Vacanta in Turcia 2- „Russian drink with vodka”

Am plecat in Turcia cu inima stransa…sotul meu cred ca o avea cat un purice…ca na’ isi luase toata responsabilitatea cand a ales hotelul pe care eu nu-l vroiam deloc. Clar…la amandoi ne era frica, din motive diferite, ca vacanta noastra va fi un esec. Singurul membru al familiei, extaziat (nici el nu stia de ce, dar extaziat!), era Catinca.

Drumul cu avionul..ok..un drum cu charter Tarom absolut ok, doar ca ne-a inghetat sangele in vene pentru ca ori pilotii ori fetele alea dragutele aveau calduri sub limba. Lumea a protestat pe ici pe colo legat de frig…eu nu pentru ca sunt obisnuita sa merg cu avionul si am plecat pregatita cu haine groase pentru Catinca…(pentru mine si tati nu, dar ea a fost ok!). Transferul aeroport-hotel…absolut ok…a durat ceva ca ne-am oprit din hotel in hotel, dar nimic insuportabil sau neasteptat. Un ghid turc care vorbea bine romaneste, smecher ca orice turc, dar simpatic. Am ajuns la hotel.Prima impresie cand am coborat din autocar…un hotel clasic, in stil turcesc, lux, de nivel de 4* reale (nu 5). Personal mult la orele tarzii la care am ajuns. Invatati fiind de experientele altora am strecurat in pasaport 10-15 euro (nici nu mai stiu!) pentru a capata o camera buna. Am comunicat cu baiatul de la receptie in engleza…ne-a asigurat ca este o camera foarte buna, frumoasa si linistita. OK. Am fost serviti instant cu bauturi si condusi in camera.

Camera: frumoasa, foarte mare…in jur de 40m, cu doua paturi, unul dublu (cam micut 1,40m) si unul de o persoana. Am cerut pat de copil si mi-a fost adus imediat (fi-mea nu poate dormi in pat normal fara aparatori ca pica din el deoarece doarme foarte, foarte agitat). Vederea la mare, platita extra…o vedere cam dintr-o parte asa…cu putina mare, dar mergea. Un balcon mare, cu fotolii…una peste alta frumos. Frumos, frumos…pana am pus bagajele jos si brusc a inceput vacarmul. Sub geam…la o distanta foarte mica…hatamai discoteca. La scurt timp a inceput o a doua discoteca…ascultam la unison muzica turceasca si disco. Imi spun „mmmm, cam naspa!”. Ma uit la sotul meu, el se uita la mine si decidem…mergem sa schimbam camera. Vorbim cu nenea de la receptie care ne spune extrem de amabil ca nu are alta camera, dar ca o putem schimba maiine si ca sa nu ne facem probleme ca discotecile sunt pana la maxim 12 noaptea. Noaptea a trecut destul de greu, dar am dormit ca eram obosita…am dormit leganata de muzica celor doua discoteci si…surpriza si de muzica celei de-a treia care si-a inceput programul imediat ce am urcat noi in camera….programul scurt pana la ora 12 s-a prelungit pana la 4 dimineata. Dimineata, cu ochii carpiti, copillul meu ma intreaba „de ce nu ai inchis usa la balcon ca am auzit in somn muzica”. Usa a fost inchisa toata noaptea…spre disperarea mea si a sotului care muream de cald (34 de grade la ora 12 noaptea)-aerul conditionat nu l-am putut tine deschis pentru ca era montat exact in directia patului Catincai. Ne-am dus frumusel sa schimbam camera. Ni s-a oferit o camera, mult mai mica, cu un balcon de un metru patrat, care dadea catre piscina. Mi s-a pus pata neagra si i-am explicat pustiului de la receptie ca am platit sea view si ca nu pot ramane in camera data prima data din motive de zgomot infernal. A ridicat din umeri si mi-a zis ca alta nu are. I-am solicitat sa discut cu managerul. Acesta a fost momentul suprem de inspiratie pe care l-am avut…pentru ca acest manager avea sa fie „salvatorul” nostru pe toata perioada concediului. A venit imediat managerul, i-am explicat situatia, mi-a spus ca intelege perfect pentru ca si el are un baietel aproape de varsta Catincai si ne-a oferit o camera „care tocmai ce se eliberase in acel moment”. Am fost, am vazut camera (intr-adevar se eliberase in acea dimineata pentru ca tocmai faceau curat). Exact pe partea opusa a hotelului, un sea view superb, arata exact ca cealalta camera, doar ca o idee mai micuta. Cel mai mult mi-a placut baia…o imensitate de cada si de baie…frumoasa rau! Am zis ok…asteptand cu interes noaptea. Camera dadea catre un parc imens si catre terenurile de tenis din acest parc…toate apartinand resortului de alaturi (resort despre care am aflat ulterior ca era Rixos-ul). Ni s-a explicat in mod clar de aceasta data ca exista si acolo o discoteca (era clar si normal sa fie o discoteca peste tot), dar ca discoteca este undeva foarte departe, dupa parc, pe plaja si nu se aude foarte tare, lucru partial adevarat…cu usa inchisa chiar nu auzeai nimic. Am plecat sa descoperim hotelul….si am descoperit.

