Concurs, mergem mai departe!

Ok, am venit cu ideea. Am primit si candidaturi, nu insa suficiente (zic eu) ca sa-i dam drumul. Ma bucur ca va surade ideea.

Hai sa incepem sa o concretizam putin. Eu voi pune in aceasta postare cum mi-am imaginat eu ca ar trebui sa se desfasoare acest prim concurs (spun prim pentru ca nu as vrea sa fie si ultimul).

Initial ma gandisem sa fac cate o categorie pe fiecare tehnica in parte (scrapbooking, bijuterie, quilling etc). Avand insa in vedere ca:

1. Fiind prima data nu se vor strange atat de multi concurenti ca sa facem o impartire clara pe categorii.

2. Sunt persoane care s-au declarat interesate ca nu se pot incadra „definit” intr-o categorie anume de hobby, dar care sigur pot face niste lucruri frumoase

…m-am gandit asa-  sa facem pe categorii de materiale, adica:

– Lemn (la care se pot incadra, tehnica servetelului, construirea si decorarea obiectelor din lemn sau traforaj, decorarea lemnului  etc)

– Textile (la care se pot incadra pictura pe textile, confectionarea gentilor si altor accesorii textile, confectionarea diverselor lucruri din fetru, confectionarea de papusi, crosetat sau tricotat etc)

– Hartie – aici e putin mai complicat si poate trebuie sa gasim cumva o subampartire pe categorii pentru ca exista tehnici total diferite cu si din hartie – scrapbooking, quilling, obiecte din hartie, origami….ca atare m-am gandit asa: o subcategorie sa fie felicitari si una sa fie obiecte confectionate din hartie. In felul asta cred ca putem „acoperi” tehnicile.

–  Pictura si mozaic (unde vom incadra pictura pe sticla, cea pe lemn, pe lut, pe polistiren si mozaicul) – indiferent ca este vorba de obiecte decorative sau de bijuterii)

–  Accesorii – aici vom incadra bijuterii, accesoriile gen curele, brose etc)

Astept comentariile voastre (si propuneri daca aveti).

Desfasurarea concursului o vad cam asa:

– Eu deja am stabilit o tema, dar nu o spun pana nu decidem tot regulamentul.

– Premiile vor consta in produse intr-o valoare pe care nu am stabilit-o inca (dar va voi aduce la cunostinta in cel mai scurt timp valoare), premii ce vor fi acordate la fiecare categorie in parte. Avand in vedere ca premiile vor fi acordate din buzunarul propriu va rog din start sa luati concursul ca pe o prima provocare si sa nu va asteptati la premii foarte costisitoare. Va promit insa ca ma voi stradui sa fie „pe sufletul vostru”. Fiecare categorie in parte va avea un castigator care va primi materiale, in conformitate cu tehnica in care a lucrat. Premiile vor fi achizitionate de mine, de aici, din Belgia, iar castigatorii le vor primi la finalul lunii martie prin posta sau personal (daca veti avea placerea si timpul sa ne cunoastem pentru ca voi veni in Romania).

Scopul si durata: Scopul vi l-am spus deja…sa fie ceva fun, creativ, sa ne bucuram de lucruri frumoase. Ar mai fi un scop….dar inca nu stiu cum l-am putea concretiza. Ma gandeam ca, la final, toate lucrarile voastre (daca vreti!) din concurs sa fie donate in scop caritabil….cui? Nu stiu…ramane sa veniti si voi cu idei.

– Concursul se va desfasura in 3 etape:

Etapa 1- Fiecare concurent imi va trimite un email in care imi va spune la ce categorie se inscrie si ce tehnica va folosi si din ce oras este (ulterior, castigatorii vor trebui sa-mi trimita adresele lor pentru a putea intra in posesia premiilor). Imi va comunica o adresa de email unde poate fi contactat. Ramane de discutat (si aici sa-mi ziceti voi daca sunteti de acord) daca se accepta inscrieri ale aceleasi persoane la mai multe categorii, adica participarea cu mai multe creatii. 

Etapa 2 – Fiecare concurent  va face o postare pe blogul sau (asa cum crede de cuviinta) in care isi va anunta participarea,  isi va invita prietenii sa-l voteze si va pune un link catre regulamentul final al concursului (sau va posta regulamentul). In acest fel, daca vor fi si alti doritori ni se vor alatura- eu cred ca daca suntem mai multi va fi mai pasionant chiar daca va fi concurenta mai mare.

