Despre reclama…

Romanii nu sunt buni vanzatori…am sesizat acest lucru si atunci cand nu stiam nimic despre asta, dar mai ales atunci cand am inceput sa am legatura reala cu „fenomenul”. Habar nu avem sa ne facem reclama, habar nu avem sa ajungem „la sufletul” potentialului cumparator…habar nu avem sa ne vindem marfa, oricare ar fi asta. Mentalitatea invechita sau, din contra „agresivitatea” publicitara prost canalizata ii face pe majoritatea „vanzatorilor” si „prestatorilor de servicii” absolut ridicoli. Am lucrat ca PR ani de zile intr-unul din cele mai mari Centre Comerciale din Romania, am avut propria firma de PR si de fiecare data m-am lovit de aceeasi vesnica gandire ” de ce sa bag bani, munca, creier si mai ales timp in ceva ce poate nu o sa mearga…nu e mai bine sa dau un tun…ca nu se stie, poate data viitoare nu mai merge!” De ce aceasta postare acum? De ce vorbesc despre asta? Azi, la aproape un an de cand am inceput sa scriu acest blog am primit in sfarsit un mesaj care a stiut „sa vanda”, a reusit sa ma convinga, macar pe jumatate, sa-i dau accept! In tot acest timp am tot fost bombardata de propuneri de schimb de link…atat de ridicole incat ajungi sa te simti de-a dreptul jignit…de genul „dumneavoastra postati linkul magazinului meu online si eu va dau link la mine pe blog”…hai sa fim seriosi cat de imbecila ma crede? Nu discut aici de traficul pe care-l am sau nu-l am eu zilnic pe acest blog…discut de un principiu…frate…in primul rand nu trimite mesaj spam, nu trimite un mesaj bloc, la mine si la alti 100…ca pe unii ii mai duce si capul! Oare oamenii astia chiar nu realizeaza cat de prost gandesc sau se bazeaza pe pur si simplu pe norocul de a intalni unul sau doi naivi? Toata aceasta poveste se traduce intr-un singur mod…lipsa unui PR care sa stie meserie si lipsa dorintei de a face promovare ca la carte!

 Sunt in primul rand jurnalist si in al doilea PR pentru ca asa m-au purtat drumurile, dar daca am invatat ceva din aceste doua meserii…ei bine, am invatat ca „a vinde” orice, chiar si chiloti, este o arta si ca poti avea cele mai mizerabile produse…daca stii sa le vinzi si sa atragi …gasesti mereu un public dornic sa le cumpere. De un an de zile am incoace tot primesc mesaje gen „stimata doamna…si bang un link”…la comentarii! Nu le-am publicat niciodata, ba chiar as putea spune ca in ceea ce priveste cele mai „jignitoare” dintre ele, m-am si obosit sa le scriu sa fac putin misto de ei… si le-am cerut niste sume (mari) asa…la misto…stiu suna putin pervers sau suna a infatuare, dar credeti-ma, nu m-am putut abtine…chiar nu suport sa fiu luata de dobitoaca! ( In paranteza fie spus…chiar nu am facut acest blog cu scopuri publicitare).

Revenind la postarea mea de azi si la mesajul despre care va vorbeam…incep prin a va spune ca nu cunosc persoana, nu am auzit despre firma ei pana azi si nici nu intentionez sa apelez la serviciile acestei firme pentru ca nu am nevoie (avand in vedere ca oricum, cel putin pentru o perioada, traiesc in alta tara decat Romania!). Nu-i dau numele (curiosii o gasesc in comentariile datei de 31 martie) pentru ca intentia mea nu este sa-i fac ei reclama ci felului in care a inteles ca TREBUIE SA FACA EA RECLAMA!

Analiza mea profesionala: Un mesaj personalizat, lungut (ceea ce e bine) as spune eu avand in vedere tinta ce se dorea atinsa, destul de bine inchegat, dar cu o trecere cam brusca de la comentariul legat de textul meu si reclama pe care dorea s-o faca…oricum, nu a sunat a mesaj rece, lipsit de orice „vino incoace” sau a copy/paste la un link de reclama…persoana respectiva macar si-a dat silinta sa se „aplece” cateva minute asupra unui potential client, sa i se adrese personal si mai ales sa incerce sa faca o legatura intre postarea la care comenta si reclama sa…ceea ce este mare lucru…pentru ca este exact ce lipseste „potentialului client” roman…putina atentie nu „bagatul la gramada”. Evenimentul pe care-l promoveaza nu pare unul neatractiv si da, trebuia prezentat concis…dar edificator…modalitatea de prezentare  m-a lasat putin in ceata…intrebandu-ma ce si cum….si daca sunt un potential client lenes, trec mai departe fara sa ma ostenesc sa intru pe linkul de final.

Da, am intrat pe link si am publicat comentariul…primul comentariu publicitar publicat pe acest blog…si simt eu ca unul din putinele de acest gen pe care le voi mai publica…felicitari pentru initiativa si pentru felul in care intelegeti sa „abordati” potentialii clienti.

Cam asta…o seara buna!

2 răspunsuri so far »

  1. 1

    flory said,

    De curiozitate am cautat mesajul. Dragut! Mai rar am vazut o publicitate asa mai finuta, de regula iti trantesc un link…bang, si gata!!


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un comentariu