Concurs de hobby si lucru manual! Ce parere aveti?

Mi-a venit o idee!

Eu sunt pasionata de creatie…imi plac provocarile noi.

 Nu, nu tricotez si nici nu crosetez pentru ca nu-mi place (reminiscentele de la lucru manual din scoala). In afara de acest lucru ma poti pune sa fac orice lucru care implica creativitate, migaleala, lucru manual. Dincolo de procesul in sine imi place sa vad rezultatele finale. Le pastrez pentru mine sau le dau la familie si prieteni.

Intr-o vreme, long time ago, ma apucase „nebuneala” sa creez bijuterii din FIMO. Cum materialele din Romania mi se pareau insuficiente si greu de gasit (trebuia sa culeg de pe mai multe site-uri!) am apelat la comenzi de pe site-uri straine. Apoi a aparut Catinca si orizontul meu in ale creatiei s-a largit considerabil: scrapbooking digital, calendare pesonalizate, carte de povesti personalizata, scrapbooking manual, creatie din lut, creatie de casute, globuri, mozaic, pictura, „metoda servetelului”, felicitari, casete de bijuterii, cuiere sau placute din traforaj decorate, pictate, asamblate etc…facute de una singura sau impreuna cu fi-mea. Am descoperit atunci ca-mi place la nebunie sa fac „lucruri”. Ajunsa in Belgia am descoperit ca hobby-urile de acest gen nu numai ca sunt incurajate ci sunt deja o adevarata „cultura”, atat pentru copii cat si pentru adulti. Am descoperit un univers intreg, ofertant, magazine imense cu absolut tot ceea ce ti-ai putea dori, ateleiere de creatie in care inveti si faci cam tot ceea ce inseamna produs hand-made pe acest pamant. Cand intru in aceste magazine stau acolo cu orele, cand intru pe magazinele virtuale…la fel. Craftingul este deja o adevarata industrie…dupa parerea mea, prea putin prezenta in Romania, din cauza numarului mic de comercianti, numarului restrans de produse si preturilor destul de piperate. Desi nu comentez niciodata, urmaresc foarte multe bloguri de creatie din Romania si mi se pare ca mainile acelor persoane fac adevarate minuni. Imi place sa fac, dar imi place sa si privesc ceea ce fac altii. Stiu, astfel de pasiuni necesita timp si de foarte multe ori bani . In multe cazuri insa, banii nu sunt importanti pentru ca unele dintre ele nu sunt asa scumpe, iar rezultatele sunt chiar spectaculoase.

Cand vorbesc de hobby, mai ales atunci cand vine vorba de copii, nu ma gandesc la desenat, lipit hartie colorata (glasata sau creponata)….o alta reminiscenta a scolii de pe vremea mea care dainuie si in ziua de azi in clasele 1-4 si chiar si la gradinite. Chiar ma uit cu tristete si vad ca desi  hobby-ul si creatia a ajuns o adevarata „cultura” in alte tari, la noi, unii invatatori inca se rezuma la asa ceva ignorand multiplele posibilitati. De regula, justificarea este pretul materialelor, pret pe care il suporta parintii si din care invatatorii isi iau procent. Putini sunt cei care au facut un calcul si au vazut ca renteaza mai mult, rezultatul este cu mult mai spectaculos si imboldul dat copilului de a-si dezvolta creativitatea este mult mai mare daca de exemplu, in loc sa creezi o felicitare de Craciun din bucatele de fetru si hartie …creezi un glob (la care folosesti un glob de polistiren pe care lipesti bucatele de hartie (servetel) si aplici putin sclipici sau niste poze ale parintilor decupate chiar de copil). Te costa tot cam pe acolo, dar este un lucru care ramane, pe care parintii sigur il vor pune in brad, an dupa an, pe care copilul va fi mandru sa-l arate la toata lumea care intre in casa….pe cand, o felicitare ajunge clar intr-un sertar si acolo ramane. Acesta este doar un exemplu, dar pot continua si cu altele- iaca, coronitele de printesa facute din carton (am primit si eu una la un moment dat de la un copilas) sunt frumoase, dar atat de anoste daca te gandesti ca pe ele se poate face si altceva decat un desen cu o carioca: se pot aplica pufuleti din aceia (gen blanita), sclipici (care exista si sub forma de lipici), bucatele de mozaic, pene colorate etc. Ma opresc aici in ceea ce priveste creatia pentru copii, dar voi relua poate, intr-o alta postare.