Etapa 3 – Veti crea, veti poza din toate unghiurile, inclusiv poze intermediare (din timpul actului de creatie) si imi veti trimite lucrarile voastre. Le puteti posta si pe blogurile proprii cu trimitere catre concurs daca vreti (nu cred ca are cineva ceva impotriva!). Apropo, mi-ar placea sa dati creatiilor voastre un „nume de concurs’

Etapa 4 – Se voteaza pana la o data stabilita si apoi inchidem portile, decidem si dam premiile.

– Votarea:

Ma gandeam sa facem o dubla votare:

1. In primul rand va veti vota unele pe altele. Nimeni nu are voie sa se voteze pe sine si nu are dreptul decat la un vot (adica nu voteaza la fiecare categorie, ci doar o persoana).

2. Eu nu votez pentru a nu fi subiectiva. Totusi, implicarea mea nu este 0. In cazul unui baraj (egalitate de puncte),  voi da eu votul de departajare.

3. Un vot al „publicului” in care sustinatorii vostri nu au voie sa voteze decat o singura data. Va anunt din start ca exista numeroase metode de a descoperi daca o persoana voteaza de mai multe ori…asa ca va rog mult, inca de la inceput,  sa nu incercati „fraudarea” (adrese de mail multiple, nume false etc). Nu se accepta voturi anonime fara nume si adresa de email (adresa de email ramane evident secreta pentru public si este foarte posibil ca prin sondaj sa verific daca adresele sunt reale sau fictive!)…cam dur nu? Nu vreau sa va suparati pe mine, nu este un concurs pe viata si pe moarte….si tocmai de aceea vreau sa fie ceva fun, real, cald, placut, de care sa ne bucuram toate! Votul se va face la mine pe blog, acolo unde voi posta lucrarile si numai acolo (voturile depuse la alte postari nu se iau in considerare)  si se va specifica numele concurentului si al creatiei sale. Daca cineva „fraudeaza” voturi va fi exclus din concurs.

4. La final se vor aduna toate voturile: cele de la voi vor fi tratate ca voturi normale si se vor aduna impreuna cu cele venite de la sustinatori.

Niste reguli privind creatiile voastre:

– Veti primi o tema. Veti opta pentru o categorie. Aveti libertatea sa abordati tema cum doriti cu urmatoarele mentiuni:

1. Materialul de baza trebuie sa fie cel potrivit categoriei pe care ati ales-o- adica daca ati ales lemn…va trebui sa folositi cat mai mult lemnul …nu doar sa cumparati spre exemplu o cutie pe care sa puneti 3 funde. Puteti folosi orice fel de material pentru creatiile voastre cu singura conditie ca acesta sa nu depaseasca „procentual vorbind” materialul de baza (adica cel din categoria in care v-ati inscris): adica – faceti bijuterii  si folositi si fetru…ok, dar sa nu fie numai fetru acolo ca atunci va incadrez automat la categoria textile!

2. Creatia trebuie sa fie elaborata, chiar daca exista riscul sa devina incarcata….ideea este sa aratati cat mai multa imaginatie.

Alte mentiuni:

Am fost intrebata de ce fac de fapt acest concurs? Hmmm… pentru ca asa mi s-a nazarit mie si pentru ca ma bate gandul sa ma apuc serios de crafting…adica eu sa ma apuc sa fac niste chestii…nu vreau sa va fur ideile, eu deja mi-am cristalizat ce vreau sa fac…vreau doar sa ma apropii mai mult de „fenomen”, sa ma bucur de el si sa va ajut si pe voi sa va bucurati de diverse chestiute pe care eu le pot achizitiona de aici. Il fac pentru ca mi se pare o idee frumoasa, pentru ca am timp si disponibilitate pentru asa ceva. Dupa cum se vede pana acum, sper ca extrem de clar, eu una nu am vreun castig financiar din aceasta chestie, iar pentru cei care ma acuza dorinta de a-mi mari traficul, ii informez ca daca as vrea sa-mi maresc traficul as face un concurs exclusiv pentru mame, nu unul de crafting, blogul meu fiind unul de mamica. Daca mai sunt intrebari pe subiectul asta raspund bucuroasa.

