea pe care am urmat-o eu insa este urmatoarea: cel mai bine este sa-i iei temperatura rectal (termometrele de frunte, ureche etc nu sunt fidele si nu sunt foarte bune decat undeva dupa varsta de 5 luni). Mie mi-au zis 2 pediatri ca din temperatura rectala scad 4 liniute si unul ca din temperatura rectala nu scad nimic ca aia este temperatura reala. Pana la 38de grade nu se administreaza nimic copilului, intre 38-39 este o febra moderata, peste 39 ne ingrijoram …indiferent de tamepratura este bine sa-ti consulti pediatrul. Fi-mea prin natura ei este putin febrila…de mica a fost asa…fara sa aiba o problema de sanatate. La toti dintii mi-a facut febra (mare!!!) …voi vorbi si despre asta mai tarziu. Daca temperatura nu este insotita de semne clinice vizibile (muci, tuse, urinare deasa, dureri de burtica, diaree etc) este probabil de la dintisori, dar intotdeauna este bine sa consulti un medic si sa nu te lasi furata de ideea ca nu este nimic ingrijorator.

Copilul este chiar bolnav….eheeee..aici e big problem! Prima data copilul meu s-a imbolnavit cand avea 2 luni si putin si in 2 saptamani aveam botezul. Iaca, na’ belea, nu puteam amana botezul dar ce ma faceam cu copchilul??? Disperare mare…copilul meu avea muci, se ineca, fornaia, se infunda, facea ca toate alea+ ceva febra! O viroza….Fuga la domn ‘ doftor, fuga la ORL sa vedem daca nu s-a dus si la urechi (cat este mic acesta este marele pericol- otite sau complicatii ORL- din cauza ca nu sufla nasul!). Tratament Colargol (un preparat pentru nas care se gaseste numai in farmacii cu laborator si care atentie pateaza cumplit si nu iese cu nimic :D), ser fiziologic, scos muci cat mai des (evident, salvatoarea batista a bebelusului!), nurofen alternat cu Panadol si supozitoare cu eferalgan…ok..tragem tare! Prima noapte febra, nedormit, chinuiala, bebe disperat de sunetul aspiratorului (ca de trebuiau scosi mucii), vecinii banuiesc isterizati de sunetul repetat al aspiratorului la cele mai nepotrivite ore din noapte! Dimineata, ochi carpiti, bebe mucios…si tot asa…o saptamana. Dupa aia ne-am facut bine, ne-am botezat si am fost si la petrecere !

Febra de la vaccin!

Ohooo, Catinca este maestra…desi am facut numai Infarix…a facut febra de fiecare data….nu am ratat ocazia! In prima noapte tragea cate un 38-38, 5…sosete cu otet, nurofen alternat cu panadol, novocalmin supozitor daca sarea de 39….etc…apoi mai facea febra o zi doua…dar foarte putin peste 38.

Am mai crescut si pe la un an si 3 luni…ne-am decis noi ca este momentul s-o speriem rau pe mami…asa ca am facut 3 viroze consecutive….da, 3! La prima am avut complicatii care au reiesit in urma unor analize de sange (ca nu se mai termina cu febra mare si noptile nedormite!)….am luat antibiotic 7 zile si dupa 7 zile am inceput sa facem febra 39…sub antibiotic. Fuga iar la spital, iar analize de sange (traumatizante domne’, dar macar sa stim ce este), sumar de urina (desteapta treaba cu pungutele alea sterile care se lipesc direct pe …dar macar in felul asta eviti sondarea!!)..etc. Ce iese..o alta viroza…luata probabil in timp ce scapam de prima….scoatem antibiotic si continuam cu tinerea in frau a febrei cu toate mijloacele posibile….exista momente in care febra scade al naibii de greu …la noi a scazut intr-o noapte in 5 ore (cu supozitor cu novocalmin cu tot!). Cand ziceam hop ca am scapat…lovitura…intre in contact cu  cineva care „era putin racit” (eu nu inteleg cum nu pricep oamenii astia ca nu exista raceala- raceala este tot o forma de viroza..doar ca un virus foarte usor- astea sunt explicatiile unui medic nu ale mele!). O luam de la capat cu viroza numarul 3…febra, muci, scandal la scos mucii (apropo, de la un punct incolo nu am mai folosit aspiratorul pentru batista bebelusului ci direct gura- am scos adaptorul pentru aspirator si trageam cat puteam de tare cu gura – printre racnetele fi-mii care, intr-un final a ajuns sa scoata cu multa dedicatie mucii papusilor ei). Dupa acest episod, pediatrul fetei, care este contra tratamentelor de imunizare (mai ales cele naturiste care spune ca sunt apa de ploaie – recunosc ca la indemnul altui pediatru eu i-am dat Septilin si nu a folosit la absolut nimic- imediat dupa ala a inceput seria de viroze) mi-a spus ca este momentul sa-i ridicam putin imunitatea si mi-a dat Isoprinosine…super bun…eu am luat cand a fost epidemia aceea mare de gripa acum cativa ani si eram in contact cu mii de oameni zilnic si nu am luat nici pic de gripa! Dupa isoprinosine copilu meu nu a mai facut nici macare o viroza! Slava Domnului! Doar febra de la dinti si de la vaccin, dar alea sunt deja Pepsi pentru mine, cea care aproape se dadea cu capul de pereti dupa primul 37, 5 facut de fi-mea!