Revin acum la adulti, la cei care creeaza pentru si impreuna cu copiii lor, la cei care creeaza din pasiune si de ce nu la cei care au avut curajul sa faca din creatie o afacere. Am tot studiat piata de produse de crafting din Romania si am ajuns la concluzia ca e saracuta si prost organizata. Exista cateva site-uri care amesteca intr-o varza totala, produsele de birotica, cele de crafting si seturile creative pentru copii. Birotica, dupa parerea mea nu are ce cauta in zona aceasta, chiar daca exista uneori produse pe care le regasesti in ambele zone. Sa vinzi prese si aparate de legat la un loc cu margele si perforatoare cu model…hmmm, nu prea vad legatura. Cu toate astea, romanii pasionati se descurca. Isi fac rost de materiale de pe unde pot, in general din strainatate, unde materialele sunt mai ieftine sau de pe la micii comercianti ilegali care fac „bisnita” pe internet unde sansa sa iei teapa este majora. La un moment dat aparuse un magazinde crafting (nu-i dau numele sa nu-i fac reclama) care se „misca binisor”, dar ulterior a marit preturile atat de mult incat putini i-au ramas clienti…

Chiar daca romanul este creativ si din maiinile lui ies lucruri minunate (multe dintre blogurile si site-urile de creatie ale romanilor bat de departe ca produse site-urile strainilor care totusi beneficiaza de materiale mult mai multe) oferta de materiale este „subtire” si destul de piperata, daca este. La un moment dat, cand ma apucase pe mine facutul de bijuterii, mi s-a terminat provizia de lant auriu…am cautat o zi intrega, am gasit pe un site lanturi si am comandat. Raspunsul a venit dupa trei zile: „lant auriu nedisponibil. Deoarece cererea este prea mica nu importam pana nu avem suficiente comenzi. Daca doriti, comandati si va vom anunta cand vine.” Multam, nu vreau sa comand pentru ca eu am nevoie de el acum si da, eram dispusa sa platesc pretul care este de 3 ori mai mare decat afara, doar ca sa mi-l trimiti tu maiine! Cam asa se fac afacerile la noi. Eu chiar nu inteleg…daca tot te apuci de asa ceva, cum naiba poti sa dai un astfel de raspuns? Spune ca nu este in stoc si gata…macar asa nu suna insultator.

Asa ca uite ca mi-a venit ideea….de fapt este o provocare pentru voi, cele/cei pasionati de creatie, de hobby, oricare ar fi el! Ce ati zice daca m-as apuca sa fac un concurs (nu vorbim inca despre reguli, modalitati etc) la care sa poata participa oricine, indiferent de hobby-ul sau sau de ceea ce creaza, la care premiul/premiile sa fie produse (in conformitate cu ceea ce creaza), trimise de mine (pe banii mei – nu plateste nimeni premiul:D), de aici din Belgia. Ce ziceti o facem?

Astepta pareri si comentarii si daca va place ideea…ii dam drumul.

PS: Va marturisesc ca mi-ar placea ca la acest concurs sa participe nu numai mamici ci oricine care are un hobby, care face „lucruri” (care are blog sau nu, care are chiar o mica afacere din ceea ce creeaza!). Asa ca, daca cititi aceste randuri si cunoasteti astfel de persoane…dati-le de stire, poate sunt interesate.

75 răspunsuri so far »

  1. 1

    Mihaela Contiu said,

    foarte interesant! eu sunt tabula rasa la creatie artisitica, dar al meu sot se pricepe si inca bine zic eu (www.decobazar.ro). O sa-i arat ce-ai scris, poate e interesat si daca mai are si timp, atunci va fi super 🙂

    Succes! 😉

  2. 3

    Beatrice said,

    Mie mi se pare foarte misto ideea pentru ca mi-a placut intotdeauna(mai pitin parte cu tricotatul).Daca faci(si ar fi misto)imi zici,sa fac si postare,se anunta mai usor.Am fimo pe dulap,ma asteapta,dar nu pot de Karina.Deci imi zici cand dai startul,eu sunt prima,te sustin.Fug acum,ca n-am terminat treaba.Pup.