Nu va voi baga in toata amanuntele, dar ma voi opri la lucruri esentiale, de bine si de rau pe care eu una cred ca este important sa le stiti daca ajungeti pe acolo.

1. Plaja. Super ok…nisip foarte fin, intrare in apa marii relativ lina, cu putine pietre. Sezlonguri pe plaja cate doresti (gratis). Niste umbrare imense numai bune pe caldurile pe care le-am prins noi acolo…atentie insa…la 8 dimineata trebuia sa te duci sa le ocupi cu prosoape ca altfel ramaneai pe afara. Toti rusii dadeau fuga cum se trezeau si ocupau locuri…asa ca toata lumea se conforma si facea la fel. Umbrarele dotate cu niste sonerii destinate chemarii chelnerilor de la barul de langa plaja. Au functionat 2 zile din 10 si atunci chelnerii au venit la ce ore au vrut ei, nu la orele afisate pe programul de la bar. Barul de altfel destul de aproape…daca nu ti-e lene sa mergi pana acolo.Printre umbrare, podete de lemn curatate din sfert in sfert de ora de cate un baiat.

2. Prosoape de plaja gratis (primesti niste cartele), le poti schimba in fiecare zi, in apropierea piscinei la o cabanuta de lemn). Cartele de la usa…oferite intr-o cartulie care te lamureste legat de absolut tot ceea ce vrei sa stii privind servicii, restaurante etc.

3. Baruri….multe rau.

Chelnarii si barmanii nu vorbesc mai deloc engleza…sunt multi rau si fac cocktailuri dupa retete numai de ei stiute. Cea mai tare experienta am avut-o cand am comandat pe plaja un Mojito si m-am trezit cu vodka cu menta. M-am dus la bar si i-am zis barmanului ca am comandat un Mojito si acolo e vodka…reactia lui a fost una absolut geniala : „Russian drink with vodka”. I-am explicat ca desi au 90%clienti rusi nu este cazul sa faca toate bauturile cu vodka si sa-mi faca si mie un Mojito…si m-a rugat sa-i spun ce sa puna in el! Ole! Sa nu va mire…pentru ca acolo rusii fac legea, iar chelnerii vorbesc perfect rusa si turca…cu engleza…mai pe la margini asa…:D

Langa plaja unul – la orele pranzului se faceau acolo cartofi copti, shaorme si inca ceva …nu mai stiu. 

Langa piscina mare unul – la orele pranzului se facea pizza pe vatra, pui la rotisor +toate garniturile si salatele aferente. Singurul loc unde pe parcursul zilei puteai bea suc natural.

Langa piscina mare dintre cele doua cladiri ale hotelului – se serveau sandvisuri calde sau reci.