Acestea fiind spuse, pana luni seara astept propunerile si comentariile voastre legate de regulamentul propus. Pana atunci va rog sa nu-l postati pe blogurile proprii decat daca vreti sa o faceti ca propunere de concurs. Luni seara, regulamentul va capata forma finala si oficiala in care vi se vor comunica si lungimea perioadei de inscriere adica etapa 1 si etapa 2, timpul pe care-l aveti la dispozitie pentru a crea si trimite pozele adica etapa 3, si timpul de votare si premierea, adica ultima etapa.

Va urez succes si va multumesc pentru ca ati imbratisat ideea.

29 răspunsuri so far »

  1. 1

    Beatrice said,

    Eu cred ca este bun regulamentul,insa ma gandeam si la o categorie diverse,nu de alta,insa e posibil sa nu reusesc sa fiu prea creativa si sa vin cu un sapunel,hi,hi…care si el e facut manual,deci tot la lucru manual se incadreaza.Particip pentru marirea numarului de participanti,daca ma primesti si asa,nu sunt concurenta serioasa.Cat despre premiu,consider ca nu este important .Astept starul.Pupici multi.

    • 2

      oana said,

      Mai sa stii ca tie chiar trebuie sa-ti caut un star…ca vad ca-ti place tare ideea :D. Nu stiu ce sa zic cu aceasta categorie de diverse pe care o propui tu… si asta nu pentru ca nu mi-ar placea, dar cu ca o premiez???? 😀

      • 3

        Beatrice said,

        Dar ce,tu iti faci impresia ca eu castig si n-ai cu ce ma premia?Asta e cea mai mica grija.Un gand frumos conteaza pentru mine,mai mult decat 100 de premii.Asa ca eu pot spune ca mi-am primit premiul.
        Totusi cred ca ar fi bine,cumva sa fie o categorie avansati si amatori,pentru ca cei avansati sau profesionisti,deja au tot felul de materiale fata de amatori.
        Pupici multi.

      • 4

        oana said,

        Beatrice eu ti-am mai spus tie ca esti „delicioasa”, dar nu ma crezi….ma bucur ca ai aparut in viata noastra! O sa ma gandesc pana maiine seara si zau ca daca imi mai aduci concurente pentru sapunuri ma gandesc sa fac o categorie speciala. ce zici?

  2. 5

    Beatrice said,

    Scuze,astept startul,ca starul….cine stie pe unde e!

  3. 9

    alex said,

    buna. imi place ideea ta de concurs si sunt tentata sa particip. astept tema si perioada de timp pe care o avem la dispozitie si ma apuc de lucru 🙂

  4. 11

    Alexandra said,

    Oana, dar exista si bijuterii doar din fetru! De ce sa se incadreze la textile? La fel de bine cum bijuterii pot fi doar din lemn! Cred ca o bijuterie se vede ca este o bijuterie, indiferent de matarialul folosit. In plus, din cate am inteles, sectiunea „bijuterii” este singulara, ea nefiind impartita pe categorii, deci acolo pot intra toate tipurile.

    • 12

      oana said,

      Alexandra, sa stii ca ai dreptate…doar ca eu ma gandisem ca majoritatea celor care fac…folosesc mai multe materiale odata (fimo, fetru, lemn, plastic etc). Putini sunt cei care se rezuma la a lucra cu un singur material…de aceea am specificat ca fie preponderent materialul din categorie. S-a notat specificatia ta si o vom aplica pentru bijuterii, dar nu si pentru restul categoriilor, unde materialul preponderent trebuie sa fie cel al categoriei alese.

  5. 13

    Amy said,

    mi-ar placea sa particip la concurs, dar nu stiu daca o voi face. in regulament precizezi ca publicul va avea un cuvant de spus in ce priveste alegerea celei mai bune realizari. nici nu ma gandesc ca eu as putea castiga un concurs de crafts, deoarece sunt novice, cu atat mai mult cand e vorba de sustinatori. nu cunosc pe nimeni, nu am prieteni in domeniu, asadar nu m-ar vota nimeni. 🙂
    Voi urmari cu drag concursul si ma voi bucura de creatiile voastre. bineinteles voi vota si eu cel mai frumos obiect crafts.
    Succes!