    • 4

      oana said,

      Beatrice, fac…dar ideea e sa se adune mai multa lume ca altfel nu e distractiv. 😀

      • 5

        Beatrice said,

        Vaaaaaai,eu acum vad ce am scris,rusine mie! Cred ca se strange lume,sunt destule fete care fac lucruri frumoase.Curaj.Pupici dulci.

      • 6

        oana said,

        Ce-ai scris??? Ca eu nu am vazut nimic in neregula! 😀 Mi-ar placea sa se stranga lume…pentru moment astept….mi-ar placea sa fie multa lume in concurs…de aia nici nu ma grabesc sa postez inca regulamentul si toate cele.

  3. 7

    Bohemian_sin said,

    Ma gandesc si eu sa particip pt. ca suna super, dar ma mai gandesc ca am avea nevoi si de o tema ceva, de exemplu Sf. valentin ca se apropie, de un termen intre care sa se desfasoare. Dupa, ca sa facem mai cunoscut concursul ar tb ca fiecare participant sa scrie pe blogul lui despre concurs(ca si conditie)…zic si eu…

    • 8

      oana said,

      Buna, foarte bune ideile tale… in mod cert va exista o tema si se va scrie pe blog pentru concurs. Ideea este ca gtrebuie sa ne strangem mai multi… :D. Va tin la curent cu evolutia.

  4. 9

    Lisa said,

    Interesanta ideea ta si as participa si eu . La sectiunea de margelit. Succes !

  5. 11

    ayandari said,

    Si pe mine ma lovise tricotatul, numai ca…am abandonat.Anul trecut chiar i-am tricotat lui Ayan cateva pulovere si veste pe care azi le vand si nu le vrea nimeni :-(.Asadar m-am lasat pagubasa!

    • 12

      oana said,

      Amira….nu este un concurs pentru profesionisti ci pentru pasionati. Nu am exclus tricotatul din concurs :D, dar cred ca totusi ar trebui sa te reorientezi spre ceva lucru manual…:D

      • 13

        ayandari said,

        Onutzule eu nu particip ca am 2 vreascuri in loc de maini in ceea ce priveste lucrul manual ( cand eramn la gradi faceam niste chestii tare misto si inedite cu copchii dar acum am abandonat pana mai creste piciul meu ).Am sa va admir din umbra.Succes fete talentate!

      • 14

        oana said,

        Multumim…ai timp sa te ragandesti daca o sa vrei sa participi

  6. 15

    Anda said,

    Oana, imi place tare mult ideea. Te sustin, ador proiectele „arts & crafts”. Poate ar trebui sa existe doua sectiuni: una pentru profesionisti si una pentru amatori 🙂

  7. 17

    Ruxandra said,

    Extraordinara ideea! In limita timpului liber pe care il am, sustin cu tarie propunerea ta!

    • 18

      oana said,

      Era culmea sa lipsesti tu…la cata pasiune pui in ceea ce faci…chiar mi-ar parea rau sa nu participi. Daca mai ai prieteni amatori de idee, da-le de stire.

  8. 19

    Adryacola said,

    Ceau!Si eu „mesteresc” diferite chestioare din fimo si..daca faci acest concurs ar fi mai mult decat grozav! mai ales ca tot ce a spus tu e atat de adevarat, Romania duce maree lipsa de surse de materiale:(

  9. 21

    cojocarii said,

    ideea chiar este buna! …. zise cea care are doua maini stangi si nu e in stare de nimic. 🙂 Intotdeauna am admirat pe cei care pot, si imi face mare placere sa folosesc/primesc/achizitionez creatii din suflet asa cum imi place mie sa le spun. 🙂

    • 22

      oana said,

      Nu te cred ca ai doua maiini stangi…toti suntem talentati daca facem ceva cu drag. Asa ca provocare….