In hotel langa intrare unul – singurul loc in care puteai bea o CAFEA nu o posirca sau o chestie facuta din plic, gen ness. Aveau masina de macinat cafea si faceau tot felul de cafele.

Langa restaurantul principal – acolo nu stiu ce se oferea…ca doar l-am vazut, n-am si intrat.

Se poate sa mai fi fost si altele…

Restaurante si mancare

Mananci pana cazi jos…daca esti genul! Daca nu, mananci cu ochii sau iti pui cate putin sa gusti..pana simti ca o sa crapi. La restaurantul principal exista si un bufet pentru copii…de unde Catinca nu a luat decat lapte. Mancarea aproximativ aceeasi ca la adulti…dar mie una nu mi-a placut cum arata. 

In rest…foarte, foarte multa mancare, pentru orice gusturi, orice cerinte, colt pentru cei care tin diete, fructe, cate 40 de tipuri de deserturi la fiecare masa+ torturi, mancare gatita, cu sos, fara sos, peste, pui, miel, icre negre, icre de manciuria, sushi, mancare tematica (turceasca, chinezeasca etc), supe, cereale de nu stiu cate feluri, dulceturi, compoturi, miere simpla sau fagure, fructe, gratare etc. Masa de seara era un adevarat dezmat…nici nu stiai ce sa alegi. Se gateste extrem de colorat (la prorpriu) – foarte mult sofran, curry, boia…Daca mergi cu copil mic nu ai probleme. De ceea ce mi-a fost frica nu am avut parte. Am avut ce sa-i dau copilului sa manance fara sa ma chinui sa gasesc. A mancat gratare de pui, de curcan, a mancat legume, salate, supe, fructe, cartofi sub toate formele, paste…chiar am avut de toate. Am privat-o dimineata de oua fierte sau oua sub orice forma (ca erau o multime de omlete si oua ochiuri si alte din alea), lucru care a dus la o crestere a consumului de branzeturi, de miere si de smochine…uraaaa (a mancat la miere cat n-a mancat ea toata viata ei!). Imi este foarte greu sa va descriu dezmatul culinar…dar voi posta poze ca sa va convingeti singuri.  Un lucru va spun cu mana pe inima…eu am mari probleme cu stomacul si nu pot manca orice, foarte multe legume imi fac rau, foarte multe sosuri imi fac rau. NU am avut probleme…si chiar mi-am permis sa fiu obraznica si sa-mi bag nasul la muraturi, salate si mancaruri pe care de regula doar le privesc.  Seara de gala…a fost cel mai mare dezmat culinar pe care l-am vazut in viata mea, oriunde am umblat in lumea asta larga!

In afara de restaurantul principal exista restaurante a la carte…care, in acest hotel, spre deosebire de majoritatea hotelurilor ultra all inclusive sunt gratuite…Asta inseamna ca nu platesti rezervare care de regula este in jur de 10 euro de persoana…trebuie doar sa-ti faci rezervare, daca prinzi, pana in ora 12. Noi am prins accidental si nu am putut merge decat la mexican ca acolo mai erau locuri. Apoi am renuntat pentru ca aveam o oferta tentanta in fiecare seara  la restaurantul principal si…nu merita efortul sa stau calare pe telefon sa prind. Erau insa un restaurant mediteranean, unul pescaresc, unul chinezesc si unul turcesc. Mi-ar fi placut sa incerc chinezescul. Mexicanul nu a fost o experienta…mancarea ok, nu cine stie ce oferta…dar ok. 

Altele

Altele…multe:

– Minibarul…bine dotat de altfel si gratuit…se umple si nu se umple…daca uita, uita de tot…adica poti sa le spui ca oricum vorbesti degeaba.

– Curat se face ori de cate ori pui cartonul si se face temeinic…sotul meu a fost impresionat de cat de curate erau mochetele gri deschis din camera…fara pata. Papuci, halat…ma rog astea sunt chestii la care chiar nu te astepti sa nu le ai la un hotel de 5 stele…

– Au o armata de oameni…nu ai nenorocul sa te uiti in jur si sa nu gasesti cel putin doi omusori dispusi sa te ajute…daca inteleg ce le spui in engleza…daca nu cheama un al treilea omusor care „parleste” putin engleza.