Ps: Pompele de scos mucii manuale…alea ca niste balonase nu sunt bune de nimic! 2 ORL-isti mi-au zis sa nu le folosesc ca nu au puterea sa traga mucisorii cum trebuie!

Vaccinul

Iaca..aici nu am foarte multe de zis…noi am cam fost in contratimp cu vaccinurile…adica am cam intarziat pentru ca ba a avut febra, ba a fost racita, ba, ba…acum mai avem de facut ROR si sunt tare terorizata ca am auzit o gramada de bazaconii despre vaccinul asta, dar o sa-l fac…..

Catinca a facut febra la fiecare vaccin, dar nu este o regula sa fie asa…cunosc multi copii care nu au facut deloc febra, dar au avut reactii locale (inrosire, umflare etc). Fi-mea a facut doar febra in prima noapte mai mare, apoi cateva zile de febra moderata pana in 38,3. In principiu i-am dat nurofen si Panadol alternate…si cam atat. De la un punct incolo am ajuns sa nu-i mai dau absolut nimic decat daca depaseste 38,5, de frica sa nu-i creez rezistenta la medicamente si sa-i incarc ficatul aiurea.

Cum spuneam reactii locale deloc, plimbare absolut tot timpul dupa vaccin (desi unele voci spun ca nu-i bine), nu am facut vaccin daca avea temperatura peste 37, 4….si cam atat!

Dintii

Nici cu dintii nu-i o regula. De iesit i-au iesit in principiu ca la carte…dar a avut si cateva abateri de ordine…de exemplu ea a avut intai toate maselele care trebuiau sa iasa si de abia acum ii ies caninii…

Febra la greu….toti pediatrii pe care i-am intrebat, absolut toti, mi-au zis ca nu se poate face febra mai mare de 38 de la dinti. Pana la urma i-am convins pe toti ca SE POATE! Fi-mea este unul din acele cazuri care a facut la toti dintii temeperatura peste 38,5-39….culmea este ca mie imi era frica de ceea ce ma asteapta cand or iesi maselele si caninii daca la dinti a facut asa urat…ei bine, la masele si canini nu am depasit, pana acum 38. Sper s-o tina tot asa! I-au facut analzie de sange…n-avea nimic, urina..n-avea nimic, ORL, nimic….si totusi avea febra…pana la urma s-a decis…este de la dinti. Asa a si fost. Macar acum stau calma cand vad ca are febra intai ii verific gura…daca vad sau simt ceva pe sub gingie…e clar…

In rest…de mancat a mancat bine..nu au fost influentate deloc mesele, dar ea e o mancacioasa, nu mi-a facut diaree de la dinti (desi se spune ca nu se face diaree…un alt lucru demonstrat exact pe invers de finutul meu care a facut diaree la toti dintii).

In perioada eruptiilor dentare feriti copilul de medii virusate , de bolnavi etc. Imunitatea scade si este mult mai receptiv la virusi!

In vacanta

Stiu ca subiectul asta era ceva mai departe…dar l-am adus eu mai in fata pentru ca ma gandesc la faptul ca unele dintre voi deja va puneti intrebari+ ca stiu pe cineva care a zis ca-l asteapta :D.