      • 23

        cojocarii said,

        Nu vreau sa te dezamagesc, dar sunt nevoita sa aleg Adevarul in locul Provocarii… jur ca am doua maini stangi! … cel putin la partea de bucatareala si orice altceva ce presupune migala. 😦 … dar ma pricep la chestii „baietesti”. 😀 Mi-am propus sa ii fac Mariei o casuta de gradina din lemn. 🙂 …. daca o sa am loc de tati, cum da caldura ma apuc de taiat scanduri, slefuit lemnul (ca sa nu se intepe pitica in vre-o aschie) si de vopsit … la capitolul vopsea inca mai am de cautat, caci vreau sa gasesc ceva non-toxic; in rest am tot proiectul gata! 🙂
        In topul preferintelor mele castiga detasat cuiele, ciocanul, suruburile sau te miri ce chei, in detrimentul cusutului, pictatului sau a a oricarei activitati „femeiesti”! Sper din suflet ca Maria sa nu ma mosteneasca! Nu de alta dar prejudecatile sunt greu de invins la acest capitol. 😦 … si te cam simti exclus atunci cand fetele vorbesc despre produse de machiaj sau tendintele in moda iar tu ai in cap saltul cu parasuta pe care tocmai l-ai facut, sau cum a fost experienta Ferrari pe Hungaroring….

      • 24

        oana said,

        Draga mea…dar lucru manual inseamna inclusiv ceea ce vrei sa faci tu. O casuta de gradina din lemn mi se pare tare frumoasa. In plus, sa stii ca una din cele mai apreciate „teme” de crafting pe aici prin Belgia este cea legata de a face lucruri din lemn, traforaj…etc si de a le decora la final. Asa ca eu una chiar sunt de parere ca ar merita sa participi cu un proiect la care sa folosesti material din asta care-ti place tie si ciocan si cuie. 😀 Vopsea non-toxica am vazut aici la Brico Store…ca atare banuiesc (sau asa ar trebui sa fie) ca exista si in Romania. Pupici

      • 25

        Bohemian_sin said,

        Nu cred ca ar fi o problema, cred ca Oana o sa ne lasa o marja larga de apreciere astfel incat fiecare sa faca ce vrea, cel mai important sa fie facut cu mainile noastre!Nu?Pentru ca eu tare as vrea sa stiu sa lucrez cu lemn, dar nu ma pricep!fiecare face ce stie.zic si eu.

      • 26

        oana said,

        Da, evident ca voi face acest lucru…din cauza asta am si zis ca mai astept sa se stranga mai multe fete pentru ca eu una ma gandisem sa facem concursul pe categorii (bijuterii, tehnica servetelului, scrapbooking etc) si sa dau cate un premiu la fiecare categorie. Ca sa fac insa acest lucru exte clar ca trebuie sa fie mai multi participanti pe categorie. Tema va fi una pentru toata lumea si fiecare o va adapta la ceea ce lucreaza.

  10. 29

    Alexandra said,

    Ideea ta este grozava! Asa ca, imediat ce vei lansa concursul, ma voi alatura si eu fetelor! Succes mult!

  11. 33

    Este o idee minunata. Imi plac astfel de concursuri, imi starnesc imaginatia. Ar fii frumos un concurs chiar si cu premii virtuale, aici pe net. Te rog uita-te pe blogul meu si zi-mi o parere. Toate cele bune iti doresc.

    • 34

      oana said,

      Carmen, m-am uitat doar in fuga pe blogul tau si imi place foarte tare ce am vazut. Mi-a placut foarte tare suportul de sticla decorat. Super ingenios. Bine ai venit.