    • 14

      oana said,

      Amy, blogul meu este un blog de mamica. Doar cateva din mamicile care ma citesc au ca preocupare „mesteritul”. Restul concurentilor, au ajuns aici, ca si tine, in urma invitatiei lansate si au intrat pentru prima data pe blogul meu cu aceasta ocazie. Asa ca nu esti defavorizata. In plus, tocmai asta ar trebui sa te provoace: daca zici ca esti la inceput, este o ocazie foarte buna zic eu, sa te faci cunoscuta, sa vada si alte persoane ceea ce faci. Este decizia ta, dar eu una as incerca macar „de fun”. PS: Felicitarea cu rochia de mireasa este absolut superba…numai a lucrare de incepator nu arata! 😀 Numai bine

  6. 15

    Amy said,

    🙂 Este cat se poate de incepatoare si lucrarea si realizatorii ei. Fata mea de 12 ani a realizat quillingul, iar eu am montat felicitarea.
    Multumim foarte mult pentru aprecieri si pentru vizite.

    Probabil una din noi va participa si la concurs. E prea provocator ca sa ne prefacem ca nu ne intereseaza 😀

    Daca doresti putem face si un schimb de linkuri. Casuta copiilor este un blog cu peste 2000 de vizite pe zi.

    • 16

      oana said,

      Oauuu, Amy sunteti talentate..fetita ta este chiar maestra. Uite vezi, din cauza asta imi place mie sa fac lucruri din astea: copiii au o creativitate mai mare decat noi si capacitatea de a reinventa absolut orice. Acesta este motivul pentru care activitatile mele „creative” s-au intensificat de cand a aparut Catinca.

  7. 17

    Amy said,

    Ai mare dreptate! Copiii chiar au o mai mare creativitate decat noi si avem ce sa invatam de la ei. Trebuie doar ca noi, parintii, sa-i ajutam sa-si descopere talentele.
    Succes, Oana!

  8. 19

    Adriana said,

    Buna, multumesc pentru invitatie! Mie mi se pare destul de bine organizat concursul deja (nu e usor de te gandit la toate) si astept startul 🙂 De participat, am sa particip eu cu ceva, pentru ca imi place ideea ta, inteleg de ce ai propus concursul asta, si vreau sa il sustin 🙂 Apropo, eu blogul tau il citesc de vreo cateva luni, nu am comentat pana acum, nici mamica nu sunt, dar imi place cum gandesti si cum scrii si de asta revin 🙂 In plus, Catinca e o scumpa!

  9. 20

    eumiealmeu said,

    nu prea am eu talent pentru aşa ceva, dar, când vii în martie, pot să te ajut să dai premiile, în felul acesta putând să te întâlnesc?
    am să urmăresc concursul!

    • 21

      oana said,

      :D….si unul din ala care se tavaleste pe jos de ras…ai fost super haioasa! Nu-ti trebuie „motiv” ca sa ne vedem…putem oricand sa bem o cafea. Te avertizez insa ca atunci cand vin acasa, toti prietenii trag de mine ca de elastic si am si o lista lunga de fini de vizitat…asa ca exista sanse sa-ti „dau teapa” fara sa vreau…pentru ca niciodata se pare ca nu-mi ajunge timpul petrecut acasa ca sa ma vad cu cei cu care as vrea. Oricum, tinem legatura si sper sa reusim sa ne vedem.

  10. 22

    oana, buna! am primit invitatia ta si iti multumesc, este o initiativa super ! mi-ar placea sa particip, inainte de aceasta vin si eu cu o invitatie! de un an functioneaza forumul veryscrap, daca vei intra in blogul meu vei gasi mai multe detalii, inclusiv un banner care te va trimite in pagina; proiectul tau ar fi foarte bine primit acolo , de asemenea prezenta ta si a celor interesati;

    vei gasi multe romance care traiesc in belgia si care se dedica handmade ului; si o atmosfera frumoasa cu siguranta! te asteptam!

  11. 24

    Narcisa said,

    Eu imi cer scuze ca nu m-am inscris pana acum, desi mi-am promis si mi-am dorit.o problema in familie care ma opreste sa fiu foarte creativa…

  12. 26

    Daciana said,

    S-au incheiat inscrierile?

  13. 28

    Daciana said,

    Am aflat prea tarziu se pare…


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