– Nu plecati nepregatiti….o crema de plaja costa la magazinul hotelului 30 de euro…un umflat de saltea cativa euro…una peste alta gasesti cam ce vrei…dar te costa.

– Bacisisul e de la sine inteles. Se asteapta, se da!

– Bauturile sunt ok…daca „pici” pe gustul tau. Bere numai Efes (daca vrei altceva platesti), vin rosu un singur fel (eu am „picat” la fix pe el ca era sec), alb…sotul zice ca nasol, bauturi tari gen wisky…Ballantines. La mesele de la resturant nu stai niciodata cu paharul gol, iar in materie de sucuri ai la aceste mese suc natural de piersici, portocale sau mere. In rest sunt cam chimicale…

– Echipele de animatie sunt de nota 10 ….dupa vreo 3 zile…imi spuneau deja „buna dimineata” ca stiau ca nu sunt rusoaica…ceea ce e mare lucru acolo! Echipele de la mini-club super tari…ca si mini-clubul unde se fac tot felul de minuni pentru copii. Catinca nu a vrut sa participe decat la mini-golf (la care a si castigat locul 3) si la dans unde iar a castigat, dar pe parcursul zilei, daca ai un copil mai mare de 4 ani, chiar n-ai treaba cu el pentru ca se fac tot felul de jocuri, picturi, concursuri…super misto. Echipele de animatori pentru adulti…jos palaria: volei, polo, concursuri…foarte, foarte animat si misto. Majoritatea se intampla la piscina care desparte hotelul de plaja…piscina insorita pana seara. Daca vrei sa alegi o piscina linistita si umbrita alegi imensitatea dinte cele doua corpuri ale hotelului. Regula prosopului pe sezlong functioneaza la piscina, la plaja, oriunde.

– Piscinele pentru copii…le-am vizitat rar pentru ca noi am avut treaba in principal cu apa marii si cand si cand cu piscinele mari, dar exista. Exista doua piscine pentru bebei….cu apa foarte, foarte mica. Una este in soare, dotata cu un mic tobogan, una umbrita, cu apa mai recisoara, cu doua tobogane. La piscina din fata, acolo unde este animatia exista si tobogane mari care functioneaza cu program (nu-l stiu!), dar noi nu le-am „utilizat”. Exista, in apropierea mini-clubului un loc de joaca si un castel pentru copii…care este de fapt un loc pentru diverse activitati care au loc pe timpul zilei. Piscinele au 1,40m…sunt foarte mari si sunt dezimfectate chimic si curatate manual in fiecare seara incepand cu ora 22. Este specificat in toate limbile ca dupa aceasta ora nu mai ai voie in piscina.

– Langa plaja exista un amfiteatru in care, in fiecare seara sunt spectacole. In afara de miss si mister am vazut cateva musicaluri  foarte frumos puse in scena…Catinca le-a privit cu ochii cat cepele…mai ales povestea lui Alladin.

– In fiecare seara de la 8.30 la 9.00 echipele de animatori pentru copii…origanizeaza o mini discoteca….a fost cea mai reusita parte a vacantei noastre. A dansat Catinca pana nu a  mai putut…a fost cea mai mare fericire a ei…a invatat toate miscarile…si acum se „rupe toata in figuri”.

Internetul- aici a fost povestea numarul 2.. Internetul promis cu pompa pe site-ul lor…ca fiind internet functional in camera si in lobby…a functionat vreo 3 zile, prost, dar a functionat. Dupa 3 zile…pauza. Am sunat la receptie spunand ca nu-mi mai merge internetul si mi s-a raspuns ca nu-i nimic…merge in lobby si ca oricum ei nu promit nicaieri ca asigura internet in camera. M-am dus la receptie si l-am luat pe pustiulache la suturi…evident ca a dat inapoi si mi-a zis ca sa vada ce se poate face. Nu va spun toata povestea, cert este ca am ajuns iar la „prietenul” meu managerul care, a fost extrem de amabil si s-a prezentat a doua zi, in camera la noi, impreuna cu seful de la IT (care nu parlea engleza) ca sa rezolve problema. S-a verificat, s-a constatat ca nu merge si s-a rezolvat problema in cateva ore. Tadam….daca taceam…fara internet ramaneam! 