  12. 35

    anca said,

    Imi place ideea ta, si as participa cu bucurie la concursul organizat de tine. Pai sa-i dam drumul! Alege tema, perioada, criteriile de participare a lucrarilor, modul de alegere a castigatorilor si go on. Ar fi fain sa fie premii mai multe si simbolice ca te simti tare bine cand castigi la un concurs 🙂

  13. 37

    zanabuna said,

    Imi place ideea ta, si as participa cu bucurie la concursul organizat de tine. Asa ca sa-i dam drumul! Alege tema, perioada, criteriile de participare a lucrarilor, modul de alegere a castigatorilor si go on. Ar fi fain sa fie premii mai multe si simbolice ca te simti tare bine cand castigi la un concurs 🙂

  14. 39

    AdN said,

    Foarte draguta si antrenanta ideea. Am si eu un blog, pasiunea mea fiind mozaicul… http://adnmosaic.wordpress.com/

    • 40

      oana said,

      Adriana, bine ai venit…tocmai ce am postat noi informatii. Astept comentariile tale. Am intrat pe blogul tau…foarte frumoase creatiile tale…ai rabdare, nu gluma!

  15. 41

    greenscarf said,

    imi pace ideea ta astept tema:P

  16. 43

    🙂 poti conta si pe mine

  17. 45

    Interesant:) Particip si eu (chiar daca am vazut ca numai doamne/domnisoare si-au anuntat participarea…sper sa nu fiu discriminat:P )

    • 46

      oana said,

      Florin, bine ai venit in club! 😀 Nu esti deloc discriminat…eu una chiar ma bucur sa avem si barbati in concurs. E un semn bun! Astept eventuale comentarii legate de regulament sau propuneri.

  18. 47

    irina said,

    Buna,Oana!

    Am gasit un loc mirific aici ,la tine!Pare un loc de vis din care nu vrei sa mai pleci…
    Multumesc pentru invitatie!Accept provocarile asa ca sa-i dam drumul!!

    Kisses,

    Irina

  19. 49

    Narcisa said,

    Ma bucur ca-ti plac papusile mele si multumesc tare mult pentru aprecieri.sigur ca ma inscriu in concurs.Poate trebuie realizat pe categorii diferite – scrap, papusi, fetru, decoupage, portelan rece si fimo, bijuterii, crosetaj, tricotaj etc…iar premiul mai mult simbolic, ca sa nu intri la cheltuiala mare pentru toate premiile de la toate categoriile…apoi, sa ne spui cu cate piese in concurs putem participa…Succes!Narcisa

    • 50

      oana said,

      Narcisa, bine ai venit si ma bucur ca vei participa. Cum spuneam in postarea anterioara mi-ar fi placut sa fac prima editie a concursului pe categorii bine definite. Totusi nu am cum pentru ca la unele dintre categorii nu as avea decat un concurent si nu este corect. Urmatoarea data cand voi face concursul sunt sigura ca vor fi mai multi (daca asta iese bine si va amuza!) si atunci, cu siguranta, voi face cate o categorie pentru fiecare tehnica in parte.

  20. 51

    Amy said,

    visul meu este sa intru intr-un magazin de crafts, gen cele intalnite de tine in Belgia, si sa nu ma pot hotari ce material sa-mi cumpar, datorita multitudinii de oferte. in privinta asta, esti fericita. 🙂

    cred ca m-am simtit putin atinsa cand te-ai legat de felicitari. ai zis ceva de genul „ajung intr-un sertar si sunt uitate acolo”. am scos din context, dar ideea o intelegi 😦

    • 52

      oana said,

      Amy, bine ai venit. Nu trebuie sa te superi pe mine pentru ca mie imi plac felicitarile foarte mult. Chiar inainte de Craciun am cumparat pentru Catinca si pentru mine niste perforatoare din alea smechere care fac mai multe tipuri de modele si alte materiale ca sa mesterim niste felicitari 3D. Da, ai scos din context pentru ca eu ma referam la faptul ca foarte putine cadre didactice isi dau osteneala sa treaca de aceasta tehnica si sa invete copiii si alte lucruri, sa le dezvolte creativitatea in mai multe domenii. de ce sa nu recunoastem, o felicitare facuta de un adult arata si necesita mai mult timp de lucru, mai multe materiale, decat cea facuta de un copil. Multi profesori se multumesc sa le puna in mana un carton, cateva bucatele de hartie creponata si sa-i puna sa le lipeasca. …sunt singura ca intelegi ideea acum ca m-am explicat.

  21. 53

    Amy said,

    🙂 Stai linistita, Oana, am inteles de la inceput. A fost asa…o reactie de moment.
    Imi pare bine de cunostinta!