Catinca Maria 4069Prima iesire la drum mai lung a fost pana la Valsanesti-un weekend..la casa de vacanta a unor prieteni, pe langa Curtea de Arges…e ceva de mers…daca aveti noroc de un copil care adora sa mearga cu masina…sunteti fericiti. Fi-mea a dormit tot drumul…adica vreo 3 ore parca, tolanita in scaunul de masina…avea cred ca vreo 8 luni…la intoarcere insa se cam plictisise si miorlaia de zor..asa ca am oprit cam o data la o ora s-o mai misc….s-o mai plimb una alta.

Am plecat cu un intreg arsenal la mine: patut pliant (super bun si super ieftin-ulterior a fos folosit ca tarc!), premergator, o tona de haine, supa facuta de acasa (ca ea fara supa nu traieste bine!), borcanele Nestle cu mancare si cu fructe, asternuturi pentreu ea…jucarii, crema pentru protectie solara…o masina plina. A fost ok..mai putin faptul ca si eu si ea ne-am intorpiscate destul de rau de purici (ca de…la tara se intampla!)+vanatoarea de purici din casa de la noi (ca am adus si in bagaj!).

A doua iesire…multtt mai reusita a fost la mare…unii oameni s-au uitat cam chioras la mine cand le-am zis ca ma duc EforieNord Iulie-August 2008 003cu copil de 11 luni la mare…dar cui ii pasa!? Deja constienta din experienta anterioara am redus bagajul si m-am orientat catre lucruri necesare! Am inchiriat o camera intr-o vila din Eforie (ca mi-a fost oarecum frica sa plec cu ea in strainatate din prima), cu frigider in camera 9esential si obligatoriu) si am luat cu mine asa : una bucata pat pliant cu asternuturi, una bucata carut dotat cu plasa tantari, prelata protectie soare, hainute de toate felurile, dar nu in cantitati industriale ca data trecuta,palarii si bandane, toate cremele ei , medicamente de febra si diaree, supa facuta pentru 3 zile…restul zilelor a rabdat fara :D, borcanele cu mancare Nestle, cateva jucarii si premergatorul (am tot pomenit de premergator..o sa fac o sectiune speciala despre el). Vacanta noastra a fost super frumoasa..absolut minunata pentru Catinca…destul de obositoare si frustranta pentru noi!

EforieNord Iulie-August 2008 141Program super strict…la 8.30 eram pe plaja…la 10, Catinca intra sub umbrela si puneam tricou pe EforieNord Iulie-August 2008 222ea…la 11 plecam…la 11.05 cand iesem de pe plaja cu ea in carut deja dormea. Aerul de mare i-a facut extraodinar de bine, a dormti minunat si cel mai important a inceput sa mearga singura…nisipul a fost mircaolul nostru..de mers mergea de foarte devreme, dar tinuta de mana…la mare…gata..a luat-o la picior, la furat sticle cu suc de pe mesele vecinilor de pe plaja!:D Mergeam si mancam cu ea dormind in carut sau ne duceam direct in camera si ne culcam si noi putin si mancam cand se trezea ea. Stateam prin camera pana in jur de 17 si la 17.30 eram pe plaja…stateam acolo pana apunea soarele….a fost super frumos…copilul meu a mancat pentru prima data nisip, a facut si un inceput de conjunctivita de la cat isi baga fata in nisip….dar astea sunt deja lucruri care acum ma distreaza desi atunci …mmmm…ma cam panicau.Poze multe…chiar o sa pun si niste poze!

Acum avem un an si 8 luni si , in curand, vom experimenta avionul…de abia astept sa vad ce surprize imi rezerva Catinca!

Va urma

Lucruri simple la care nu te gandesti

Fricile lui bebe

Premergatorul

Leaganul

Perna de alaptat

 

Viata de zi cu zi

Baia

Mancatul

Imbracatul si hainele

Jucarii

Comunicarea prin forme si culori

Vorbitul

In vizita

Lucruri necesare in bucatarie

Securizarea casei

Educatie

13 răspunsuri so far »

  1. 1

    Isabela said,

    Chiar mi se pare interesanta colectia ta de sfaturi. Eu mi-am notat ceva din experientele mele de proaspata mamica, dar foarte multe am uitat pe parcurs.
    Si cum intentionez in viitorul apropiata sa incep proiectul bebe nr. 2, o sa am nevoie sa imi amintesc toate aceste lucruri.
    Asa ca eu personal iti multumesc ca te ocupi de asta. Pup