V-am zis la inceputul povestii ca acest manager ne-a facut vacanta frumoasa….au fost cateva chestii care m-au cam iritat, total nedemne de un hotel de 5*, total aiurea daca stai sa te gandesti la banii pe care-i dai pe niste servicii promise…dar, cum zicea si sotul meu, faptul ca l-am vazut pe omul asta ca se straduieste sa rezolve….chiar mi-a dat senzatia ca VOR. Important de altfel…pentru ca in Romanica…cred ca ajungeam sa ma injure…indiferent de stele sau de banii platiti. Mentionez ca nenea managerul (el era ala mare pentru ca mai era unul pe partea de restaurante care nu lipsea la nici o masa a zilei din restaurant si ii supreveghea pa aia cu ochi de vultur!) facea in fiecare dimineata cate o plimbare pe plaja si se conversa cu clientii pe care-i cunostea sau pe cei care-l abordau. Revin…dupa faza cu internetul ne-am mai reantalnit cu el de abia in seara de gala…cand umblam buimaci in cautarea unei mese. A venit el la mine si m-a intrebat ce facem, daca nu gasim masa, i-am zis razand ca ne straduim si imediat ne-a dus langa scena unde se canta live, ne-a dat masa de 4 persoane. Din una in alta i-am zis ca plecam peste doua zile si l-am intrebat cum se procedeaza cu predarea camerei mai tarziu. Stiam ca costa extra…si nu era vreo problema…dar vroiam sa-mi pastrez camera pana la 5 ca sa doarma Catinca. Masina venea sa ne ia la 6 dupa-amiaza. A chemat-o imediat pe sefa care raspunde de camerele de hotel, a adus-o la noi la masa, ne-a prezenat-o, ne-a dat numarul ei de telefon si ne-a zis s-o sunam in dimineta respectiva si rezolvam fara probleme. A rezolvat el problema atat de bine incat nici macar nu am mai fost taxati extra…iar de bacsis la ea sau la el nici vorba…nu au vrut sa primeasca. Una peste alta nenea a fost de milioane si chiar s-a straduit.

– Spa-ul….un deliciu…niste oferte super misto..la niste preturi absolut daramatoare…E de facut doar asa ca moft si daca pur si simplu nu rezisti. Am testat masajul cu ciocolata….facut de o tailandeza ….super tare si super „dirty”…..dar intr-adevar o experienta…. am mirosit a ciocolata toata ziua….si m-am simtit absolut genial. Recomand sa se faca in doi…:D (la noi nu s-a putut ca cineva trebuia sa stea cu fata).

– Rusii…despre ei numai de rau…eu nu pot sa cred ca o antie intreaga este asa…pentru ca am cunoscut acolo si o familie cu o fetita absolut ok, dar majoritatea sunt ingrozitori si daca nu-i ignori ajungi sa-ti pui nervii pe bigudiuri. Marlani, nesimtiti, copii total needucati, parinti absolut indiferenti si ciudati. Se calaca in picioare la masa, te imbrancesc, copiii fura jucariile si te iau la bataie daca nu te dai la o parte din calea lor. Intr-o zi mi-am luat doua galeti peste fluierul piciorului pentru ca nu m-am dat la o parte de la cismeaua de spalat pe picioare, iar fi-mea a fost impinsa cat colo din acelasi motiv de o fetita rusoaica al carei tatic privea pasiv la cat de agresiva este fi-sa. In alta zi am alergat juma’ de plaja dupa o pustoiaca de vreo 8 ani care pur si simplu a venit i-a smuls galeata din mana si a fugit la mal…iar ma-sa imi tot ranjea si-mi vorbea in rusa. La masa sunt total marlani…mananca ca ultimii oameni (sotul a sesizat ca majoritatea adultilor nici macar nu stiu sa tina tacamurile in mana…le tin ca pe bete)..ce mai…un deliciu. O alta poveste misto: stateam la lift…vine liftul plin…mai aveau loc 2 persoane-adica eu si Catinca….stateam acolo de vreo doua minute singurele. Dau sa o sui pe fi-mea si din spate ma impinge o zdrahoanca rusoaica, isi zvarle pur si simplu plodul in lift peste aia de acolo si pe mine ma lipeste de lift….se urca…si pa! Repet, solutia ideala este „ignor” pentru ca asta se intampla peste tot in Turcia (noi stiam de la o vacanta anterioara)