  22. 55

    dana said,

    draga oana, poti conta si pe mine pentru concurs. sper sa colaboram in continuare.

  23. 56

    Oana, si mie imi place ideea.
    Aici poti vedea lucrusoarele facute de mine http://picasaweb.google.com/alinavillanova
    Multzam de initiativa!

  24. 60

    MarinaC said,

    Multumesc pentru instiintare, Oana. Da , e foarte interesanta ideea.
    Daca voi participa? si da si nu…
    Adica totul depinde de timpul ce-l voi avea la dispozitie…
    Deci pe mine nu va bazati atunci cand vreti sa adunati un minim numar de participanti.
    Eu sper sa particip, sa am timp!
    Spor!

  25. 62

    Lisa said,

    Oana, scuza-ma dar nu ma dumiresc UNDE gasesc regulamentul pentru concurs! Help!!

    • 63

      oana said,

      Lisa, concursul este ultima mea postare de ieri. Apasa pe butonul „acasa” si iti va lista ultimele articole publicate, adica prima pagina a blogului.

  26. 64

    Multumesc de invitatie! Foarte generoasa oferta ta, si foarte frumoasa, sa ne aduni asa din toate colturile blogosferei si al handmade-ului. Eu sunt doar la inceput de drum, si din start m-am izbit de lipsa de materiale, si de pretul piperat, acolo unde reuseam sa le gasesc, ca sa nu mai vorbim de o legislatie alambicata si lipsita de logica, in cazul in care vrei sa te pui in legalitate. In fine, sa lasam politica si sa savuram toti impreuna satisfactia pe care ti-o da crearea de frumos. Pentru mine creatia de micute dragalasenii e in sine un premiu. Restul e cu bonus! Fug sa citesc regulamentul.

  27. 66

    yola said,

    Imi place ideea,grozava!Si vreau sa dau sfoara in tara,urgent! Mda…e miezul noptii dar,nu-i nimic,la asa veste…

  28. 68

    roadd3vil said,

    Ma bag si eu… tai in lemn, placaj, si cand imi permite bugetul in fibra de carbon, tot felul de chestii… ce trebuie sa fac mai departe? Recunosc ca nu am avut rabdare sa citesc tot ce s-a scris aici. Se poate un rezumat? 🙂

    • 69

      oana said,

      Buna si bine ai venit. Rezumatul cel mai scurt pe care ti-l pot oferi este chiar regulamentul concursului pe care-l gasesti la postarea Concurs „Fereastra catre imaginatie”. Astept inscrierea ta pe email dupa ce te-ai lamurit pe deplin in ceea ce priveste desfasurarea. Succes!

  29. 70

    Danielle said,

    Buna… bine v-am gasit…. am auzit de concurs…. particip si eu….De curand ma pasioneaza realizarea copaceilor din sarma de cupru si margelute…

    • 71

      oana said,

      Bine ai venit Danielle. Pe blog gasesti, la postarile mai recente regulamentul concursului si categoriile. Sincer, nu stiu unde te-as putea incadra…deoarece nu avem o categorie dedicata pentru ceea ce faci tu. Mi-ar face placere sa participi…nu stiu, citeste regulamentul si daca gasesti o modalitate care sa te avantajeze si sa te poti incadra la una din categorii astept cu placere inscrierea ta.

  30. 72

    Danielle said,

    Buna, Oana… am citit regulamentul si categoriile… sincer nu prea stiu la ce categorie as putea sa ma incadrez…:( La pct. 1 daca ar fi fost „Decoratiuni interioare” poate ca ar fi fost mai simplu… Oricum, nu as vrea sa renunt, sper sa gasesc o modalitate de inscriere.

    • 73

      oana said,

      Zau ca imi pare rau, dar asta demonstreaza, pe alta parte, ca ai o pasiune mais speciala. Ma gandeam ca daca ai reusi sa „adaptezi” un astfel de copac si sa-l transformi in bijuterie….poaqte ai putea sa te incadrezi la bijuterii.

  31. 74

    Draga Oana, am postat si eu pe blogul meu imaginea de la concursul tau chiar daca nu particip luna aceasta.


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un comentariu