  2. 2

    Mihaela said,

    abia astept :”cu bebe in vacanta” cred ca tot portbagajul va fi umplut cu lucruri de-ale ei si mi-e groaza ca …. avem si noi lucruri de luat :-))

  3. 3

    oanamada said,

    Isabela..cu multa placere..daca iti sunt cu ceva de ajutor…chiar ma bucur!
    Mihaela…ajung si acolo cat pot de repede

  4. 4

    Raluca said,

    Imi place foarte tare site-ul tau. L-am gasit cautand despre divesificare (si mi-ai raspuns la multe intrebari aici) si ulterior am descoperit si restul. Mi-a placut foarte mult si povestea fetitei tale de pe vremea cand era „Bocanila”. Multumesc pentru sfaturi, noi suntem acum abia la inceput cu mancarica, ureaza-ne succes.
    o mamica stresata, Raluca

  5. 5

    oanamada said,

    Raluca,
    In primul rand bine ai venit! In al doilea rand sa-ti traiasca puiul mic (fetita/baietel?). Ma bucur ca ti-au fost de ajutor experientele mele si daca ai vreodata nevoie de vreun sfat legat de ceva care te streseaza, ma poti intreba cu placere….daca pot sa te ajut o fac cu multa placere!

  6. 6

    Gabriela said,

    Buna ,si eu am dat din greseala de site-ul tau,este foarte frumos!!!si eu am un baietel de 3 ani si jumatate:)
    am vrut sa te salut,si sa-ti spun sa-ti creasca fetita mare,si sanatoasa!!!
    Gabi

    • 7

      oana said,

      Buna Gabi si bine ai venit pe blogul nostru. Multumesc pentru urari si ti le intorc cu drag…sa-ti traiasca baietelul si sa fie sanatos. Te mai asteptam!

  7. 8

    mocanu petronela said,

    Foarte interesant.m-a fascinat jurnalul tau. noi avem un bebe de 3 luni jumatate si o domnisoara de 13 ani!dar sincer nu-mi mai amintesc tot ce tine de un bebe.Asadar , sfaturile au fost foarte utile. Sa-ti traiasca bubulina,e f.frumoasa.

  8. 10

    Ramona Iusca said,

    Buna Oana,

    imi place tare mult micul tau jurnal, mi.ar placea sa te cunosc si pe tine … nu stiu in ce masura ai tu timp pentru net…dar eu stand acasa cu baietelul meu de 7 luni, Andrei, care e un mic terorist, ma mai relaxez si eu cand doarme el….
    Sa.ti traiasca fetita sa fie sanatoasa…si tie numai bine! Pupam.

    • 11

      oana said,

      Buna Ramona,
      Sa-ti traiasca baietelul si sa fie sanatos. Multumesc pentru aprecieri. Din nefericire cred ca este destul de greu sa ne cunoastem deoarece eu nu mai locuiesc in Romania de vreo 2 ani incoace, dar sper sa ne mai reantalnim virtual. Numai bine,
      Oana

      • 12

        Ramona Iusca said,

        Cu siguranta o sa ne mai intalnim virtual pentru ca deja de cand am descoperit blogul tau, nu ma mai satur sa citesc…tot timpul tin pagina deschisa.
        Sincer imi place cum scrii, nu te cunosc…dar imi placi ca persoana…esti deschisa ca si mine…spui oamenilor ce gandesti cu adevarat, fara sa le impui ideile tale….asa sunt si eu… Bine eu sunt o mamika fara experientza care a inceput greu rolul asta, dar incerc sa fac tot posibilul sa ii fie bine baietelului meu, asa ca incerc sa adun si eu cele mai bune informatii pentru a putea cele mai bune decizii in ceea ce il priveste pe el. Daca vrei sa ne si vezi o poti face pe facebook la Ramona Moise…(asa ma numeam eu inainte de casatorie).

        Te pup cu drag!

      • 13

        oana said,

        Ramona deja ti-am dat add…imi cer scuze ca nu am avut timp sa-ti raspund. Multumesc pentru laude…nu le merit. Incerc sa raman in continuare doar EU fara sa ma las „modificata” de mediul inconjurator 😀 Sa-ti traiasca baietelul si sa fie sanatos. Sunt convinsa ca esti o mamica minunata si ca faci tot ceea ce este mai bine si mai frumos pentru el….si te astepta o „bucata” de viata tare frumoasa de acum inainte….:D


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un comentariu