Asa ca….dragii mei…una peste alta…nu a fost vacanta pe care am visat-o, nu a fost hotelul pe care mi l-am dorit (mi-ar fi placut ceva mai modernist), n-am cum sa zic ca a fost perfect, dar pot spune cu mana pe suflet ca a fost exact ceea ce aveam nevoie. Am avut o vacanta super misto, la un pret decent, dar mai presus de toate am avut vacanta de vis pentru fi-mea. A avut distractie, a avut atentie, a avut mancare super, plaja super…este un loc ideal de mers cu un copil. Nu pot face comparatie cu altele pentru ca nu am mai fost la all inclusive, dar ca prima experienta de acest gen…ma declar multumita.

In episodul urmator….da, da…POZE!

5 răspunsuri so far »

  1. 1

    cojocarii said,

    macar sunteti intregi! 😉 Imi pare bine ca totul s-a terminat cu bine.
    Poze! poze! poze!!!!

  2. 2

    Ada said,

    Am citit fiecare cuvintel, nimic nu mi-a scapat, si zic totusi ca si tine, ca a fost o vacanta reusita, cu mici exceptii. Vara viitoare intentionam sa mergem in Turcia, si citindu-te parca ma vedeam pe mine, ca asa sunt si eu. Si greu, greu ma/ne voi/vom decide. E dificil, pt ca sunt multe hoteluri/oferte/zone si nu stii exact cum spui si tu, unde sa mergi, ce sa alegi, suntem asa de diferiti!!! Asa ca postarea ta a fost ca o lectie pt mine. Asteptam poze, pupicei

  3. 3

    D@niel@ said,

    mda. ar fi necesara o agentie de turism care sa si faca treaba. sunt patetici astia din vanzari de la noi. ajungi sa te rogi de ei sa-ti vanda ceva. am ceva experianta in excursii de genul asta ( in turcia). desigur, dc imi dadeai si mie un mail din timp, va puteam spune mai multe , pe motiv ca charterele se fac cu tarom sau romavia. mi se pare o experienta interesanta. evident ca eu m-as fi luat la bataie cu niste rusi la fazelel alea :)))). oricum, acelasi lucru l-am patit si noi cu camera in Rhodos.
    asteptam poze 🙂

  4. 4

    ghiocel07 said,

    Bine ati revenit sanatosi. Am citit cu nesat fiecare cuvintel, ce sa spun, ai talent nu gluma la povestit in asa fel incat sa te simti acolo. Si una peste alta, daca Catinca s-a simtit bine restul nu mai conteaza.

  5. 5

    Bine ati revenit.Concluzia , subliniata si de tine , in final , este ca pana la urma cea mai multumita a fost Catinca.Si asta conteaza cel mai mult ;).Copilul e important, noi parintii, restul , ne mai adaptam cumva , chiar daca suntem nevoiti sa facem anumite concesii pe care in mod normal nu ar trebui sa le facem , mai ales intr o vacanta de la care ai anumite asteptari, insa e bine ca v ati intors sanatosi si cu bateriile incarcate ;)!Asteptam poze 😉


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un comentariu